Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 2 besök senaste veckan (69336 totalt) |
Re:
Alltid lika kul med lite film... ; ) Tack för hjälpen! _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
_________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
|
||||
En stilla film från turistparkeringen
![]() http://www.youtube.com/watch?v=0S7Cm _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Någon typ av haveri i maskinen. Lät inte bra vid gaspådrag.
![]() ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Re:
Aha Bra lägge och trimma lite extra då ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Re:
The Dodge Viper's 8.0-litre V10 engine was never lacking power to begin with, but with a stroker kit that takes displacement to 8.5-litres (522 cubic inches) the engine is transformed into something unholy. Ja, det kanske inte är någon dum idé! ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Re:
Eftersom du åker sugmotor, kanske det är dags att plocka på den insuget jag fortfraande har liggandes iverkstan, fullpolerat och extrudehonat...skulle passa som en smäck på din Viper :-) Ang missljud, har du åkt utan varvstopp eller med modifierad motorelektronik? Bytte du till torrsump? har du kollat hur pumpen ser ut? Ventilfjädrar, någon av? Vanligt om du åker med original fjädrarna, byt till LSM. :-)
|
||||
Ja, det börjar bli dags att köpa insuget av dig!
![]() Jag har åkt med DC Preformance fixade boxar med spec enligt efter min bil (Stricker, kam, Fidanza osv) med varvstopp på 6k rpm. Jag monterade Roos gamla torrsump men har inte än kolla pumpen. Återkommer när jag vet mer..... _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Re:
Vad har du för trottelhus?
|
||||
Re:
Blir en bra kombo kan jag lova. Har du mätt undertryck i insuget? Med din kamaxel och toppar har du en hel del att hämta med mitt insug och större trottelhus. /JP
|
||||
Eller beställa ett "porr" insug från http://www.marcellamanifolds.net/ima
han har till Viper !! ![]() /Jörgen _________________ Jörgen Rydh Dodge Viper GTS Hardcore Edition |
||||
Klarar man sig med vanlig huv eller måste man ha någon typ av scoop?
Är det någon som vet vad han tar för kalaset? _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Re:
Du klarar dig med din huv skulle jag tro till 98%, men det är väl bara att jag kollar med han ! om jag inte minns fel när jag kollade i hans katalog så tog han $3800 för ett insug. Klart du skall vara värst Charlie !! ![]() Skall vi kolla upp det ? Hör av dig någon dag Charlie så tjatar vi en stund ! ![]() /Jörgen _________________ Jörgen Rydh Dodge Viper GTS Hardcore Edition |
||||
Annars kom jag på Charlie att vi bygger om din så att den blir som denna:
http://speedhunters.com/archive/2010 Råare finns det inte !!!!! ![]() Så j-vla go den är !! Vad säger du Charlie, skall vi inte börja skruva lite ?! ![]() /Jörgen _________________ Jörgen Rydh Dodge Viper GTS Hardcore Edition |
||||
Re:
Grym feta skorstenar ![]() ![]() Ligger lite lågt tillvidare. Har inte ens lyft på huven än sen breakdown...... ![]() Har däremot uppdaterat dragbilen ![]() http://www.youtube.com/watch?v=GtgVV _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 2 besök senaste veckan (69336 totalt) |