Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Vem kommer vara nere sista helgen i aug (29-31 aug) ?
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11   >>
19010 besök totalt
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Hmm planet går visst om 6 timmar, kanske dags att gå å lägga sig.....
Vi ses allihopa thumbs up

RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Re:

David E skrev:
RS Patrik skrev:
Trailern passerade kontoret nu precis under lunchen...

T o m mina kvinnliga kollegor visade intresse.

Såg ingen prototyp maskering, det var kanske en "Le- Bra" från USA

Kan inte varit vår trailer, då den var nere på plats i går.

I dag har det varit extra öppet från 14.00 och torrt.

Lite förbättning också till 8.10.20 BTG. Babysteps...

Dags för en kall bit och vidare till Pisten!

Var i alla fall en gotländsk 996 GT3 RS och några orange 997 `RS:ar, vit Gallardo, svarta 997 etc..

Wimbach
Här sen Aug 2004

Den stora begivenheten på turistkörningen denna fredag torde varit Gaute som efter 2 uppvärmningsvarv med hyrd 130 hk Suzuki Swift beklagade sig över att inte få låna tillbaka sin egen utlånade Driftbox! Sagt och gjort monterades Patriks dito ur och densamma placerades tillsammans med undertecknad i Swiften. Hyggligt flyt med trafiken gav 9.05,0 följt av 9.06,9 och 9.01,5, inklusive årets svettigaste körning i Spiegelkurve! Efter saklig analys konstaterades att den nog borde kunna gå ännu fortare, eller som Gaute sa: "Faan, jag fegade ju överallt"!

Förutom i Spiegelkurve då...

Eventuell fortsättning följer på söndag, ska Swiften komma under 9 min...?

Wimbach
Här sen Aug 2004

I övrigt borde Nürburg döpas om till Nyrborg denna helg, senast det var så här mycket svenskar i trakterna var väl när det härjades som värst på 1600-talet!

och vagnparken gör Monaco grön av avund...

Lidköping
Här sen Aug 2005

av ren trötthet tog vi lite sovmorgon idag, och det visade sig klokt.

Stängt pga dimma till 10.00, sen tog det tydligen 15 min så släppte en GT3 ut sitt kylarvatten i Miss-Hit_Miss, och där ligger det 4 bilar och 2 hojar i en hög nu.

Så vi solar vid cafeet i Adenau istället

Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006

Re:

Qvisfr skrev:
av ren trötthet tog vi lite sovmorgon idag, och det visade sig klokt.

Stängt pga dimma till 10.00, sen tog det tydligen 15 min så släppte en GT3 ut sitt kylarvatten i Miss-Hit_Miss, och där ligger det 4 bilar och 2 hojar i en hög nu.

Så vi solar vid cafeet i Adenau istället

Jo man ser på webbkameran att bilar fick vända in på parkeringen igen

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

798 bilder från lördagens övningar, varav många med svenskanknytning, finns här:

http://www.racepicture.de/galerie/thumbnails.php?album=224&page=1

Täby
Här sen Apr 2006

Nyss hemkommen från helgens begivenheter thumbs up Tack alla för en riktigt trevlig helg thumbs up Ett särskilt tack till Patrik för passagerarvarvet i hans GT3:a, riktigt imponerande fart thumbs up

Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

God natt!

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re:

bmw130 skrev:
Nyss hemkommen från helgens begivenheter thumbs up Tack alla för en riktigt trevlig helg thumbs up Ett särskilt tack till Patrik för passagerarvarvet i hans GT3:a, riktigt imponerande fart thumbs up

illustrerar farten ganska bra

Min 3 årige grabb sa " titta pappa Porschen flyger "

Henrik

BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Tack alla för en riktigt kul helg.

man sov gott imorse

Citera
Henrik Sirath
Kävlinge
Här sen Feb 2007

Re:

Houke skrev:
bmw130 skrev:

illustrerar farten ganska bra

Min 3 årige grabb sa " titta pappa Porschen flyger "

Henrik

Verkar vara lätta i fronten de där Porscharna!

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

Christian Eick skrev:
Den stora begivenheten på turistkörningen denna fredag torde varit Gaute som efter 2 uppvärmningsvarv med hyrd 130 hk Suzuki Swift beklagade sig över att inte få låna tillbaka sin egen utlånade Driftbox! Sagt och gjort monterades Patriks dito ur och densamma placerades tillsammans med undertecknad i Swiften. Hyggligt flyt med trafiken gav 9.05,0 följt av 9.06,9 och 9.01,5, inklusive årets svettigaste körning i Spiegelkurve! Efter saklig analys konstaterades att den nog borde kunna gå ännu fortare, eller som Gaute sa: "Faan, jag fegade ju överallt"!

Körde den bara under fre CE och glad är jag för det, med så många avstängningar lör, sön hade det varit surt med hyrgurka thumbs down
Hi,hi kul bil denna där japsen. Kostade ju bara 149 euro för två timmars körning under fre. Lyckades bara köra 5 varv vilket var ok för det var ju det som ingick.

Skrället går på varvstoppet I foxhole om man håller ner på 5an. Hörde av en duktig racemek som jobbat där mycket att det gjorde ju MB DTM bilar oxå på den tiden det begav sig. De sprängde motorer på löpande band på döttinger då de låg på varvstoppet där . Nåväl I dont want to try my luck med den lilla sköra japsen

Faktum var att nog fegade man på en del ställen, så nog bör den gå ca 8,50+min BTG enligt min uppskattning om man får ett par fler varv kanske. Dock fegade man ju inte lika mycket på de två sista varven som man fegade på de två första

I Spigelk fegade jag som sagt inte Åker man på två hjul ut från den svängen har man inte hållit igen i allafall

Ps, lite kul att jag inte fick låna min egen driftbox inför mina resterande tre varv, tyder på att är väldigt kul med box uppenbarligen Ds

Örebro
Här sen Okt 2005

Tack för dom två varven i högerstolen Gaute, det är kul o se dig anpassa dig till olika bilar. Jag tyckte det gick fort direkt jag.. 9,37 BTG med tonvis med trafik i en helt ny 130hk FWD bil är ju inte helt illa

houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Christian Eick skrev:

Körde den bara under fre CE och glad är jag för det, med så många avstängningar lör, sön hade det varit surt med hyrgurka thumbs down
Hi,hi kul bil denna där japsen. Kostade ju bara 149 euro för två timmars körning under fre. Lyckades bara köra 5 varv vilket var ok för det var ju det som ingick.

Skrället går på varvstoppet I foxhole om man håller ner på 5an. Hörde av en duktig racemek som jobbat där mycket att det gjorde ju MB DTM bilar oxå på den tiden det begav sig. De sprängde motorer på löpande band på döttinger då de låg på varvstoppet där . Nåväl I dont want to try my luck med den lilla sköra japsen

Faktum var att nog fegade man på en del ställen, så nog bör den gå ca 8,50+min BTG enligt min uppskattning om man får ett par fler varv kanske. Dock fegade man ju inte lika mycket på de två sista varven som man fegade på de två första

I Spigelk fegade jag som sagt inte Åker man på två hjul ut från den svängen har man inte hållit igen i allafall

Ps, lite kul att jag inte fick låna min egen driftbox inför mina resterande tre varv, tyder på att är väldigt kul med box uppenbarligen Ds

Den duger ju även finfint till att skrämma F F430 i Foxhole

BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Houke skrev:

Ja, han kom ju undan med Guds försyn

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

Qvisfr skrev:
Houke skrev:

Ja, han kom ju undan med Guds försyn

Värre var det med en Porsche boxter förare som vägrade flytta sig trots att jag låg limmad bakom i SX vänstern, det fortsate ner i rävgryter på samma sätt och i AF blev han så stressad att han flög rätt ut över curbsen i AF långsamma S parti. Dammet yrde, gruset sprutade slutligen kom han ut på andra sidan och tog sig ut på banan ut mot Metzgefeld. Jag bromsade ner just efter för att se att allt var ok, så han kom ut framför mig, där och då slog han helt plötsligt på höger blinkers och vinkade förbi mig

Lidköping
Här sen Apr 2004

Måste även jag tacka alla inblandade för en riktig super helg!
Har lite bilder jag tänkte lägga upp, av någon konstig anledning blev det dock inte så många..

Resten kommer senare ikväll!

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Vad gör Ägget ibland träden???

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Tobias H skrev:
Måste även jag tacka alla inblandade för en riktig super helg!
Har lite bilder jag tänkte lägga upp, av någon konstig anledning blev det dock inte så många..
Resten kommer senare ikväll!

Lilleman ägnade sig åt istället för att fota! thumbs up

Nürburgring
Vem kommer vara nere sista helgen i aug (29-31 aug) ?
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11   >>
19010 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande