Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 57323 besök totalt |
Re:
Vad är det för dämpare? Tot vikt? Viktfördelning? Hårdhet på fjädrar? Krängare? osv.. Jag hade nog börjat lite i andra änden, gått på så hårt som verkar vettigt och sedan justerat till att bakänden precis sätter sig lite vid acc för max grepp bak samt sakta mjukat upp fram tills enter/exit corner blir som du vill ha den.. Men det finns många som kan det här bättre.. :-) M v h // Johan |
||||||||
Re:
Det är dessa dämpare och fjädra om jag minns rätt: http://xyz-sweden.com/files/coil_sup Resten har jag faktiskt ingen koll på! ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
Re:
Hej och hoppas hjälmen passade huvudet? Är dämparna helt nya så kör 3-5 varv på mjukaste sättningen, sen 3-5 varv på hårdaste sättningen så ventiler mm "juckar till sig". Vet inte hur du specificerat fjädrarna då du beställde kittet men låt oss hoppas att det lirar ok. Mitt råd även om jag är lekman är att börja på mitten av inställningarna runt om och kör en 20 varv. Beroende på vilket beteende bilen har då så börja justera bak hårdare eller mjukare. En ände och en sak i taget annars skruvar du bort dig. När du är nöjd med balansen/förhållandet bak/fram så testa att köra mjukare sättning runt om med bibehållet förhållande fram/bak. Min "gissning" är att det går bättre desto mjukare sättning du har. Du får köra lite på känsla eftersom ett halv seriöst test av fjädrar och dämpare egentligen kräver logg/tidtagning och ett par hundra varv och extra fjädrar. Dessutom bör du kunna mata varv på samma tiondel. ![]() Lycka till ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Re:
Tjena, har glömt och höra av mig om hjälmen, hämtade den hos Mattias i lördags, passa perfekt! ![]() ![]() Det var standard kittet jag beställde, (alltså inga specifika fjädrar) jag har kört ca 3-400 gatmil med de grejerna hittills och testat på gokartbana vid ett tillfälle, den släppte relativt lätt bak då! Fram har jag redan ställt om dämparna till mjukare läge och ska göra samma sak med bak innan Mantorp. Patrik, du får gärna ta något varv med bilen på Mantorp om du har tid och lust! Jag är ju helt grön egentligen på bankörning och allt omkring det, alltid skönt och få uttalande av folk som vet vad de gör! ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
Re:
Fint att den passade! Tar gärna ett varv eller två. Kan vara "din" instruktör på licenskursen ![]() Min erfarenhet är att "standardkitt" normalt är för hårt satta... ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Re:
Låter bra det! ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
Ställde på bilen idag och tog en runda för att kolla allt fungerar som det ska och det gör det verkar det som. Innan dess så ställde jag alla dämpare till mjukaste läget, det blev mycket trevligare att åka med den nu! Jag ska byta olja i lådan sen är den redo för Mantorp!
_________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
_________________ Farbod Chehrehvani BMW 635CSi (M106) E24 BMW 3.0Si E3 BMW M5E34 Projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||||||
Re:
Japp, hade löjligt flin på läpparna hela kvällen igår! Springbreak slogs ihop med BOS träffen 26/5, men BMW SC körning på Mantorp är 4/5, jag åker ner 37% för att ta licens och stannar kvar till dagen efter. _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
Så nu är bilen klar! Nytt olja i lådan, diverse saker kontrollerad och så har jag damsugit ur den och viktigaste av allt så fick den sig en behövligt lackbehandling!
![]() ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
Re:
Av någon anledning var din komentar förväntad! Damsugning= lättare bil och lackbehandling= halare lack ->snabbare bil! ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
Re:
Oj, såg inte detta först nu då jag inte haft tillgång till datorn! Det var 12-21! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 57323 besök totalt |