Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport -01 till salu!!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
3 besök senaste veckan (27299 totalt)
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare
nää de e fan sant sviesta e ju en gocartbana om man ska jämnföra tror tillomed att de går att åka 1,36 tider utan att ta i så jag skiter på mig rullar fan säkert 30 meter på start å mål rakan efter jag har bromsat samt att jag nyttjar inte hela banan på flera ställen å så fegar man lite här å där.. men man vill ju komma hem åxå ...

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare
jahopp var ett tag sen man var här inne .... kan ju medela folket att jag avslutade förra årets körande med ett kopplingsras nere på gotland av alla ställen ... urtrampningslagret hade separerat eller exploderat nästan å börjat svarva på glidhysan som den ska glida på så de vart ett djupt fint spår så de gick helt enkelt inte att koppla ur ... men seg skallad som man tydligen är så körde jag hela vägen hem från banan samt hela vägen till båten å hela vägen hem från nynäs till ekerö utan att koppla eller stanna ... väl hemma så körde jag in bilen å där fick den stå detta var i slutet av augusti tror jag... sen stog bilen i nästan 1 månad innan jag orkade gå ner i källaren å slå isär allt... å som jag skrev tidigare så var de haveri havera samt att 4 pucks lamellen var körd å tryckplattan lika så samt att lådan läckte olja som ett såll .... sen tills i början av mars så fick den stå still i bitar å delar utspridda i hela garaget (läs hela källaren) ... men då tog jag mig i kragen å beställde koppling från demon grabbarna i uk typ 3 tusen med tryckplatta vart en organisk denna gång men med samma spec som 4/puks skiten jag hade innan. sen skulle ju tydligen kamremen bytas (bilen har gått ca 2400 mil sen senast den böts men den e 5 år gammal) men enligt renault så är de 12k mil eller 5 år å min franska råttsoffa har tydligen fyllt 10 år nu så de var bara att handla mera saker å serva bilen istället för att köpa roliga åka fort saker får se hur mycket bilen kommer nytjas i år men challenge körning måste jag hinna med samt nån sviesta körning lär de bli sen kanske de blir en inpuls resa till gotland för den banan e så sjukt jävla rolig ... vad som kommer hände med bilen vad de gäller uppgraderingar så har herr dignell ritat upp några fina saker till framvagnen som man väntar på samt att nån form av droppstops till bakvagnen skall byggas sen tror jag inte att de kommer hända så mycket mer iår faktiskt om man inte råkar köra ras vill säga men som dom säger inget kalas utan ett ras ...

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Jasså du har äntligen börjat vakna till

Gött, hoppas vi ses på någon bana framöver

rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare
sakta men säkert börjar man nyktra till garanterat lär vi göra de fundera på den 16 på sviesta men då kommer jag få ont i arslet ordentligt om jag ska få ihop de ekonomiskt men va fan smärtan går ju över

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Re:

rscliosport skrev:
sakta men säkert börjar man nyktra till garanterat lär vi göra de fundera på den 16 på sviesta men då kommer jag få ont i arslet ordentligt om jag ska få ihop de ekonomiskt men va fan smärtan går ju över

Hehe sant, jag kommer dock inte kunna vara redo för banan redan den 16:e finns inte ens chans, men jag skulle kanske kunna komma och kolla. Jag har istället siktet inställt på banpremiär den 13:e juni.

Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007

13 juni känns helt realistiskt då kommer jag igen. Men nu blir det G.r. 14/5 med Club Renault Sverige + några främmande märken

Alpine 310 4cyl
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare
hade med mig råttsoffan till jobbet idag för att kolla lite innan besiktning ... de slutade med avgasvärden i taket lambda 1.03++ samt co 0.9 tomgång 0.3++ på varv hc 400++++ tomgång ca 60+ på varv inga felcoder i systemet labdasonderna jobbar som dom ska så vad finns de kvar ?? de sitter en 100 cells metalisk katt annars orginal typ... ska ta med cylinderläckages tesyen hem i morgon å se hur maskinen mår så de e bara att hoppas nu annars blir de till att renovera maskinen å då blir de inga åka iår för jag ska åka båt i sommar har man tillgång till en 38 fotare med flybright så måste den ju nyttjas ...

leksaks lös
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007

Läs av #35 Blandningskorigering. Skall ligga och jobba runt värdet 128 på Clip'n
Vad har du för o2 värde på tomgång?

