| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Ultima GTR 2007 -Sover gott
|
7 besök senaste veckan (63715 totalt) |
|
Re:
Är det smuts eller en riktigt fin spricka i hjulupphängninsfästet? Är det spricka kanske det var tur att lådan signalerade färdigkört... _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re:
Det är sprickor eller iaf början till sprickor. Ser värre ut än vad det är eftersom pulverlacken spruckit upp. Haft koll på detta så det kom inte som någon överraskning igår. _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
|
Är med
Vi är med, var så säker. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||||
|
Re:
Japp stämmer. Ernie (Göran Ernlund) är givetvis med vid genomgång av motorn. Lyftet var planerat och hade inget att göra med växellådsproblemet. Inte för att den visar några tendenser till att må illa men av rent studiesyfte så är det ju kul att öppna upp den och se hur sakerna håller. Alla lager och packningar byts och alla delar studeras och utvärderas. Sen när det är klart så kör vi lite bromsning också. För det är ju så kul
_________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
|
Jag skulle gissa att du råkade böja någon av gafflar i lådan...tror inte att det är något problem med dreven. Dvs. med lite tur kommer du inte att hitta några lösa bitar i lådan men kanske tvingas byta en gaffel eller två.
Är urtrampningslagret fortfarande vajerstyrt eller har du byggt om till hydrauliskt? om det är fortfarande vajerstyrt skulle jag också inspektera "omegafjädern" som drar tillbaka urkopplingsgaffeln samt gaffeln själv. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
|
Re:
Dessvärre har du fel angående gafflarna
Det enda possitiva är nog att ring och pinjong är hela. Resten är nog klart för återvinning. Med lite tur (tur är inte min starka sida...) så går det att använda ettans kugg vilket vore bra då de är ganska ovanligt långa 2.00 Urtramp är hydraulisk. En sådan där integrerad grej från en Saab. _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
|
Re:
Attans! Det är väldigt ovanligt med rensade drev i 930 lådan. Kan det vara sviterna från senaste raset (böjt/spräckt hus pga. sprängd koppling?) eller kanske belastning på ingående axeln som har ändrats pga. sviktande chassi? oljenivåproblem? Jag antar att du nu fundrar på att uppgradera till G50/52? Den har moderna BorgWarner syncringar och är behagligare att växla. Dessutom har den en växel extra. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
|
Re:
Synd på drevsalladen men det var ju riktigt bra att du kunde hålla dig på asfalten. Sprickor mm i chassit är ju riktigt bra att du hinner upptäcka i garaget så du får anledning att gå igenom det mera noggrannt. När det gått sönder på banan är det ju svårt att analysera (eftersom det tyvärr blir följdskador). Lycka till med "återuppbyggnaden" och fokusera på körbarheten, effekt har du väl så det räcker?
|
||||
|
Här är ytterligare en Falk som tänkte samma sak, man vågade knappt öppna tråden liksom. Det blev ju lite lättare när det "bara" var växellådan. Hoppas allt ordnar sig på bästa och billigaste sätt.
Förutom det vill jag bara passa på att säga att jag är full av beundran över din bil som jag tycker är rejsas häftigaste! En sak jag undrar över är var du fått tag på värmeskyddsfolien du har klistrat på torpedväggen? Hälsningar Anders
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
vet du vad jag ska fräsa på lörda? ett svänghjul till en svart ultima
du ska få dina stansar nån dag,funkade inge bra så jag fräste numret istället
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||
|
Re:
Blir tajt i veteranklassen 2009..
_________________ Krister Svahn Porsche 911 turbo -80 |
||||
|
Sedan så MÅSTE du ju bara ta en tripp ner till Emmaboda och testa på att köra SS själv. Jag är mycket nyfiken på en logg-fil från din bil därifrån. Otroligt imponerande bygge för övrigt, något en annan bara vågar drömma om!
_________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
|
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Ultima GTR 2007 -Sover gott
|
7 besök senaste veckan (63715 totalt) |