Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 94243 besök totalt |
Re:
Krön - 90grader höger ![]()
Klart de är kartläsarns fel ![]() Sant! Alla ramlar väl av hästen någon gång.. Hade inte styrväxeln blivit mos hade vi säkert kunnat fortsätta, Marknadsnatta ska få revansch^^
HF-hjul sitter kvar på bilen, de är rambenet på vänster sida som fått sig en smäll underifrån.. Lyckligtvis är kartläsare Svensson bilskadetekniker till yrket så den hamnar snart i riktbänken ![]() _________________ ![]() |
||||||
Tråkigt med traktorn, men satsa nu på det bmwn stället
![]() Man skulle nästan kunna tro att det ska bli nån form av tävlingsbil nu..? ![]() ![]() _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Re:
Traktorn är väldigt snart rak och fin ![]() ![]() Tävlingsbil måste de bli ![]() Fler reglementes frågor: 2.1 Motorvolym under 3050 cm3 = fri trimning.. Sek-låda tillåtet utan ballastvikt..? ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
När jag för några år sen pratade StandardRallybil med bilprovningens tekniker påminde den vettigaste om 10cm radiellt mellan ratt och grejer runtomkring (jag har en minnesbild om 10cm iaf). Det bästa var att han även nämnde en acceptabel motivering; en knuten näve skall kunna gå fritt emellan (en vilt vevande näve skall ju inte hindras, och att banka i ett stag stör ju lite). Det finns ju alltid mindre rattar, men det kan bli lite stökig körning och instrumenten kan behöva flyttas. Flytta ratten ännu längre bak? |
||||||
Re:
Verkar vara återkommande.. 10 cm verkar vara budet, tack för input! Får sätta mig och klura på placeringen, längre bak och ner måste den hamna hur som.. _________________ ![]() |
||||||
Re:
Ja så verkar det vara. Har du en på g? Pillar du något med motorn också eller den är original? Vore trevligt med lite fler bilder från ditt bygge ![]() _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Re:
Tyvärr inget på G men jäkligt lockande.. Maskin är fortfarande orörd, måste väga in kostnader/arbete med trim av befintlig/ex s54.. Öppen för förslag!! Dokumentera får jag göra när jag hinner ut i garaget, kommer ha ganska stor belastning på jobb och skola fram till januari så ha inga jätteförväntningar ![]() Ett frågetecken de också.. Lätt att man blir belamrad med både utomstående och eget ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Tycker det ser ut som att du lyckas kombinera de båda på ett förträffligt vis ![]() _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Nu så:
Först hämta nya bilen.. ![]() Business-class till jobbet numera ![]() Sen fixa gamla bettan.. ![]() Nytt för året: Renoverade bromsok fram. Ny bromsvätska. Nya skivor fram. Nya carbotech runt om. Toyo r888 till 19"arna, OZ-fälgarna används till annat.. Och viktigast av allt, bromsskylning fixad fram!! Sent ska de slöe vakna ![]() ![]() Byggde egen av 3" RF-rör och slang från Millway, kommer göra gott! Bara damma av och åka en vända till SBP. Någon service är väl inte så värst akut, kördes bara 140 mil förra året ![]() Sen var det dags att ta vid där man slutade i höstas.. ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Volvos är mjuka, stenar är hårda..
Bara att kavla upp.. ![]() Tur att Volvo 940 växer på träd. Denna skönhet plockades upp hos en rallyåkare i grannkommun(Tack Erik!) ![]() Några svordomar och blodiga knogar senare var allt jag behövde i chassie-väg fixat ![]() Sedan följer vanliga turen: Kulbomb --> pulverlack --> Stor låda med reservdelar från BEMA.. Till slut hamna den riktbänk! ![]() Lite diff VF som synes.. Någon timme senare.. ![]() Ordningen återställd! 2028x2028 i kryss - spikrak och glipor Ok ![]() ![]() Liftbyte och demontering av framvagn ![]() ![]() Ny framvagn redo för montering. Allt från mutter till bussning nytt! ![]() och hasplåten.. Ordning och reda! ![]() Hjulinställning och besiktning fixad (Tack Robert!!) Blev även byte av bärarmar, bussningar och stötdämpare bak.. Slutligen kom ett ypperligt tillfälle att fixa rattrosten.. ![]() Kullings MS arrangerade klubbtävling på Karla, synd att de krockade med BMWSC-premiären bara ![]() Fredag 1/5 kör jag Lill-jumbon i Falköping med co.driver Johan, håller tummarna att bil(traktor)skrället håller ![]() // _________________ ![]() |
||||||
Härligt att se att du e igång!
Behöver du hjälp med att lägga mil på svarten så ställer jag mer än gärna upp ![]() ![]() ![]() Mantorp i slutet på maj? ![]() |
||||||
Re:
Äntligen kan man säga ![]() Svarten hade definitivt behövt en fodervärd ![]() ![]() Mantorp är inte omöjligt, men jag skulle behöva lite motstånd i TAn isf ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Låna mig en bil så lovar jag att inte snåla på gasen ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 94243 besök totalt |