Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 2 besök senaste veckan (57489 totalt) |
Grattis!
Låter som om grejerna börjar falla på plats. Lite omställning från tiden i CMK-R? ![]() Jag upplever nya andrakurvan in i esset grymt hoppig, trodde det var min setup först men sen såg jag ett STCC race och blev lugn igen. Alla bilar studsar runt som guttaperkabollar. ![]() När kör ni nästa gång? Knutan i början på Juli? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Tack Mats! Många kommenterade just nya esset-kruvan som det största problemet. Själv upplevde jag det dock inte detta som ngt problem, måste fått till inställningarna perfekt... ![]() Nästa rejs blir just SSM på Knutstorp. En tävling jag kan rekommendera! Inte minst pga att Pekka Nyström är anmäld i sin nya Corvette i Modsport. Ni som var uppe på Gelleråsen och såg hans uppvisning vet vad jag pratat om (har fortfarande inte riktigt kommit över den upplevelsen ![]() _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Vilken dag var du där uppe? om du besöker någon mer RHK-tävling, kika förbi i depån ![]() _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Jag funderar på att haka på ner som mekaniker. Får se hur det blir med vädret dock, inte så otroligt sugen på att sova i tält i regn faktiskt. ![]() Jag upplevde inte kurvan som nåt problem faktiskt, tvärtom så gillade jag rytmen man hade genom där. Det hoppade rätt rejält men det fanns ju grepp ändå. ![]() Skulle vara roligt med lite garagebesök med kaffe/däckspark/torrbrytning. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Lite regn klara du av! ![]() Blir inom snar framtid garagegranne med Sventen (som fortfarande äger vår gamla SLC-Volvo), då får du kika förbi o sparka lite. _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Det var väldigt trevligt att bilen äntligen börjar fungera som den ska. Man kunde enkelt konstatera att du inte kunde hänga med alla bilar rakt fram men det gick ju i gengäld fort i kurvorna. Ni var många som låg inom någon halvsekund i varvtid.
På det hela taget så är det flera som nu fått upp speeden sen förra året. "Smokey" körde ju grymt snabbt, även om han väl var av banan flera gånger per race, men det beror väl delvis på en ny bil. Även Nils-Åke har fått upp ett rejält tempo. Kul att det händer saker så att det blir tätt i toppen. Synd att inte Catha kom till start i andra racet. Vi får tacka besiktningen för att de sabbade det. Nästa gång de rör den bilen får de faktiskt sätta tillbaka delarna ordenligt efter sig så att bilen går att köra mer än 300 meter. ![]() På Knutstorp borde det kunna gå ännu bättre för dig i och med att det är så kurvigt. Inställningarna verkar det ju inte vara fel på. Klart att MaZ ska komma ner till Knutan och titta (och meka)! PS: När ni tittar på Markus bild av racerbilen, tältet och bussen ovan, notera att de t o m hade en duk på bordet. Det är alltid snyggt och städat hos team Lefors ![]() _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Va där Lör - Söndag ![]() Jodå kanske kommer till Knuttan o då kikar ja förbi ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Jag såg Markus många gånger i helgen
![]() Det var hur som helst en trevlig helg. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Höll mig säkert gömd inne i vårt gigantiska "motorhome".. ![]() Stod mitt i smeten på den nedre depån, precis vid ett gigantiskt elverk som gjorde sitt för att förstöra nattsömnen.... _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Haha ahaa
![]() ![]() Hur gick d i racen ? såg att det gick stadigt o fint för dej ialla fall o mycket vacker bil ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Åt de snabbaste finns inget att göra, dock hängde jag i bägge rejsen med i en klunga därefter. I söndagens rejs blev jag 7:a efter att ha lyckats ta mig förbi Curre Johansson (helgens enda omkörning... ![]() Nu återstår lite service inför årets stora höjdpunkt, Historic Grand Race på Hämeenlinna i slutet av augusti. _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Jo ja såg de
![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Säsongen tog tyvärr slut under helgen i Finland i slutet av augusti. Motorras modell större, förmodligen är det en vipparm som gick av, med följd att ventil, kolv och topp raserades. Har ännu inte vågat delat blocket för att se vad som följderna blivit där.
![]() Planerna för vintern var iof att riva motorn för kontroll men nu verkar det bli lite mer än så... ![]() ![]() _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Hallå där!! Vitvaruleverantören här
![]() Henrik/ Rabattservice _________________ Henrik Landén Vw caddy tdi 06:a Vw Polo 82:a AKA dödspolon VW jetta mk:1 84:a Renault clio rt 91:a Volvo s40 97:a |
||||
Som kanske framgår av inlägget ovan från Henrik (
![]() Därför är motorn iväglämnad för renovering till nästa säsong. Utöver fördelen med sparad tid känns det skönt att en betydligt mer van motorbyggare än mig själv tagit sig an jobbet (en lätt underdrift, Gösta har mekat VW sedan tidigt 50-tal). Första utlåtandet såg bra ut, block, vev och stakar var intakta, däremot fanns det en liten spricka i cylindern för haveriet. Även svänghjulet hade gjort sitt, ett nytt skall lättas och balanseras ihop med vev o koppling. _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 2 besök senaste veckan (57489 totalt) |