Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 1996 - Banåkarbil med kompressor (Shortshift probs!)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
1 besök senaste veckan (68164 totalt)
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 493



Kul läsning Du gör ett riktigt fint jobb. bilen kommer bli finare än ny thumbs up

_________________
Johan Rydh
Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler.
AudiClubSport
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare
Re:

S6_johan skrev:
Kul läsning Du gör ett riktigt fint jobb. bilen kommer bli finare än ny thumbs up


hehe .. tack som tusan!!

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare

Fick de nya kränghämmarna idag! Jisses vad snygga och grova dem är! De nya är närmst. Syns en viss skillnad i grovhet ..


Slipade ner insuget igen för att kunna lägga några lager klarlack till.


Sådär! Nu blev det faktiskt väldigt bra! Däremot kom det någon dammloppa som får jobbas bort med våtslipen sen ..

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



nu vill jag inte smolka ner glädjebägaren.

men när man går på med något kilos ladd på det där insuget så ser man med ögonen hur det sväller. det håller bra för laddtryck. flera som åker 2 bar med det. men jag är inte alls säker på att klarlacken gillar det lika mycket.

men det är ju inte hela världen. det får framtiden utvisa.



och då kan jag sälja på dig mitt insug som jag har till salu

_________________
Sammy Lundin
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare
Re:

bullen! skrev:
nu vill jag inte smolka ner glädjebägaren.

men när man går på med något kilos ladd på det där insuget så ser man med ögonen hur det sväller. det håller bra för laddtryck. flera som åker 2 bar med det. men jag är inte alls säker på att klarlacken gillar det lika mycket.

men det är ju inte hela världen. det får framtiden utvisa.



och då kan jag sälja på dig mitt insug som jag har till salu


Ingen fara! Du smolkar inget alls!
Faktum är att det finns lite mjukmedel i just den klarlacken, så lite ska den kunna flexa.
och jag kommer inte ladda några 2-bar, blir nog strax över 1-bar ..

Men som sagt, tiden får utvisa hur bra finishen kommer att hålla. Jag är mer suspekt till att klarlacken kommer hålla sig klar och fin på motorn, även om lackeraren menar det ..

och bilen bygga egentligen för att smiskas sönder .. Finishen är bara en bonus tillsvidare ..

Tack för kommentaren!

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542



Du är störd! Kalas fint bygge

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare
Re:

TOTTeN skrev:
Du är störd! Kalas fint bygge


haha ... Och inte så lite iheller ..

Tack iallafall!

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare

Fick de nya stagen till bakre kränghämmare idag. De höll inte riktigt den finish jag vill ha. Matta och tråkiga ..


Glasblästrade dem så fick jag upp lystern och de såg genast mycket trevligare ut.


För att sedan avsluta med lite klarlack så de kommer bevaras i detta skick!


Blästrade även grenrören ett par varv till. Weird Performance som ska coata dem kräver att de är helt fria från olja och rost. Tror dem är det nu ..

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
slaim
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 29



WOW =), vilket bygge! Jag är galet imponerad måste jag säga, kommer som tidigare skribenter skrivit bli en mycket snyggare än en orginal =)!

Fortsätt såhär! =D

_________________
Simon Henrikson
...det viktigaste är inte att vinna, det är att komma först.
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare
Re:

slaim skrev:
WOW =), vilket bygge! Jag är galet imponerad måste jag säga, kommer som tidigare skribenter skrivit bli en mycket snyggare än en orginal =)!

Fortsätt såhär! =D


hehe .. tackar ödmjukast!

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare
Är just nu nere i Malmö och kan inte skruva något på bilen. Men för att stilla mitt sug beställde jag en short shift från UUC.
Hade det i min blåe kompressor bmw samt i min M3 E46. Sjukt fina saker!



Justerbar och svarvad från en massiv aluminiumbit.
Läs mer om den här: http://www.shortshifter.com/comparo.htm

Beställde även deras DSSR för ännu tajtare växlingar.


Så, nu är man fattig igen..


Pendelstagen till kränghämmarna färdiga för montering. Det är terapi att se en sån här pryl så fräsch .. hehe ..


Den nya bakre kränghämmaren monterad! Med nya bussningar, fästen och bultar så klart..


Någon som vet varför det finns två skruvhål på kränghämmaren? Kan tänka mig att det blir olika verkan i de olika hålen, eller?

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Re:

paddeman skrev:
Någon som vet varför det finns två skruvhål på kränghämmaren? Kan tänka mig att det blir olika verkan i de olika hålen, eller?


Jag vet!

Det är hur hårt du vill köra krängningshämmaren, fungerar liknande fjäderkonstanten för att skapa balans i bilen när du svänger, ju längre in ju hårdare är den

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare
Re:

timmy1701 skrev:
paddeman skrev:
Någon som vet varför det finns två skruvhål på kränghämmaren? Kan tänka mig att det blir olika verkan i de olika hålen, eller?


Jag vet!

Det är hur hårt du vill köra krängningshämmaren, fungerar liknande fjäderkonstanten för att skapa balans i bilen när du svänger, ju längre in ju hårdare är den


det är så ja! Tack!
Som jag har satt det nu är den som mjukast?
Vad är brukligt? Mjukare bak och hårdare fram eller?

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



e36 förarna får hoppa in här men jag TROR att med "vanliga" fjädrar (standard eller bra eftermarknads h&r, eibach osv) så brukar man köra lösast bak och hårdast fram för att få mest ut på bana, sen justerar man efter man provat. Understyr den, testa hårdare bak först, sen mjukare fram osv.

Hade jag skruvat ihopa din bil idag hade jag gjort det först och sen provat mig fram

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare
Är fortfarande förkyld och kass sen helgen i Malmö. Men man ska väl vara glad att man fick en förkylning och inte satte livet till i denna laglösa stad.
Kom ett litet sött paket från Tyskland idag. Innehöll ett fjäderbenstag från Weicher.


Monterade dit det bakre fjäderbenstaget lite provisoriskt. Ska borras och skruvas lite med. Men visst ser det lite pimp ut med ett kromat rör i bagageutrymmet?

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare

David den förskräcklige hade tillverkat ett nytt fäste för vattenröret då detta saknas på m50 blocket. Ni ser vilken otrolig skapelse han gjort!


Lite blästring på det ..


För att sen lägga grund och 2k-lack. Fett!

En liten film på motorn kan ni se här: http://www.gatbilar.se/viewVideo.php?f=4ccb297503785


Mitt upp i allt så ska ju båten upp med. Pust .. Båt innebär bara jobb och pengar förutom de tre-fyra dagarna vi har rikitgt varmt i Sverige. Men då är det värt pengarna ..


Mja, får nog bli lite polerande där. Har klarat sig rätt bra ändå! Legat i vattnet sedan april, förbehandlade med någon nanovax för bil. Sen har jag även varit i vattnet några gånger och tvättat. Men det har man igen nu!


Var nere om garaget bara för att få lite garagluft i lungorna. Tror jag blir frisk fortare då .. Rotade fram kabelstammen till motorn, den kommer behöva en massa kärlek innan den kan monteras.


Har även kommit på en sak. Förra Elmia var den en person som sa åt mig att byta plats på fjäderbenen. Har funderat på det ända till nu när jag skulle montera på kränghämmarstaget. Öglan för staget mellan kränghämmaren och fjäderbenet ska inte peka fram, utan bak. Annars blir det som ni ser lite lustig vinkel på det staget. Därför får jag byta plats på benen! Jippie!!

okej, här kommer en riktigt tråkig update. Halsflussen har tagit all energi ur mig och jag går på sparlåga. Men jag var tvungen att göra något på bilen då abstinensen blivit för stor. Tyvärr var det inte så spännande jobb, men i alla fall något ..


Gängorna till röret som leder ner bensin i tanken gick av när jag skruvade bort det. De få gängor som fanns kvar räckte inte för att få muttern att nypa. Så jag fick göra en egen lösning.


Slipade bort gängorna och borrade upp ett hål för att få i en bult istället.


Sen kunde jag bara spänna ihop med en mutter på baksidan.


Nytt gummi som sitter runt röret och samlar upp bensin när man fyller lite för fort ..


Sådär! Allt monterat! Det nya gummit med ett nytt tanklock. Ser väl rätt fräscht ut? Ska polera upp det röda med. Men det blir närmre Elmia ..


Skulle ju byta plats på fjäderbenen eftersom de satt lite fel. Tänkte även jag skulle få bort den röda färg som stänk lite vid lack.


Lite torkande med thinner så såg det bättre ut. Nu var det bara viktigt att få de på rätt sida .. Så svårt det kan vara ibland ..


Sådär! Nu sitter kränghämmare bättre! Blev väl bra?


Fixade även till allt vid tankpåfyllningsrören. Monterade även på det skydd som täcker rören och slangarna.


Lackade till de nya fästena till den främre kränghämmaren. Guldiga och fina!


Bytte även ut muttrarna till fjäderbenen. Ser ni så kromade och fina dem är!


Borrade upp hål för bakre fjäderbenstaget och spände något kopiöst. Nu jäklar är det stumt värre!


Här ser man bultarna sticka ut. Tror jag ska måla dem med rostskydd också. Lär väl bli tråkiga rätt snabbt annars .. eller smuts kanske inte når upp dit?

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Smuts når upp överallt!

Bra jobbat

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare

Monterade dit kränghämmaren bak. Drog allt med moment. Hoppas det blir bra på banan!


Även kränghämmaren fram sattes dit med moment. Blev väl helt okej?


Fick även hjälp av Bilsports fotograf Mattias med att tvätta motorkabelstammen. Kommer krävas lite mer jobb. Blåses torr direkt efteråtc såklart!

Idol på tv4 innebär att man får tid i garaget .. Blev ett litet, men ack så viktigt, race i garaget.


Hållarna för kontaktdonen till abs och slitagevarnaren såg för jäkliga ut. Även fästet till slangen från slavcylindern såg tråkig ut.


Lite blästring, plastprimer och mattsvart färg på det så är man hemma!


Här syns även fästet samt den nya stålomspunna slangen till slavcylindern. Ska tydligen ge bättre feeling på kopplingen .. I bakgrunden syns den gamla äckliga slangen .


Här är helgens plan. Kablarna ska fräschas till och lindas med ny vulktejp. Ser ju inte klokt ut just nu! Usch!


Någon som vet vad detta är för spridare? Eller hur jag kan ta reda på det? Fick de med kompressorkitet jag köpte och funderar på att använda dem ..


Har tejpat hela dagen .. pust .. ett jäkla jobb faktiskt .. men blev grymt bra! Jag tejpade med eltejp förutom där jag skarvar fanns, där tog jag med vulktejp så tejpen inte ska kunna snurra upp sig.


Någon eftersökte en bild på hela bilen. Här har ni! Bilen är, som ni ser, sjukt dammig! Taket är egentligen svart och inte grått... Men jag vill inte torka av den då det kommer att repa. Måste tvätta av den .. men i sinom tid!


Fixade lite med sladdar och fästen runt handbromsen. Drog om kablarna till att gå under mattan samt löddade om några sladdar som var tråkiga. Däremot vet jag inte var kontakten till vänster ska sitta? Någon som kan hjälpa? En platt kontakt ..


Monterade även lite runt rattstången samt bytte ut det reglage jag råkade knäcka då jag plockade av instrumentbrädan. Plockade även bort reglagen för farthållare eftersom en racerbil inte har det .. Kabeldjungeln till höger ska fixas till i veckan .. blir nervös av den ..


Fick mina coatade grenrör idag!!! Jisses vad snygga dem var! Sjukt bra finish! Ser jäkligt hårigt ut med!


En bild till på underverket! Hoppas de är lika effektiva som snygga!


Blev lugnt som tusan ikväll! Satte bara ditt mittpanelen med alla delar. Men visst blev det snyggt?

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
Nocturnal
Helsingborg
Här sen Nov 2008
Inlägg: 282



Tycker det ser ut som Saab-spridare jag från en b204.

_________________
David Holmgren



saab 900 supertouring
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare
Re:

Nocturnal skrev:
Tycker det ser ut som Saab-spridare jag från en b204.


Tack för tanken!
Men tror inte det är en variant från Saab. Kan skymta artnr på några spridare och de påminner väldigt mycket om ett BMW-nummer.

Tror väl heller inte att jänkarna slänger med Saab-spridare till ett kompressorkit för BMW. Eller?

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 851



Det är ju inte frågan om det är Saab-, Toyota- eller BMW-spridare. Det är Bosch-, Siemens- eller Delco-spridare som kan leverera ett visst mått bränsle. Det är nog det du ska koncentrera dig på. Jag vet inte dock. Ville bara styra upp kommande informatörers information om spridarna :-D

Sjuk finish du håller för övrigt. Känner till två snubbar med samma sjukdom... Du och Kribbe
( http://bmw2002tii.blogspot.com/ )

Hoppas du vågar använda den sen ;-)

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 1996 - Banåkarbil med kompressor (Shortshift probs!)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
1 besök senaste veckan (68164 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande