Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 19010 besök totalt |
Hmm planet går visst om 6 timmar, kanske dags att gå å lägga sig.....
![]() Vi ses allihopa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Var i alla fall en gotländsk 996 GT3 RS och några orange 997 `RS:ar, vit Gallardo, svarta 997 etc.. _________________ Patrik Ljunggren |
||||
Den stora begivenheten på turistkörningen denna fredag torde varit Gaute som efter 2 uppvärmningsvarv med hyrd 130 hk Suzuki Swift beklagade sig över att inte få låna tillbaka sin egen utlånade Driftbox! Sagt och gjort monterades Patriks dito ur och densamma placerades tillsammans med undertecknad i Swiften. Hyggligt flyt med trafiken gav 9.05,0 följt av 9.06,9 och 9.01,5, inklusive årets svettigaste körning i Spiegelkurve! Efter saklig analys konstaterades att den nog borde kunna gå ännu fortare, eller som Gaute sa: "Faan, jag fegade ju överallt"!
![]() Förutom i Spiegelkurve då... ![]() ![]() Eventuell fortsättning följer på söndag, ska Swiften komma under 9 min...? ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
I övrigt borde Nürburg döpas om till Nyrborg denna helg, senast det var så här mycket svenskar i trakterna var väl när det härjades som värst på 1600-talet!
och vagnparken gör Monaco grön av avund... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
av ren trötthet tog vi lite sovmorgon idag, och det visade sig klokt.
Stängt pga dimma till 10.00, sen tog det tydligen 15 min så släppte en GT3 ut sitt kylarvatten i Miss-Hit_Miss, och där ligger det 4 bilar och 2 hojar i en hög nu. Så vi solar vid cafeet i Adenau istället ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Jo man ser på webbkameran att bilar fick vända in på parkeringen igen ![]() _________________ Hans Mogren Porsche GT3 CS |
||||
798 bilder från lördagens övningar, varav många med svenskanknytning, finns här:
http://www.racepicture.de/galerie/th _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Nyss hemkommen från helgens begivenheter
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
![]() illustrerar farten ganska bra ![]() Min 3 årige grabb sa " titta pappa Porschen flyger " ![]() Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||
Re:
![]() Verkar vara lätta i fronten de där Porscharna! _________________ Henrik Sirath / Porsche 997 GT3 RS /Golf GTI / Porsche 993 C2 NS 7.28.4 BTG (Golf GTI) |
||||
Re:
Körde den bara under fre CE och glad är jag för det, med så många avstängningar lör, sön hade det varit surt med hyrgurka ![]() Hi,hi kul bil denna där japsen. Kostade ju bara 149 euro för två timmars körning under fre. Lyckades bara köra 5 varv vilket var ok för det var ju det som ingick. Skrället går på varvstoppet I foxhole om man håller ner på 5an. Hörde av en duktig racemek som jobbat där mycket att det gjorde ju MB DTM bilar oxå på den tiden det begav sig. De sprängde motorer på löpande band på döttinger då de låg på varvstoppet där ![]() ![]() Faktum var att nog fegade man på en del ställen, så nog bör den gå ca 8,50+min BTG enligt min uppskattning om man får ett par fler varv kanske. Dock fegade man ju inte lika mycket på de två sista varven som man fegade på de två första ![]() I Spigelk fegade jag som sagt inte ![]() ![]() Ps, lite kul att jag inte fick låna min egen driftbox ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Tack för dom två varven i högerstolen Gaute, det är kul o se dig anpassa dig till olika bilar. Jag tyckte det gick fort direkt jag.. 9,37 BTG med tonvis med trafik i en helt ny 130hk FWD bil är ju inte helt illa
![]() _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
Re:
Den duger ju även finfint till att skrämma F F430 i Foxhole ![]() ![]() ![]() _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||
Re:
Värre var det med en Porsche boxter förare som vägrade flytta sig trots att jag låg limmad bakom i SX vänstern, det fortsate ner i rävgryter på samma sätt och i AF blev han så stressad att han flög rätt ut över curbsen i AF långsamma S parti. Dammet yrde, gruset sprutade slutligen kom han ut på andra sidan och tog sig ut på banan ut mot Metzgefeld. Jag bromsade ner just efter för att se att allt var ok, så han kom ut framför mig, där och då slog han helt plötsligt på höger blinkers och vinkade förbi mig ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Måste även jag tacka alla inblandade för en riktig super helg!
Har lite bilder jag tänkte lägga upp, av någon konstig anledning blev det dock inte så många.. ![]() ![]() ![]() ![]() Resten kommer senare ikväll! ![]() _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||||
Re:
Lilleman ägnade sig åt ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 19010 besök totalt |