Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 928s -85 Gulfen
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
21 besök senaste veckan (40003 totalt)
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Re:

Pehr Johnsson skrev:
Puppan skrev:
CMXI skrev:
Antar att detta var första och sista gången jag kör om er!!!Hehehe

Han har mycjket att brås på hans farfar var Argentinsk mästare i F1 om jag kommer ihåg rätt!

/pete

Är detta allvar eller på skoj? Du menar alltså att Fangio Jr Jr hänger på Rejsa!??!

Nä det är faktiskt dagens sanning om jag kommer ihåg det rätt från jag var en liten "palting" och fick höra det. Herrn hette dock inte Fangio såvitt jag vet, han kan ju förstås ha bytt namn och smitit undan rampljuset till den andre Fangios förtret !
Donpa kan du inte belysa saken lite så jag inte snurrat till det :-)

/pete

Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007

Re:

Puppan skrev:
Pehr Johnsson skrev:
Puppan skrev:
CMXI skrev:

Han har mycjket att brås på hans farfar var Argentinsk mästare i F1 om jag kommer ihåg rätt!

/pete

Är detta allvar eller på skoj? Du menar alltså att Fangio Jr Jr hänger på Rejsa!??!

Nä det är faktiskt dagens sanning om jag kommer ihåg det rätt från jag var en liten "palting" och fick höra det. Herrn hette dock inte Fangio såvitt jag vet, han kan ju förstås ha bytt namn och smitit undan rampljuset till den andre Fangios förtret !

/pete

Vi behöver nog lite klarhet i detta. Vad jag vet så är Fangio den ena Argentinska F1 mästaren.

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Puppan
Här sen Nov 2002

Re:

Pehr Johnsson skrev:
Puppan skrev:
Pehr Johnsson skrev:
Puppan skrev:
CMXI skrev:

/pete

/pete

Vi behöver nog lite klarhet i detta. Vad jag vet så är Fangio den ena Argentinska F1 mästaren.

För att förtydliga mig lite så var han alltså inte världsmästare i F1 från Argentina utan alltså Argentisk mästare i Formelbil.. om ni ser skillnaden!
Donpa svara nu så jag vet om jag kommer ihåg rätt!

And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Re:

Puppan skrev:
Men han kommer bli, han är en duktig chaufför! Han har mycjket att brås på hans farfar var Argentinsk mästare i F1 om jag kommer ihåg rätt!

/pete

Puppan skrev:
...inte världsmästare i F1 från Argentina utan alltså Argentisk mästare i Formelbil..

Host host, det var ju inte vad som stod i första posten.
Citera
Puppan
Här sen Nov 2002

Re:

Anders Jeppsson skrev:
Puppan skrev:
Men han kommer bli, han är en duktig chaufför! Han har mycjket att brås på hans farfar var Argentinsk mästare i F1 om jag kommer ihåg rätt!

/pete

Puppan skrev:
...inte världsmästare i F1 från Argentina utan alltså Argentisk mästare i Formelbil..

Nääää jag vet klumpigt av mig eller hur. Insåg att F1 är F1 är F1..
Det var därför jag förtydligade mig lite, tänkte på dom "Cigarr liknande" farkosterna som F1-bilar men såklart den rätta benämningen är väl formelbil..

Men stämmingen höjdes ett par grader på forumet innan jag hann korrigera mig!

Donpa
Singapore
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

Puppan skrev:
Anders Jeppsson skrev:
Puppan skrev:

/pete

Puppan skrev:

Nääää jag vet klumpigt av mig eller hur. Insåg att F1 är F1 är F1..
Det var därför jag förtydligade mig lite, tänkte på dom "Cigarr liknande" farkosterna som F1-bilar men såklart den rätta benämningen är väl formelbil..

Men stämmingen höjdes ett par grader på forumet innan jag hann korrigera mig!

För att dra dig ur elden skall jag förtydliga lite.
Ja F1 nja inte helt rätt, han hette Georg ohlson och tävlade i klassen under Fangio men båda klasserna körde vissa race tillsammans.

Citera
Fries
Öjersjö
Här sen Aug 2005

Tjenare Pier,

Jag tänkte mest att det var dags att presentera sig, när det är uppenbart att vi delar böjelsen för rejsiga 928:or. Nu förstår jag också varför Puppan sprang omkring med kameran likt en Paparazzi i garaget för ett tag sedan...

Jag såg dina bilder på nya A/C:n, och jag har en likadan som inte är provkörd än. Vad händer om det regnar? Har du kvar vanliga friskluftsfläkten på rutan?

/Henrik

"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Jaha... Donpa anställde mej att bygga dit buren. Här kommer lite bilder.

När bilen kom ner till mej var den i körbart skick, vilket resulterade i att jag fick börja plocka ner den.

Smidigt när man kan plocka ut hela paketet och svetsa utanför bilen.

...och sen bara lyfta i det igen.

Sakta börjar den växa fram. Hittils har det gått c:a 15 timmar effektiv arbetstid utan rast. (har sovit imellan)

Allt tar sån tid bara när man får harva med vinkelslip utan att fräsa till rören, men med lite träning blir det bra ändå.

Nu är det bara resten kvar, men hyffsat för att bara vara 2 dagars jobb.

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Donpa
Singapore
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Cammo Henke Mannen.

