Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 41899 besök totalt |
Re:
Jag kan ju minnas fel men är det inte ganska ojämt där om man går nära höger kanten på banan? |
||||
Håller kursen fram till lucia, så det hinns inte med så mycket. Däremot fylls kassan på
![]() Karossdelarna är väl klara, kontakter håller på att knytas med plåtslagare och lackerare. Samma som Tony använder sig av. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Sådär nu börjar det äntligen hända saker
![]() Har beställt följande från min hovleverantör overthere, Pelican: ![]() ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Usch, jag tycker det är så läskigt när man ser filmer från Sturup. Det är ju räcken och murar överallt. Jag kommer aldrig att våga gasa där. Tacka vet jag Anderstorp, där finns det plats för misstag.
Tycker verkligen synd om dig Mats. Lycka till! _________________ Per Huzell Speed is Everything |
||||
Synd och synd, ja smällar får man ta!
Nytt personbästa blev det iallafall: ![]() Kändes bra i det andra passet, kunde nog ha kunnat pressa mig ner till 1.12 . _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Re:
Anderstorp är i min mening landets tråkigaste bana och Sturup en av de roligaste. Förmodligen är det direkt relaterat till adrenalinproduktionen. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||
Precis som du säger Anders, Anderstorp kör man runt och undrar var avfarten till Burlövs Centrum ligger. Om man skall ta framförvarande på avfarten eller man skall bromsa sig förbi i rondellen vid Ferrari återförsäljaren, eller acca om under vidukten för att kasta in bilen på parkeringen.
Sturup är en adrenalinpådrivare av sällan skådat slag. När du efter högfartskurvan bromsar fullt i nedförbacket, för att sedan trycka fullt igen på gasen i nästa kurva, låta bilen drifta ut lite till höger för att få till det perfekt inför BMW-kurvorna. Om det är någon bil framför så känner man sig som en pilot på en stukabombare under andra världskriget. ![]() ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Kul att se GT3:an hela 3,7 sekunder snabbare än Volvo S40:n jag körde med på Sturup.
![]() Just efter snabba vänstern som man smeker igenom stumt med Volvon duttade jag bara lite på broms, växlade ner och klippte till innerpinnarna. Där gick det faktiskt att ta in på race-Porscharna vilket förvånade mig lite. Kändes skumt att ha högre hastighet genom en kompressionskurva med en svajig fwd än en tävlingsPorsche. Vi använde iofs materialet till max på Sturup då den kändes något svajig i bakvagnen redan någon timme in på loppet. Det visade sig att bussningarna bak krupit ur och att bärarmsbelastningarna bänt upp sprickor i karossen.. _________________ Anders Hansson |
||||
Det är lugnt, ingen bana direkt för GT3:an, har 150-155 km/h på tre ställen på banan. Jämför man loggarna från STCC-bilarna så håller de ca 10 km högre hastighet på dessa.
Skall köra på runt 1.10 nästa år, inga problem, bara bilen håller sig på banan. ler _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Re:
Det är ingen tvekan om att det kommer att gå fort. Nu har ju du ju kommit över den mentala kraschspärren. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||
Re:
Anders, vilken bil och serie var detta? ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Re:
SLC klass 1. Körde 1,17.5 som bäst med vår S40. Ex JTCC, förstaårsbil utan Öhlins och annat finlir och med slingrande bakvagn. Finns förmodligen ett par sekunder till att hitta med samma bil om man ger sig på att ställa in den lite. _________________ Anders Hansson |
||||
Re:
Ah, då förstår jag. Började fundera på om du hade gästkört med någon av de andra S40 bilarna i ERCup... ![]() Jag körde 14.3 med vår S40 på finalen på Sturup, innan växellådan gav upp. Då var det inte helt torrt och framhjulen hade fått något för högt tryck så det går nog kapa någon sekund till. Men vi har ju inte heller Öhlins längre... ![]() S40 går faktiskt ganska bra i snabba kurvor, det är de långsamma som ställer till problem. Vi har förresten oxå haft sprickor i karossen bak, där övre staget sitter fast, in mot baljan. Sorry för o.T, Mats! ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Det får gå denna gång, men bara för ni är Semcon sponsrade
![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Re:
Jag har PM:at min S40-frände nu. De ligger en del före oss vad gäller kunskap och utveckling av bilen. ![]() Nästa gång jag är på Sturup så lovar jag att köra snabbare än dig Mats. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||
Min 1450kg orginal M3 CSL gick runt runt Sturup på 1.09+ tider för länge sedan. Gissningsvis skulle jag åka runt där fortare idag då detta var länge sedan.
En GT3 mk 1 är väl som gjord för sturup. Den har bra med effekt likt CSL, den är lättare än CSL. Så med Cup däck på den skulle jag säga att den måste vara snabbare än en CSL på Cup runt lilla sturup. Körde för länge sedan en tidstävling på Sturup där man fick köra ett flyer lap direkt följt av ett hot lap. Lite svårare att sätta ett riktigt låg varvtid på detta sätt, men det var lika för alla. Jag fick tiden 1.10.97 i tävlingen. 2) Gustav 1.11.67 3) Fredrik 1.14.06 Nedan deltagarlistan samt tråden från detta event på Sturup. http://www.fcss.nu/mall.asp?Node=635 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Båtar = ![]() Bilar = ![]() Men nu när vi från Caran har slagits samman med Semcon så håller vi på att ändra inställningen till motorsport! ![]() ![]() Vilket kanske redan har uppmärksammats på STCC... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Re:
Banan är minst en sekund snabbare idag. Håller dessvärre inte med dig riktigt om effekten, ingen nytta av den i hårnålen och det är där man förlorar mest tid. Med Bettan II borde jag kunna köra minst lika snabbt. Men som sagt det är min åsikt ![]() ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Re:
Ja och åsikter har vi ju alla, väldigt olika. Att genralisera, att avfärda potentialen i GT3 i en kurva vore dock fel. Troligtvis kör 10st GT3 förare lite olika här, lika säkert kör 10st GT3 förare olika snabbt runt Sturup som helhet. Har inte GT3 mk1 360hk som CSL samt mindre vikt att släpa på vs CSL? Det vore väl synd att avfärda alla GT3 mk 1 med att de inte har någon nytta av effekten i just denna kurva, kanske skiljer det hur man utnyttjar en GT3 mk 1. Kanske förlorar vissa mer tid i sina GT3or än andra just här, men i övrigt oxå på många andra ställen? Kanske missförstod jag dig, du menade kanske att du inte har någon nytta av effekten just där i din bil när du kör? Kanske förloran man inte så mycket som man kan tro i 1 enda kurva. I övrigt är det väl helheten som gör det på varvet. Vi har roat oss senast tiden med att åka exakt lika bilar på ringen, vi är många som hyr dem, vi åker väldigt olika överallt, vi utnyttjar bilen som helhet väldigt olika. Trots att bilarna endast har 130hk ser våra farter olika ut, ju högre effekt ju större skillnad mellan förare kanske. Så med 360hk kanske skillnaderna i en kurva är extremt stor, jag menar i 130hk vågar de flesta använda de som finns. Visst beror det på trafik i vissa fall, men många gånger har vi alla fria partier men det skiljer ändå en del mellan olika förare. Tror du inte den möjligheten finns hos dem som kör GT3 på Sturup oxå? ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Förr i tiden så sponsrade väl Semcon dragracing? _________________ Pehr Johnsson Porsche 964 C2 -93 Porsche 944 S2 -89 Såld. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 41899 besök totalt |