| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Inför vårträffen på Mantorp 7-8/5
|
18 besök senaste veckan (29230 totalt) |
|
Linköping har gott om boende men personligen blev jag betuttad i Vadstena. En liten vacker håla inte så långt från Banan. Google hjälper dig att snabbt hitta något boende.
Här hade vi årsavslutning med SC förrförra året tror jag http://www.starbyhotell.se/ Dock inte det billigaste i stan gissningsvis.. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||
|
Re:
Där bodde jag förra året. Funkade bra och inte långt alls till banan. Stort hotell så där finns med all säkerhet gott om plats! _________________
BMW 120d BMW M3 E92 |
||||||||||
|
Re:
Synd bara att Scandic har blivit så dyrt med progressiva priser som styrs av efterfrågan så efterfråga inte för många rum för då blir det dyrt. Sedan att Linköping väst har en restaurang som haft god vettig mat med en buffe' som var helt ok men nu är enligt stockholmsmane'r bara är dyr. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||||
|
Det finns fortfarande lite platser kvar i Master starter, framförallt i standard klassen. Sen uppmanar jag lite Bmw folk att anmäla sig även i den lite tuffare klassen då det kryllar av små vassa minisar och vi kan väl inte ha en sådan på podiet
Anmälan gör ni här: http://www.bmwcs.com/_v2/img/bilder/Klass 1 M bilar mm. BMW M3 E46 -05 *smg* BMW 850 csi 1602-75 BMW M5 e39 MINI Cooper S JCW GP MINI Cooper S JCW GP Mini John Cooper Works Mini cooper s M3 -97 2800 -71 MINI John Cooper Works Clubman Klass 2 Övriga bilar 325i -90 1602-73 323 Ti M535i (E28) 323ti Alpina B6 3,5 E30 4d Sen vill jag även påminna om att det fortfarande finns några platser kvar till licensutbildningen på fredagen. Ni som tvekar kan sluta med det, med licensen i handen öppnas nya möjligheter till körning och glädjestunder. Mer info hittar ni här: http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.
Re:
Effekt är inte allt Marcus, både vikt och en bra start är minst lika viktigt! , sen är kanske Alpinan motsvarande en M bil men den är lite svårplacerad. Jag tror dock inte man skall ta ut någon seger i förskott. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||
|
Re:
Startteknik är Aoo det är viktigt att komma iväg bra det skiljer lätt 1,5 sec mellan en klockren & där man missar lite. När man väl klarat starten & växlingen till 2:an handlar det mest om effekt. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||
|
Det är också en effektskillnad på ca 100% mellan bilarna i den s.k. M-klassen
Sedan kan det tyckas att bilar med FWD borde få 201 meters försprång jämfört med RWD
Fast MINI:sar brukar alltid kunna överraska
Jag antar att kul hellre än rättvist gäller
_________________ BMW MC-klubben |
||||||||||
|
Re:
Det är viktigt med bromsar också, eller hur Johan
_________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||||||
|
Re:
Kunde inte låta bli
http://www.youtube.com/watch?v=W9Sj8 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||
|
Re:
Herr Bäck: Den får jag bjuda på, visst är det föraren som gör misstagen, kombinationen väldigt vått i mitt fält, avsaknaden av absgivare, väldigt slitna och stenhårda däck och en minst sagt intressant framvagninställning blev för mkt för mig, sen var man kanske lite ivrig att ta igen det man tappade i den usla starten (noll grepp) Dom 200 metrarna var vad jag fick kört på knutan 2010 men jag är lika glad för det Det blir iallafall svårt att köra mindre i år..
Ultura: Du tänker rätt i alla avseenden, det ÄR den bilen och den BLIR giftig.. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||
|
Re:
Det var grymt halt i ytterspåret där pga den nylagda asfalten detta fick brosan erfara som &så hamnade i sandfållan. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||
|
Re:
oj herrejösses! Den vill jag se (och höra) på banan!!!! Längtar till när GT4'an dyker upp i cuppen också! _________________ Magnus Thomé
|
||||||||||
|
15 april, 2011
overaller norm 1986 får användas overaller enligt norm 1986 får användas fram till och med 31 december 2012. Det beslutade Förbundsstyrelsen vid sitt senaste möte. Efter att ha tagit emot synpunkter både skriftligt och muntligt kring personlig säkerhetsutrustning i form av overaller, har Förbundsstyrelsen diskuterat frågan ingående. - Under alla mina år i styrelsen är det här den längsta och mest omfattande punkten någonsin, säger Sören Johansson, vice ordförande och fadder för Rally. Beslutet blev att godkända FIA-overaller enligt norm 1986 får användas fram till och med 31 december 2012 - i nationella tävlingar i grenarna Racing, Rally och Rallycross. - Vi hade inte klart för oss att så många aktiva behövde investera i nya overaller på kort tid. När vi insåg att så är fallet var det rimligt att flytta fram sista datum och efter viss diskussion enades vi om ett datum 20 månader framåt, säger Sören Johansson. Från och med 1 januari 2013 är det endast tillåtet att använda overaller enligt FIA norm 8856-2000. _________________ olof Johansson |
||||||||||
|
Re:
Bra där, men tänk om de kunde tänka till likadant om hjälmarna också
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Inför vårträffen på Mantorp 7-8/5
|
18 besök senaste veckan (29230 totalt) |