Alpine 310 4cyl
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare
alla värden i clipen är bra blandvärdet ligger på 128 som du säger ... 02 värdet kommer jag inte ihåg var de var... men säkert högt som allt annat...

leksaks lös
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007

Högt o2 på tomgång så har du tjuvluft på insuget.

Alpine 310 4cyl
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare
har kollat med startgas å inget läckage har hittads.. ska göra ett cylinderläckages test idag efter jobbet har en känsla av att min övervarvning jag lykades med kan ha gett 1 ventil eller 2 en smäll lykades få i 1:an i stället för 3:an tro mig de varva bra i maskinen ... har en känsla av att jag var uppe på typ 15-17000 i varv de lät inte bra iallafall...

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Trist Emil,

Hoppas att det är katten som bråkar, även om det väl inte verkar så troligt.

Men du bytte ju ventiler snabbt som tusan i brukshinken så även om det skulle krävas ett topplyft så fixar du det snabbt. Synd att jag inte bor närmre annars hade jag gärna assisterat

Kollade min besiktningsprotokoll och det gåg ut såhär:

Co/K-värde: 0.0
Co 2500: 0.0
HC: 0
Lambda: 1.03

rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare
såna fina värden vill jag åxå ha.... ja e man arg å förbannad så gär de väl fort men har man noll lust så kan de ta ett halv år eller nått sånt .... ska som sagt göra testet ikväll å e de komp läcka då vete fan om jag orkar göra nått denna sommar tyvär...

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Re:

rscliosport skrev:
såna fina värden vill jag åxå ha.... ja e man arg å förbannad så gär de väl fort men har man noll lust så kan de ta ett halv år eller nått sånt .... ska som sagt göra testet ikväll å e de komp läcka då vete fan om jag orkar göra nått denna sommar tyvär...

Sletet..

rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare
ja då var testet gjort .... de pyser genom insuget på cyl 4 på cyl 3 blåser de genom vevhuset cyl 2 troligen genom vevhuset åxå men cyl 1 är 100 % tät ... så de känns som att de e dax att renovera motorn ....

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Re:

rscliosport skrev:
ja då var testet gjort .... de pyser genom insuget på cyl 4 på cyl 3 blåser de genom vevhuset cyl 2 troligen genom vevhuset åxå men cyl 1 är 100 % tät ... så de känns som att de e dax att renovera motorn ....

Trist att komma på det denna tid på året

Men du totalrenoverar ju motorn med allt nytt på nolltid. Största jobbet är väl att riva allt och lämna bort inslipningen av nya ventilsäten. Tror du ventilerna behöver bytas eller har de bara koksat igen så du klarar dig undan med rengöring & omslipning?

rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare
har dubbel kollat minä resultat med m3jonas å vi kom fram till helt andra siffror till min fördel, cyl 4 ca 5% läckage cyl 3 ca 10% cyl 2 ca 5% cyl 1 ca 2% så de e nått annat som e fel på maskinen som tur e nu fick jag lite lust att köra bil igen nu ska jag bara lista ut vad som e broblemet å de lutar åt att de blir nått märkligt med den metaliska katten å bakre lambdan dom värkar inte lira ihop så bra eller om den främre lambdan har sakt upp sig men reglerar ändå de får jag ta tag i nästa vecka eller om jag lånar med clipen hem å en avgasmätare å kollar lite på lördag

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Re:

rscliosport skrev:
har dubbel kollat minä resultat med m3jonas å vi kom fram till helt andra siffror till min fördel, cyl 4 ca 5% läckage cyl 3 ca 10% cyl 2 ca 5% cyl 1 ca 2% så de e nått annat som e fel på maskinen som tur e nu fick jag lite lust att köra bil igen nu ska jag bara lista ut vad som e broblemet å de lutar åt att de blir nått märkligt med den metaliska katten å bakre lambdan dom värkar inte lira ihop så bra eller om den främre lambdan har sakt upp sig men reglerar ändå de får jag ta tag i nästa vecka eller om jag lånar med clipen hem å en avgasmätare å kollar lite på lördag

Happy times! Jag håller tummarna och ser den 13:e juni närma sig

rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare
hahaha ja vi får väl se vad som händer men helt omöjligt är de inte

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare