Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (68164 totalt) |
Re:
hehe .. tack som tusan!! ![]() _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
![]() Fick de nya kränghämmarna idag! Jisses vad snygga och grova dem är! De nya är närmst. Syns en viss skillnad i grovhet .. ![]() Slipade ner insuget igen för att kunna lägga några lager klarlack till. ![]() Sådär! Nu blev det faktiskt väldigt bra! Däremot kom det någon dammloppa som får jobbas bort med våtslipen sen .. _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
nu vill jag inte smolka ner glädjebägaren.
men när man går på med något kilos ladd på det där insuget så ser man med ögonen hur det sväller. det håller bra för laddtryck. flera som åker 2 bar med det. men jag är inte alls säker på att klarlacken gillar det lika mycket. men det är ju inte hela världen. det får framtiden utvisa. och då kan jag sälja på dig mitt insug som jag har till salu ![]() _________________ Sammy Lundin |
||||
Re:
Ingen fara! Du smolkar inget alls! ![]() Faktum är att det finns lite mjukmedel i just den klarlacken, så lite ska den kunna flexa. och jag kommer inte ladda några 2-bar, blir nog strax över 1-bar .. Men som sagt, tiden får utvisa hur bra finishen kommer att hålla. Jag är mer suspekt till att klarlacken kommer hålla sig klar och fin på motorn, även om lackeraren menar det .. och bilen bygga egentligen för att smiskas sönder .. ![]() ![]() Tack för kommentaren! _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
_________________ Tobias Olofsson 0703101373 Dj_totten@hotmail.com http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing |
||||
Re:
haha ... Och inte så lite iheller .. ![]() Tack iallafall! ![]() _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
![]() Fick de nya stagen till bakre kränghämmare idag. De höll inte riktigt den finish jag vill ha. Matta och tråkiga .. ![]() Glasblästrade dem så fick jag upp lystern och de såg genast mycket trevligare ut. ![]() För att sedan avsluta med lite klarlack så de kommer bevaras i detta skick! ![]() ![]() Blästrade även grenrören ett par varv till. Weird Performance som ska coata dem kräver att de är helt fria från olja och rost. Tror dem är det nu .. _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
WOW =), vilket bygge! Jag är galet imponerad måste jag säga, kommer som tidigare skribenter skrivit bli en mycket snyggare än en orginal =)!
Fortsätt såhär! =D _________________ Simon Henrikson ...det viktigaste är inte att vinna, det är att komma först. |
||||
Re:
hehe .. tackar ödmjukast! ![]() _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
Är just nu nere i Malmö och kan inte skruva något på bilen. Men för att stilla mitt sug beställde jag en short shift från UUC.
Hade det i min blåe kompressor bmw samt i min M3 E46. Sjukt fina saker! Justerbar och svarvad från en massiv aluminiumbit. Läs mer om den här: http://www.shortshifter.com/comparo. Beställde även deras DSSR för ännu tajtare växlingar. ![]() Så, nu är man fattig igen.. ![]() ![]() Pendelstagen till kränghämmarna färdiga för montering. Det är terapi att se en sån här pryl så fräsch .. hehe .. ![]() Den nya bakre kränghämmaren monterad! Med nya bussningar, fästen och bultar så klart.. ![]() ![]() Någon som vet varför det finns två skruvhål på kränghämmaren? Kan tänka mig att det blir olika verkan i de olika hålen, eller? _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
Re:
Jag vet! ![]() Det är hur hårt du vill köra krängningshämmaren, fungerar liknande fjäderkonstanten för att skapa balans i bilen när du svänger, ju längre in ju hårdare är den _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
Re:
det är så ja! Tack! ![]() Som jag har satt det nu är den som mjukast? Vad är brukligt? Mjukare bak och hårdare fram eller? _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
e36 förarna får hoppa in här men jag TROR att med "vanliga" fjädrar (standard eller bra eftermarknads h&r, eibach osv) så brukar man köra lösast bak och hårdast fram för att få mest ut på bana, sen justerar man efter man provat. Understyr den, testa hårdare bak först, sen mjukare fram osv.
Hade jag skruvat ihopa din bil idag hade jag gjort det först och sen provat mig fram ![]() _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
Är fortfarande förkyld och kass sen helgen i Malmö. Men man ska väl vara glad att man fick en förkylning och inte satte livet till i denna laglösa stad.
Kom ett litet sött paket från Tyskland idag. Innehöll ett fjäderbenstag från Weicher. ![]() Monterade dit det bakre fjäderbenstaget lite provisoriskt. Ska borras och skruvas lite med. Men visst ser det lite pimp ut med ett kromat rör i bagageutrymmet? ![]() _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
![]() David den förskräcklige hade tillverkat ett nytt fäste för vattenröret då detta saknas på m50 blocket. Ni ser vilken otrolig skapelse han gjort! ![]() Lite blästring på det .. ![]() För att sen lägga grund och 2k-lack. Fett! En liten film på motorn kan ni se här: http://www.gatbilar.se/viewVideo.php Mitt upp i allt så ska ju båten upp med. Pust .. Båt innebär bara jobb och pengar förutom de tre-fyra dagarna vi har rikitgt varmt i Sverige. Men då är det värt pengarna .. ![]() Mja, får nog bli lite polerande där. Har klarat sig rätt bra ändå! Legat i vattnet sedan april, förbehandlade med någon nanovax för bil. Sen har jag även varit i vattnet några gånger och tvättat. Men det har man igen nu! ![]() Var nere om garaget bara för att få lite garagluft i lungorna. Tror jag blir frisk fortare då .. ![]() Har även kommit på en sak. Förra Elmia var den en person som sa åt mig att byta plats på fjäderbenen. Har funderat på det ända till nu när jag skulle montera på kränghämmarstaget. Öglan för staget mellan kränghämmaren och fjäderbenet ska inte peka fram, utan bak. Annars blir det som ni ser lite lustig vinkel på det staget. Därför får jag byta plats på benen! Jippie!! ![]() okej, här kommer en riktigt tråkig update. Halsflussen har tagit all energi ur mig och jag går på sparlåga. Men jag var tvungen att göra något på bilen då abstinensen blivit för stor. Tyvärr var det inte så spännande jobb, men i alla fall något .. ![]() ![]() Gängorna till röret som leder ner bensin i tanken gick av när jag skruvade bort det. De få gängor som fanns kvar räckte inte för att få muttern att nypa. Så jag fick göra en egen lösning. ![]() Slipade bort gängorna och borrade upp ett hål för att få i en bult istället. ![]() Sen kunde jag bara spänna ihop med en mutter på baksidan. ![]() Nytt gummi som sitter runt röret och samlar upp bensin när man fyller lite för fort .. ![]() ![]() Sådär! Allt monterat! ![]() ![]() ![]() Skulle ju byta plats på fjäderbenen eftersom de satt lite fel. Tänkte även jag skulle få bort den röda färg som stänk lite vid lack. ![]() Lite torkande med thinner så såg det bättre ut. Nu var det bara viktigt att få de på rätt sida .. ![]() ![]() ![]() Sådär! Nu sitter kränghämmare bättre! Blev väl bra? ![]() Fixade även till allt vid tankpåfyllningsrören. Monterade även på det skydd som täcker rören och slangarna. ![]() Lackade till de nya fästena till den främre kränghämmaren. Guldiga och fina! ![]() ![]() Bytte även ut muttrarna till fjäderbenen. Ser ni så kromade och fina dem är! ![]() ![]() Borrade upp hål för bakre fjäderbenstaget och spände något kopiöst. Nu jäklar är det stumt värre! ![]() ![]() Här ser man bultarna sticka ut. Tror jag ska måla dem med rostskydd också. Lär väl bli tråkiga rätt snabbt annars .. eller smuts kanske inte når upp dit? _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
![]() Monterade dit kränghämmaren bak. Drog allt med moment. Hoppas det blir bra på banan! ![]() ![]() Även kränghämmaren fram sattes dit med moment. Blev väl helt okej? ![]() Fick även hjälp av Bilsports fotograf Mattias med att tvätta motorkabelstammen. Kommer krävas lite mer jobb. Blåses torr direkt efteråtc såklart! Idol på tv4 innebär att man får tid i garaget .. ![]() ![]() Hållarna för kontaktdonen till abs och slitagevarnaren såg för jäkliga ut. Även fästet till slangen från slavcylindern såg tråkig ut. ![]() Lite blästring, plastprimer och mattsvart färg på det så är man hemma! ![]() ![]() Här syns även fästet samt den nya stålomspunna slangen till slavcylindern. Ska tydligen ge bättre feeling på kopplingen .. I bakgrunden syns den gamla äckliga slangen . ![]() Här är helgens plan. Kablarna ska fräschas till och lindas med ny vulktejp. Ser ju inte klokt ut just nu! Usch! ![]() Någon som vet vad detta är för spridare? Eller hur jag kan ta reda på det? Fick de med kompressorkitet jag köpte och funderar på att använda dem .. ![]() Har tejpat hela dagen .. pust .. ett jäkla jobb faktiskt .. men blev grymt bra! Jag tejpade med eltejp förutom där jag skarvar fanns, där tog jag med vulktejp så tejpen inte ska kunna snurra upp sig. ![]() Någon eftersökte en bild på hela bilen. Här har ni! ![]() ![]() ![]() Fixade lite med sladdar och fästen runt handbromsen. Drog om kablarna till att gå under mattan samt löddade om några sladdar som var tråkiga. Däremot vet jag inte var kontakten till vänster ska sitta? Någon som kan hjälpa? En platt kontakt .. ![]() Monterade även lite runt rattstången samt bytte ut det reglage jag råkade knäcka då jag plockade av instrumentbrädan. Plockade även bort reglagen för farthållare eftersom en racerbil inte har det .. ![]() ![]() ![]() Fick mina coatade grenrör idag!!! Jisses vad snygga dem var! Sjukt bra finish! Ser jäkligt hårigt ut med! ![]() ![]() En bild till på underverket! ![]() ![]() ![]() Blev lugnt som tusan ikväll! Satte bara ditt mittpanelen med alla delar. Men visst blev det snyggt? ![]() _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
Re:
Tack för tanken! Men tror inte det är en variant från Saab. Kan skymta artnr på några spridare och de påminner väldigt mycket om ett BMW-nummer. Tror väl heller inte att jänkarna slänger med Saab-spridare till ett kompressorkit för BMW. Eller? _________________ Daniel "Padde" Lindstedt BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ | |
||||
Det är ju inte frågan om det är Saab-, Toyota- eller BMW-spridare. Det är Bosch-, Siemens- eller Delco-spridare som kan leverera ett visst mått bränsle. Det är nog det du ska koncentrera dig på. Jag vet inte dock. Ville bara styra upp kommande informatörers information om spridarna :-D
Sjuk finish du håller för övrigt. Känner till två snubbar med samma sjukdom... Du och Kribbe ( http://bmw2002tii.blogspot.com/ ) Hoppas du vågar använda den sen ;-) _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (68164 totalt) |