Ja efter detta är det ingrep är det för evigt Cammo i denna kärra, stort tack och bra jobbat!!
thumbs up
Man är spänd på att se den i kväll

Citera
Donpa
Singapore
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

Fries skrev:
Tjenare Pier,

Jag tänkte mest att det var dags att presentera sig, när det är uppenbart att vi delar böjelsen för rejsiga 928:or. Nu förstår jag också varför Puppan sprang omkring med kameran likt en Paparazzi i garaget för ett tag sedan...

Jag såg dina bilder på nya A/C:n, och jag har en likadan som inte är provkörd än. Vad händer om det regnar? Har du kvar vanliga friskluftsfläkten på rutan?

/Henrik

Tjena Henrik

Ja jo humm, jo Puppan tog nog lite bilder för en gång skull, i vanliga fall när det är för egen vinning så är han usel på att dokumentera med för andra kan ha briljera.

Hur går det med bygget på din nya maskin, jag hoppas att det går framåt då man är lite sugen på att skaffa samma kit som du så att man inte blir helt kvarlämnad på gridden.

Det blev ju inte så mycket till vinter och det var ju i vinter som du eventuellt skulle göra avgjutningar av dina bräddare, hur har det gåt med de då även dessa eventuellt kan bli av intresse!?

Citera
Fries
Öjersjö
Här sen Aug 2005

Jo tack det går bra...

Tyvärr har jag inte alls jobbat med plast i vinter, bara motor och väghållning. Jag blev så dj-la trött på att slipa förra året så det räcker för flera säsonger framåt...
om jag gjuter av lovar jag att höra av mig!

Vad gäller mått på kompressorn har jag kvar de ursprungliga CAD-ritningarna, men skulle jag göra om det så är det förstås några saker jag skulle ändra på...

/H

"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Citera
Donpa
Singapore
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

Fries skrev:
Jo tack det går bra...

Tyvärr har jag inte alls jobbat med plast i vinter, bara motor och väghållning. Jag blev så dj-la trött på att slipa förra året så det räcker för flera säsonger framåt...
om jag gjuter av lovar jag att höra av mig!

Vad gäller mått på kompressorn har jag kvar de ursprungliga CAD-ritningarna, men skulle jag göra om det så är det förstås några saker jag skulle ändra på...

/H

Bra att veta att du dokumenterar och redan tänker i vidareutvecklingens bana när det gäller kompressor montaget.
Det låter som om den första prototypen kommer att säljas så småningom?
om så är fallet kan man ju vara villig att ta över projektet!

Citera
Donpa
Singapore
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

Fries skrev:
Tjenare Pier,

/Henrik

Ja vad gäller om det regnar, så tror jag att det regnar in! Men jag såg ett annat scoop där de hade satt en slanganslutning på insidan och ledde bort vattnet den vägen, kan va något att tänka på.
Den vanliga fläkten så har jag den fortfarande kvar.

Citera
Puppan
Här sen Nov 2002

Re:

Donpa skrev:
Fries skrev:
Tjenare Pier,

/Henrik

Ja vad gäller om det regnar, så tror jag att det regnar in! Men jag såg ett annat scoop där de hade satt en slanganslutning på insidan och ledde bort vattnet den vägen, kan va något att tänka på.
Den vanliga fläkten så har jag den fortfarande kvar.

Halloj
Niklas förslag var att man gjorde en välgjord plug att stoppa i Scoopet vid regn!

/Pete

Donpa
Singapore
Här sen Jun 2006

Trådstartare
"Cammo" Henke.

Här har vi ytterligare några bilder på det fina bygget, där det inte finns mycket mer att säga än mycket väl godkänt!

om det är någon som funderar på att få en bur insatt i bilen där det inte skall finnas något snack om svetsarnas kvalitet så måste jag starkt rekommendera "Cammo" Henke.

Citera
Donpa
Singapore
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Då Puppan och jag brukar va ute och dra biltrailer vilket börjar bli rätt mycket nu så brukar vi tydligen välja de tillfällen när vädrets makter bestämt sig för att visa sin styrka och storhet, vilket även var fallet även denna gång natten mellan Fredag & Lördag då det blåste storm ner åt landet då man skulle lyckas att dra hem den till Stockholm igen med en liten Alfa lite vingligt gick det, men det gick!

Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Det var ju bra att ni kom hem fint... thumbs up

www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Donpa
Singapore
Här sen Jun 2006

Trådstartare
ban premier

Nu var det länge sedan sist men i helgen blev det premiär med bilen på bana.

Med tanke på förutsättningarna med ett helt o-inställt chassi och stötdämpare så kan man inte vara mer än nöjd med resultatet .

Jag skall försöka att få till en film så att den går att se, det var vist lite problem med det!
thumbs up

Citera
Fries
Öjersjö
Här sen Aug 2005

Avundsjuk...

Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Ser ju kanon ut! thumbs up Kul att du kommit så långt, finns ju vissa andra som inte kan köra riktigt än..

www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Donpa
Singapore
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Japp då har sommaren gått en förbi och nu siktar man åter på ett halvår i garaget, japp jag har i alla fall skaffat en varmgarage plats till denna vinter thumbs up

inte för att man får göra någon större reparation där men det är ju inte olagligt fören man åker dit!

Inriktningen lutar åt att lyfta ur motor och ge den en översyn då den inte helt ville vara med hela säsongen, men den höll så länge jag körde! he he sug på den .

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 928s -85 Gulfen
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
21 besök senaste veckan (40003 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande