Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 -96 1.8
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
7 besök senaste veckan (40699 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Josen skrev:
Får också reda på att man nu har ögonen på mig efter gårdagen race och svart-flagga kommer att ges om jag kör slalom - lite märklig barnuppfostran att straffa efteråt .
Det är lite synd om dig Joachim om upplever en påminnelse om FIAregler som ett straff/barnuppfostran...

obsflagg under race (och ev svart osv) är bra mycket bättre men det kräver vakna och erfarna funktionärer (utan rapport har det inte hänt), de var nog inte riktigt beredda på behovet att av stävja "drivers conduct".

TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Citat Joakim fredag kväll: "Det är ju bara på lek!"

Upp med den berömda filmen nu så lovar jag att posta lite bilder på din frustration i Liton under kvällen. thumbs up

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Citat:
Det är lite synd om dig Joachim om upplever en påminnelse om FIAregler som ett straff/barnuppfostran...

Kul att tjafsa lite i trådar va

Uppskattade verkligen att jag bakvägen (funktionärer) fick reda på vad som var på gång. Men jag gillar inte smusslande utan heller en rak dialog/varnings-flagga så man vet var skåpet skall stå (läs barnuppfostran). Lite förvånad att inte sågs av domare då det var första parkett ? Men som du säger man kanske blev lite överraskad av det hela ? och ja körde illa medger jag kan inte göra mer än att säga - dessutom straffade jag ju ut mig själv genom att åka av så ingen blev ju drabbad ?

Sen har jag åsikter om hur vissa B-bilar lämnar plats för att undvika kontakt tror t.o.m det står i FIA regler ( du som 'expert' kanske vet) att alla skall få plats ? Men jag rättar mig efter domaren i aktuellt race

Sen att du tycker synd om mig vet jag inte om jag skall skratta eller gråta åt - du tar självmant på dig många roller/expert-hattar på dig och tror du egentligen just nu du rätt förvillad :

Tyvärr så upplever jag dig som 'farlig' på banan i frågan om kontakter och car-control, har fått dyka undan antal gånger i närkamper med dig för att inte totalkvadda bilen - så ta det easy Nilkas med att hoppa upp på höga hästar om beteende på banan - OK ?

Men roten till detta strulet är fel setup med B och C bilar i samma heat - detta måste vi ändra på i framtida rejs !

Nu glömmer vi detta och går vidare

Citat:
Upp med den berömda filmen nu så lovar jag att posta lite bilder på din frustration i Liton under kvällen. thumbs up

Du får ursäkta men lite tveksam till att lägga upp då 'hobby'-experterna kan bli lite jobbiga att tjöta med

Lägger upp film från race två som är lite snällare men ändå bra - fixar till den nu. OK ?

Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Nu har inte jag sett slalomkörningen men det är i andra serier som F1 m.m. godkänt att blockera en gång samt att sedan oxå återgå till racelinjen (anses inte som blockering även om det i bland kanske är det).

www.modsport.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Josen skrev:
Kul att tjafsa lite i trådar va
Det är ju inte riktigt läge att diskutera det man inte sett, men rent utgående från den text du skrev är det inte svårt att ha en avvikande åsikt.

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Vill inte lägga mig i, men när det hänvisas till vad möjligen F1 gör/inte gör så kan det hjälpa diskussionen genom att lägga ribban på rätt nivå med en länk som stöd?
RA 5.7.1 Tävlandes uppträdande på banan
http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_TL.pdf

MVH,
Ingen Expert

Grattis förresten Josen

Fixhult
Här sen Apr 2004

Eller originalet och första nivån av översättning:
http://www.fia.com/resources/documents/1797101136__Appendix_L_a.pdf
IV.2c (sidan 14).

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Citat:
Grattis förresten Josen

Tack

Den efterlängtade filmen - race 1
Race 2 är på gång också

http://www.youtube.com/watch?v=ZUYdomZIrKU

Citat:
Videoklippet bearbetas fortfarande. Kvaliteten förbättras eventuellt när bearbetningen är färdig.

Kanske blir lite bättre kvalitet ?

TPR håll din del nu då

TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Re:

Josen skrev:

TPR håll din del nu då

Tyvärr kan jag inte se den på denna datorn men jag får väl hoppas att du inte har klippt bort det gottigaste...
Kommer fylla på med bilder i Eftersnack-tråden men kan ju slänga in en teaser här:

Mazda MX-5 Miata -99
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Citat:
Kommer fylla på med bilder i Eftersnack-tråden men kan ju slänga in en teaser här:

Inget är bort klippt för din skull Bra bild ! Var stod du och plåtade ?

TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Re:

Josen skrev:
Citat:

Inget är bort klippt för din skull Bra bild ! Var stod du och plåtade ?

Liton.
Övriga bilder på gång...

Men jag måste ju slänga in en till:

Det gick inge bra att gena, eller...?

Mazda MX-5 Miata -99
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Citat:
Det gick inge bra att gena, eller...?

Nej roliga spår en 8 ?

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Race 2, lie klippt för att passa tuben

Försöker släppa mer amot 911 här för att säkra bra utgångar, Fredrik utnyttjar läget bra och dyker i slutet.
Kommer igen lite på sista varvet

http://www.youtube.com/watch?v=rfHcLqDmC84

Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004

Mycket trevliga filmer...
och 8-spåret påminner ju om en snygg offpist-åkning på skidor .

thumbs up thumbs up

Saab 9-3 -07
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Underbara filmer! (Ja, det är min och Annas förra 911 som du fajtas mot.) Såg att Jonas, som äger och
kör den bilen nu, kom ner i 1,10,5. Det är banne mig inte dåligt i en sån veteranbil.. thumbs up

Sen förstår jag din frustration att inte komma förbi, även om det känns väldigt mycket "primadonna" när
du redan efter två varv börjar vifta, smälla i ratten, och så småningom tuta , men som sagt - hjärnan kokade väl...

Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Re:

FredrikÅ skrev:
Underbara filmer! (Ja, det är min och Annas förra 911 som du fajtas mot.) Såg att Jonas, som äger och
kör den bilen nu, kom ner i 1,10,5. Det är banne mig inte dåligt i en sån veteranbil.. thumbs up

Sen förstår jag din frustration att inte komma förbi, även om det känns väldigt mycket "primadonna" när
du redan efter två varv börjar vifta, smälla i ratten, och så småningom tuta , men som sagt - hjärnan kokade väl...

Tack

Varför åker den inte veteranbils-klassen då ?

Hade jag haft en kamera i backspeglarna också så så kanske 'primadonna' känslan inte varit så uppenbar
Ville verkligen åka ett rättvist C-rejs Men tji med det blev det både i rejs 1 och 2...

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare

Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Vad har du för dräpare på gång nu? Det ska bli spännande att se!

Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

Josen skrev:

Tack

Race 2 är på gång också

http://www.youtube.com/watch?v=ZUYdomZIrKU

Kul att äntligen få se lite film inifrån bil #95! Jag anade att det pågick en del där inne. Och med den där typen av körning så kan det nog vara ganska passande med lite barnuppfostran. Ända postiva är väl att nu vill väl inte B klassen köra med oss heller.

Grattis till en fantomtid vilken blir svår att matcha och tack för skjussen än en gång. thumbs up

#52 Modsport II
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Citat:
Vad har du för dräpare på gång nu? Det ska bli spännande att se!

Den som väntar på något gott...

Kul att ha dig med Henrik thumbs up

Citat:
Ända postiva är väl att nu vill väl inte B klassen köra med oss heller.

Så bra då har jag krattat upp för att det blir bättre i framtiden för er m.a.o thumbs up

bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005

Håller med om att min lilla "sidoförflyttning" var i tuffaste laget när jag ser det från din bil. Tog till vara på min rätt att ta ett dansteg då "Paddan" sabbade bäcken och utgång för mig...

Djä...igt kul racing! Miataracing is tha shit!!!

http://modsport.se/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 -96 1.8
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
7 besök senaste veckan (40699 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande