Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 Mk1 -00 aka BettanV
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
41899 besök totalt
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Re:

Pehr Johnsson skrev:
TPR skrev:

Men nu när vi från Caran har slagits samman med Semcon så håller vi på att ändra inställningen till motorsport! thumbs up


Förr i tiden så sponsrade väl Semcon dragracing?


Var nog någon som jobbade på Semcon som körde dragracer. Under min tid så sponsrade Semcon en Audi i privatcupen.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Re:

easec skrev:
Pehr Johnsson skrev:
TPR skrev:

Men nu när vi från Caran har slagits samman med Semcon så håller vi på att ändra inställningen till motorsport! thumbs up


Förr i tiden så sponsrade väl Semcon dragracing?


Var nog någon som jobbade på Semcon som körde dragracer. Under min tid så sponsrade Semcon en Audi i privatcupen.


Vad jag minns så var det inte en bil utan snarare något evenemang. Jag har sett detta detta på TV, fast det kan ju vara 10 år sedan.....

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



googlade lite "Semcon Drag International" hölls på Mantorp 1999-2001

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
easec skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Min 1450kg orginal M3 CSL gick runt runt Sturup på 1.09+ tider för länge sedan. Gissningsvis skulle jag åka runt där fortare idag då detta var länge sedan.
En GT3 mk 1 är väl som gjord för sturup. Den har bra med effekt likt CSL, den är lättare än CSL.
Så med Cup däck på den skulle jag säga att den måste vara snabbare än en CSL på Cup runt lilla sturup.

Körde för länge sedan en tidstävling på Sturup där man fick köra ett flyer lap direkt följt av ett hot lap.
Lite svårare att sätta ett riktigt låg varvtid på detta sätt, men det var lika för alla.

Jag fick tiden 1.10.97 i tävlingen.

2) Gustav 1.11.67

3) Fredrik 1.14.06



Nedan deltagarlistan samt tråden från detta event på Sturup.


http://www.fcss.nu/mall.asp?Node=635&lg=




https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=30036&highlight=csl+sturup


Banan är minst en sekund snabbare idag. Håller dessvärre inte med dig riktigt om effekten, ingen nytta av den i hårnålen och det är där man förlorar mest tid. Med Bettan II borde jag kunna köra minst lika snabbt. Men som sagt det är min åsikt


Ja och åsikter har vi ju alla, väldigt olika. Att genralisera, att avfärda potentialen i GT3 i en kurva vore dock fel. Troligtvis kör 10st GT3 förare lite olika här, lika säkert kör 10st GT3 förare olika snabbt runt Sturup som helhet.

Har inte GT3 mk1 360hk som CSL samt mindre vikt att släpa på vs CSL? Det vore väl synd att avfärda alla GT3 mk 1 med att de inte har någon nytta av effekten i just denna kurva, kanske skiljer det hur man utnyttjar en GT3 mk 1. Kanske förlorar vissa mer tid i sina GT3or än andra just här, men i övrigt oxå på många andra ställen?

Kanske missförstod jag dig, du menade kanske att du inte har någon nytta av effekten just där i din bil när du kör? Kanske förloran man inte så mycket som man kan tro i 1 enda kurva. I övrigt är det väl helheten som gör det på varvet.


Vi har roat oss senast tiden med att åka exakt lika bilar på ringen, vi är många som hyr dem, vi åker väldigt olika överallt, vi utnyttjar bilen som helhet väldigt olika. Trots att bilarna endast har 130hk ser våra farter olika ut, ju högre effekt ju större skillnad mellan förare kanske. Så med 360hk kanske skillnaderna i en kurva är extremt stor, jag menar i 130hk vågar de flesta använda de som finns. Visst beror det på trafik i vissa fall, men många gånger har vi alla fria partier men det skiljer ändå en del mellan olika förare. Tror du inte den möjligheten finns hos dem som kör GT3 på Sturup oxå?


Gillar att diskutera med dig, vi är bägge lika fixerade vid tider . Visst är det som du skriver, jag refererar bara till mig själv, med Mk1:an kan man nästan köra som 944:an. Jag kan och vågar inte nyttja bilen fullt ut. Kunde med SI.en, när jag körde där med den var det rena lekstugan.

Inga problem med Mk1:an i hårnålen, lite bekymmer med accet ut ur BMW-kurvan där den gärna ville släppa lite.

om man tittar lite på tiderna från PCSR:

Race sturup 2006-06-18
Sortering: Klass, Placering (Klicka på en kolumnrubrik för annan sortering)
Pl Kl Snr Förnamn Efternamn Bil Varv Tid Snabbast På

Klass: 1
1 1 105 Anders Kaarle 944S2 91 13 20:52.824 1:12.872 8
2 1 115 Martin Johansson Porsche 944S2 1990 12 20:30.562 1:16.270 6
3 1 116 Cecilia Johansson 944S2 1991 10 17:54.032 1:16.257 10

Klass: 2
1 2 212 Johan Von Berens 944S2 91 13 21:13.415 1:12.964 8
2 2 206 Leif Ampler 968 -92 12 20:23.269 1:15.932 7
3 2 202 Hans Clasén 964C2 1990 12 20:49.822 1:17.245 4

Klass: 3
1 3 302 Mats ohlsson 964 cup -90 13 19:58.901 1:08.752 7
2 3 321 Håkan Karlsson Porsche 911 RS 1995 13 20:01.964 1:09.568 2
3 3 305 Per-olof Thunberg 911 Carrera R 1990 13 20:02.558 1:09.485 12
4 3 313 Peter Jervemyr 993Cup -94 13 20:08.064 1:09.704 4
5 3 319 Arne Parnheden 964 -92 13 20:48.577 1:10.379 10
6 3 314 Christer Lindgren 944 Turbo Cup -88 11 17:46.688 1:09.350 3

Klass: 4
1 4 402 Markus Norström GT3 CS 2000 13 19:44.930 1:08.109 12



Klass 3 gick gt3:an in vid detta tillfälle. Men alla dessa tider är med den gamla sträckningen.

Att man kan köra så snabbt på slingan, men så lite hästar thumbs up thumbs up

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Re:

Pehr Johnsson skrev:
googlade lite "Semcon Drag International" hölls på Mantorp 1999-2001


Då jobbade jag inte där, så mitt minne e ursäktat

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Fredrik E

Här sen Feb 2004
Inlägg: 115



Re:

easec skrev:
Pehr Johnsson skrev:
googlade lite "Semcon Drag International" hölls på Mantorp 1999-2001


Då jobbade jag inte där, så mitt minne e ursäktat


OT
Jacob Ferrer från Södertälje jobbar på Semcon och körde dragracing för (?) >10 år sedan.
/OT

_________________
mvh. Fredrik Eklöf

wastegate.se
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17875



Re:

Pehr Johnsson skrev:
googlade lite "Semcon Drag International" hölls på Mantorp 1999-2001
Till tävlingen 1999 bjöd de in ett stort antal samarbetspartners (däribland mig) och höll föredrag om både dragracing och annat. Min uppskattning är att över 90% av publiken hade körts dit med bussar betalade av Semcon.
Jag tror det var Jacob Ferrer som körde Pro Stock i Semcons färger och höll i något föredrag.

Vet inte om sånt förekommer inom banracingen också.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 235



Re:

sweanders skrev:
Perra H skrev:
Usch, jag tycker det är så läskigt när man ser filmer från Sturup. Det är ju räcken och murar överallt. Jag kommer aldrig att våga gasa där. Tacka vet jag Anderstorp, där finns det plats för misstag.

Tycker verkligen synd om dig Mats. Lycka till!


Anderstorp är i min mening landets tråkigaste bana och Sturup en av de roligaste. Förmodligen är det direkt relaterat till adrenalinproduktionen.


OK, ytterligheterna då.
Nu börjar klubbarna sätta en chickan med konor på långa rakan för att göra det lite roligare.

Jag har som sagt aldrig kört på Sturup, men min adrenalinnivå och hjärtfrekvens skulle säkert vara över vad min läkare tycker är OK

_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10570



Re:

Perra H skrev:
Jag har som sagt aldrig kört på Sturup, men min adrenalinnivå och hjärtfrekvens skulle säkert vara över vad min läkare tycker är OK


Det är snälla räcken. Jag har sett några tillbud och olyckor men aldrig några personskador.

_________________
Anders Hansson
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Fasingen Anders, rena svärmorsdrömmen Har du gått och blivit konsult?

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10570



Re:

easec skrev:
Fasingen Anders, rena svärmorsdrömmen Har du gått och blivit konsult?


Nä, men det blir mest troligt chaufförsplats i en bil som jag hoppas det ska gå att köra under 1,10 med på Sturup.

Vete fan om jag förstod frågan förresten.. ?!

_________________
Anders Hansson
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Re:

sweanders skrev:
easec skrev:
Fasingen Anders, rena svärmorsdrömmen Har du gått och blivit konsult?


Nä, men det blir mest troligt chaufförsplats i en bil som jag hoppas det ska gå att köra under 1,10 med på Sturup.

Vete fan om jag förstod frågan förresten.. ?!


Nej det gjorde du inte, skulle vara lite tydligare. Tänkte på din bild!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10570



Re:

easec skrev:
sweanders skrev:
easec skrev:
Fasingen Anders, rena svärmorsdrömmen Har du gått och blivit konsult?


Nä, men det blir mest troligt chaufförsplats i en bil som jag hoppas det ska gå att köra under 1,10 med på Sturup.

Vete fan om jag förstod frågan förresten.. ?!


Nej det gjorde du inte, skulle vara lite tydligare. Tänkte på din bild!


jaha, jaja.. nä fy. Jag är sjäf.. syns inte det på bilden?

Dock har jag en snus inne där och har varit snusfri i en månad nu..

Det är lite knepigt, om jag slutar snusa sägs man få bättre kondis och lägre blodtryck. Då orkar jag köra längre stint snabbare. Men jag var nere under decitonet och vände tills jag slutade snusa så nu kommer det att gå långsammare igen..

_________________
Anders Hansson
Citera
flopp
Anderslöv
Här sen Aug 2005
Inlägg: 89



Re:

sweanders skrev:




jaha, jaja.. nä fy. Jag är sjäf.. syns inte det på bilden?


Ser ut som värsta high school yearbook picture

_________________
Mikael Sköldeborn
Porsche 951
Porsche 996 C2 X51
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10570



Re:

flopp skrev:
sweanders skrev:




jaha, jaja.. nä fy. Jag är sjäf.. syns inte det på bilden?


Ser ut som värsta high school yearbook picture


Du som bor i Anderslöv kanske till och med har en fotokatalog från SSG?

Nu är det jävligt OT känner jag. Hur går det med plåtpusslande Mats?

_________________
Anders Hansson
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Pratade precis med Tony, skall försöka få bilen till plåtslagaren i mitten av december och sedan börjar Tony med monteringen i januari, lack typ slutet av februari.

Köpt RS Patriks stol från cupen, 6-punktsbälte och tvärstag till passagerarestol, just nu letar jag efter bästa pris på CS-bur.

Tittar lite på ev bagagelucka och motorlucka med GT3 Cup vinge. I och med att det skall lackeras så kan man ta detta på samma gång. Tyvärr så springer det fort upp i summor så vi får se vad som händer.

Pratade med Tony om chassi, men allt är beroende på vad det kommer att kosta att återställa, det är första prioritet. Sedan är lättningen på tapeten.

Får ta med mina danska vänner och köra till Dansken och se vad han har att erbjuda.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Finns en cs but här på rejsa till salu om den inte blivit såld, oscar som säljer den

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare


Här kommer Bettan II och Bettan V att bo! I dealen så ansvarar jag för garaget, resten överlåtes med god hand till min blivande partner

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10570



Grattis!

Men är det inte lite dålig takhöjd för en lyft?

_________________
Anders Hansson
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Re:

easec skrev:
Pratade precis med Tony, skall försöka få bilen till plåtslagaren i mitten av december och sedan börjar Tony med monteringen i januari, lack typ slutet av februari.

Köpt RS Patriks stol från cupen, 6-punktsbälte och tvärstag till passagerarestol, just nu letar jag efter bästa pris på CS-bur.

Tittar lite på ev bagagelucka och motorlucka med GT3 Cup vinge. I och med att det skall lackeras så kan man ta detta på samma gång. Tyvärr så springer det fort upp i summor så vi får se vad som händer.

Pratade med Tony om chassi, men allt är beroende på vad det kommer att kosta att återställa, det är första prioritet. Sedan är lättningen på tapeten.

Får ta med mina danska vänner och köra till Dansken och se vad han har att erbjuda.


Tror Tony har en bur som förr-förre ägaren beställde men aldrig hämtade ut.

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Re:

easec skrev:


Tittar lite på ev bagagelucka och motorlucka med GT3 Cup vinge. I och med att det skall lackeras så kan man ta detta på samma gång. Tyvärr så springer det fort upp i summor så vi får se vad som händer.
.


Jag kan ordna en RS vinge i kolfiber om du vill, tror dock att den bara passar Mk II!?

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 Mk1 -00 aka BettanV
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
41899 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande