Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Inför vårträffen på Mantorp 7-8/5
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12   >>
18 besök senaste veckan (29230 totalt)
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

Sjögestad var fullt. Tips?

Der drüben
Här sen Dec 2002

Linköping har gott om boende men personligen blev jag betuttad i Vadstena. En liten vacker håla inte så långt från Banan. Google hjälper dig att snabbt hitta något boende.

Här hade vi årsavslutning med SC förrförra året tror jag http://www.starbyhotell.se/ Dock inte det billigaste i stan gissningsvis..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Re:

Joan skrev:

Det ligger ett scandic inte långt från sjögestad i södra linköping i ryd.

Malmö
Här sen Jul 2009

Re:

Vätterleden Racing skrev:
Joan skrev:

Där bodde jag förra året. Funkade bra och inte långt alls till banan. Stort hotell så där finns med all säkerhet gott om plats!

BMW 120d
BMW M3 E92
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re:

Joan skrev:

Synd bara att Scandic har blivit så dyrt med progressiva priser som styrs av efterfrågan så efterfråga inte för många rum för då blir det dyrt. Sedan att Linköping väst har en restaurang som haft god vettig mat med en buffe' som var helt ok men nu är enligt stockholmsmane'r bara är dyr.

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Det finns fortfarande lite platser kvar i Master starter, framförallt i standard klassen. Sen uppmanar jag lite Bmw folk att anmäla sig även i den lite tuffare klassen då det kryllar av små vassa minisar och vi kan väl inte ha en sådan på podiet Anmälan gör ni här: http://www.bmwcs.com/_v2/img/bilder/Master%20Starter%202011.pdf Glöm inte att det ligger en valfri uppsättning Michelindäck i potten till respektive klass! I dagsläget ser det ut såhär i startfälten.

Klass 1 M bilar mm.

BMW M3 E46 -05 *smg*
BMW 850 csi
1602-75
BMW M5 e39
MINI Cooper S JCW GP
MINI Cooper S JCW GP
Mini John Cooper Works
Mini cooper s
M3 -97
2800 -71
MINI John Cooper Works Clubman

Klass 2 Övriga bilar

325i -90
1602-73
323 Ti
M535i (E28)
323ti
Alpina B6 3,5
E30 4d

Sen vill jag även påminna om att det fortfarande finns några platser kvar till licensutbildningen på fredagen. Ni som tvekar kan sluta med det, med licensen i handen öppnas nya möjligheter till körning och glädjestunder. Mer info hittar ni här: http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/309/1/index.php

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Synd att man inte har en alpina med väldigt stor motor, gratis däck

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Marcus Jarlson skrev:

Effekt är inte allt Marcus, både vikt och en bra start är minst lika viktigt! , sen är kanske Alpinan motsvarande en M bil men den är lite svårplacerad. Jag tror dock inte man skall ta ut någon seger i förskott.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Johan Sjöström skrev:
Marcus Jarlson skrev:

Effekt är inte allt Marcus, både vikt och en bra start är minst lika viktigt! , sen är kanske Alpinan motsvarande en M bil men den är lite svårplacerad. Jag tror dock inte man skall ta ut någon seger i förskott.

Startteknik är Aoo det är viktigt att komma iväg bra det skiljer lätt 1,5 sec mellan en klockren & där man missar lite.

När man väl klarat starten & växlingen till 2:an handlar det mest om effekt.

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Det är också en effektskillnad på ca 100% mellan bilarna i den s.k. M-klassen
Sedan kan det tyckas att bilar med FWD borde få 201 meters försprång jämfört med RWD
Fast MINI:sar brukar alltid kunna överraska

Jag antar att kul hellre än rättvist gäller

Ängelholm
Här sen Nov 2008

Re:

Johan Sjöström skrev:
Marcus Jarlson skrev:

Det är viktigt med bromsar också, eller hur Johan

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Marcus Jarlson skrev:
Johan Sjöström skrev:
Marcus Jarlson skrev:

Kunde inte låta bli

http://www.youtube.com/watch?v=W9Sj8Jd1j30

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

2800 -71 om det är den jag tänker på så blir han farlig om det är torrt, garanterat det skönaste ljudet i alla fall

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Michael Bäck skrev:
Marcus Jarlson skrev:
Johan Sjöström skrev:
Marcus Jarlson skrev:

Kunde inte låta bli

Herr Bäck:

Den får jag bjuda på, visst är det föraren som gör misstagen, kombinationen väldigt vått i mitt fält, avsaknaden av absgivare, väldigt slitna och stenhårda däck och en minst sagt intressant framvagninställning blev för mkt för mig, sen var man kanske lite ivrig att ta igen det man tappade i den usla starten (noll grepp) Dom 200 metrarna var vad jag fick kört på knutan 2010 men jag är lika glad för det Det blir iallafall svårt att köra mindre i år..

Ultura: Du tänker rätt i alla avseenden, det ÄR den bilen och den BLIR giftig..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Johan Sjöström skrev:
Michael Bäck skrev:
Marcus Jarlson skrev:
Johan Sjöström skrev:
Marcus Jarlson skrev:

Kunde inte låta bli

Herr Bäck:

Den får jag bjuda på, visst är det föraren som gör misstagen, kombinationen väldigt vått i mitt fält, avsaknaden av absgivare, väldigt slitna och stenhårda däck och en minst sagt intressant framvagninställning blev för mkt för mig, sen var man kanske lite ivrig att ta igen det man tappade i den usla starten (noll grepp) Dom 200 metrarna var vad jag fick kört på knutan 2010 men jag är lika glad för det Det blir iallafall svårt att köra mindre i år..

Ultura: Du tänker rätt i alla avseenden, det ÄR den bilen och den BLIR giftig..

Det var grymt halt i ytterspåret där pga den nylagda asfalten detta fick brosan erfara som &så
hamnade i sandfållan.

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Vi får se en M3 GTS på träffen också. Tar licens på fredagen och va körning på lördagen. Trevlig bil thumbs up

München
Här sen Jul 2006

Re:

Patrik Skoog skrev:
Vi får se en M3 GTS på träffen också. Tar licens på fredagen och va körning på lördagen. Trevlig bil thumbs up

Härligt! Bra att köparen ska ta till vara på det bilen är byggd för thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Patrik Skoog skrev:

oj herrejösses! Den vill jag se (och höra) på banan!!!! Längtar till när GT4'an dyker upp i cuppen också!

Jönköping
Här sen Sep 2005

15 april, 2011

overaller norm 1986 får användas
overaller enligt norm 1986 får användas fram till och med 31 december 2012. Det beslutade Förbundsstyrelsen vid sitt senaste möte.

Efter att ha tagit emot synpunkter både skriftligt och muntligt kring personlig säkerhetsutrustning i form av overaller, har Förbundsstyrelsen diskuterat frågan ingående.
- Under alla mina år i styrelsen är det här den längsta och mest omfattande punkten någonsin, säger Sören Johansson, vice ordförande och fadder för Rally.

Beslutet blev att godkända FIA-overaller enligt norm 1986 får användas fram till och med 31 december 2012 - i nationella tävlingar i grenarna Racing, Rally och Rallycross.
- Vi hade inte klart för oss att så många aktiva behövde investera i nya overaller på kort tid. När vi insåg att så är fallet var det rimligt att flytta fram sista datum och efter viss diskussion enades vi om ett datum 20 månader framåt, säger Sören Johansson.

Från och med 1 januari 2013 är det endast tillåtet att använda overaller enligt FIA norm 8856-2000.

Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

15 april, 2011

overaller norm 1986 får användas
overaller enligt norm 1986 får användas fram till och med 31 december 2012. Det beslutade Förbundsstyrelsen vid sitt senaste möte.

Efter att ha tagit emot synpunkter både skriftligt och muntligt kring personlig säkerhetsutrustning i form av overaller, har Förbundsstyrelsen diskuterat frågan ingående.
- Under alla mina år i styrelsen är det här den längsta och mest omfattande punkten någonsin, säger Sören Johansson, vice ordförande och fadder för Rally.

Beslutet blev att godkända FIA-overaller enligt norm 1986 får användas fram till och med 31 december 2012 - i nationella tävlingar i grenarna Racing, Rally och Rallycross.
- Vi hade inte klart för oss att så många aktiva behövde investera i nya overaller på kort tid. När vi insåg att så är fallet var det rimligt att flytta fram sista datum och efter viss diskussion enades vi om ett datum 20 månader framåt, säger Sören Johansson.

Från och med 1 januari 2013 är det endast tillåtet att använda overaller enligt FIA norm 8856-2000.

Bra där, men tänk om de kunde tänka till likadant om hjälmarna också

Citera
Per-ola Mattsson
Öjarp
Här sen Nov 2004

"Bra där, men tänk om de kunde tänka till likadant om hjälmarna också "

Marcus, förklara för mej som inte begriper?

Inför vårträffen på Mantorp 7-8/5
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12   >>
18 besök senaste veckan (29230 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande