Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 47559 besök totalt |
Re:
så sant ![]() rören är vanliga tryckkärlsrör från vvs butik rätt roliga att bygga med _________________ Micke Lundkvist |
||||
_________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Aha ![]() Är på jakt efter högre fjädrar fram, har ju kastat i en tung Volvo motor så bilen blev lite låg med kapade Capri fjädrar. _________________ Mattias Green-Escort Mk1 |
||||
Re:
passar riktigt bra på escortben 120mm fjäderskålar, tror capri och rs har 130mm så blir väl ett litet glapp då men borde väl funka där med de är ganska mycket hårdare än orginalet och orkar med extravikten av pinton bra _________________ Micke Lundkvist |
||||
har fixat lite mer med insprutningen ,satte i en pump i tanken och byggde dit ett bränslereturrör
ska byta ut orginaltanken mot en ascona B senare så gjorde en snabbfuling och kladdade fast alltihopa med miggen så pumpen går inte att byta utan att skära upp tanken ser taskit ut men är tätt ,så hoppas pumpen håller så här blev det ![]() ![]() ![]() så nu blir det lite roligare att dra kablar och hitta bra ställe för alla insprutsgrunkor och så tillsist en sämmningbild från i vintras ,hoppas det blir lite is nästa vinter ![]() _________________ Micke Lundkvist |
||||
Men vänta nu....
Är jag helt pantad eller sitter inte pumpens pickup grönjävligt högt upp i tanken, den suger ju genom filtret. Jag är ingen hejare på fordtankar så jag vet inte vad som är upp eller ner på den men det ser ut som att man tittar på undersidan och då är det väl många liter som skvalpar runt när pumpen drar luft...Eller? _________________ /Stefan Leeiner Opel GT -69 |
||||
Där rören sticker ut är neråt ,sen står tanken i ena baljan i bakluckan, plasten på filtret ligger mot bottnen på tanken så det ser värre ut än det är men långt från optimalt.
Blir ca 1 liter kvar när pumpen suger luft när tanke står plant och finns inga skvalpskott heller så lite nödlösning är det, men ska ju ändå byta tank sen och då blir det mer genomarbetat marky:provade om isdäcken gick fritt från fjäderben och kaross så då klart man längtar efter vintern ![]() _________________ Micke Lundkvist |
||||
Har börjat med installation av Ms V3.0 nu men pga dåligt med tid så tänkte jag pröva att köra bara tändning först och låta resten av kablarna ligga med lösa ändar och ha weber 36/36an kvar tills jag fått tändningsbiten att funka bra.
tycker oxå att det känns som man får lite bättre kontroll över eventuella fel och då jag vet att fuggen funkar bra kan man bortse lite från den biten till en början , låter kanske fånit för en som är van vid MS men kan ju säga att det kliar lite i min hjärna när jag försöker förstå allt , åtminstone i teorin iallafall! Hoppas det blir lättare i praktiken. hursom så har jag provkört hela systemet på köksbordet med laptopp och fördelare driven med skruvdragaren och det klapprar i spridarna och allt på skärmen verkar leva som det ska , kalibrerat tempraturer osv. är fixxat om jag triggar via fördelaren och kopplar in mapsensorn så borde det väl gå att köra bara tändning till en början? här är kabelhärvan och hemmabyggt reläkort mm. inte riktigt färdigt på bilden vita kontakten längs bak på insuget är lufttempsensor från ford 2,9V6 ![]() _________________ Micke Lundkvist |
||||
Ja, det går att köra så men du bör ha TPS inkopplad i alla fall elektriskt (och spärrad på ett fast läge) eller simulerad av ett motstånd. Detsamma gäller för lufttemp och vattentemp.
Lämnar man givaringångarna "fria" kan man få lite skumma fenomen. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Bra tändmapp vete sjutton. Men du kan få se det jag kört med i Caprin, det funkar på sugmotor också om du vill testa - inte optimalt men den går ju i alla fall. Inte absolut senaste men i stora drag stämmer det.
![]() /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
nu har jag monterat in hela ms v3.0-kabeljoxet i bilen och gått igenom hela basic settings biten och tror jag fått allt rätt. jag la EFI insuget och alla givarna på skärmen och tänker somsagt prova bara med tändningen till en början.
det finns kommunikation med boxen helt ok och mätarna i megatune rör sig förtroendeingivande när jag kör startmotorn. där slutarde det roliga denna gången jag försökte att starta men får ingen gnista, har inte kollat om jag får någon signal ut ur msboxen till tändspolen än ,det är väl det första jag borde kolla.. tändspolen är en för brytarspetsar, påverkar det kanske? vad mer kan jag ha missat som är typiska nyböjarsaker? alla givare verkar funka som dom ska jag får varvpuls och så _________________ Micke Lundkvist |
||||
Re:
Enligt vad jag vet bör du köra med hall givare, kanske inte har läst på nog mkt, men det känns logiskt för mig. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Du bör använda en spole från en EFI-bil för att inte riskera att ha sönder något. De gamla spolarna är väl 9v-spolar för förkopplingsmotstånd, något som EFI inte använder.
Använder du TFI-modulen? Är den rätt kopplad (och om spolen funkar) ska den ge gnista (10 grader) även om MS inte skickar någon signal till den. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 47559 besök totalt |