Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 36204 besök totalt |
Re:
Det var inte riktat mot ditt inlägg, utan en allmän reflektion. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||
Re:
Tråden har ju spelat ut sin roll för länge sedan ![]() "Locked" borde det stå i framtiden ![]() ![]() ![]() Har kört 8 varv idag, tycker det är mycket färre folk än vanligt, kanske tack vare trådar som denna så tack alla pessimister ![]() |
||||||
Ja faktiskt! Jag har set fram emot premiärturen. Men det var väl ett konstruktionsproblem som gjorde att det gick i kras. För övrigt tycker jag det tillfört mycket nytt och kul med ringwelt, trevliga restauranger nattklubb mm.
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Re:
Trist att de inte fick ordning på den. Jag hade gärna provat den. Håller med Kjellsson om att det kommit en hel del bra saker med det nya bygget. Nattklubben är bra och har gett ett lyft för de lokalt boende i regoinen. Nya tillgängliga uttagsautomater etc. Restaurangerna är skräp enl. min mening, men jag väljer ju själv om jag väljer att gå dit eller ej. Precis som med resten av komplexet. Jag fattar inte vad poängen är att sitta på håll och gnälla? Gillar man inte stället så är det bara att låta bli att gå dit. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||
Jag var där i somras och bildade mig en uppfattning. En del är bra, som affärerna t ex, men bygget i sig är ganska dystert, som en jättelik barack. Har inte provat restaurangerna, tror inte att de får nån stjärna i Michelinguiden. Men vilket ställe i regionen får det? Hur som helst så verkar det inte vara någon ekonomisk succé.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
+1 |
||||||
Re:
+1 Det är som trådar på forum, gillar man inte innehållet så behöver man ju i inte läsa det ![]() Snart är det vår och nya öppetider på gång! _________________ Jens Lanvin |
||||||
Re:
Brukar vara överens med dig David, men i detta fallet håller jag inte helt med. Visst har man valmöjligheten att gå dit eller att inte gå dit, men om det är så att detta, i mina ögon, vansinnesbygge riskerar hela verksamheten och därmed även turistkörningen, så påverkas vi alla på ett sätt som vi inte kan välja att hänga med på eller inte hänga med på. I bästa fall är det inte värre än att varvspriset för turistkörningen höjs "hutlöst" eller som PCS banhyra 2010 vs 2011, mer än 150% höjning. I värsta fall händer något värre.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Re:
Håller med till fullo. Men det är ju omöjligt att hålla sig från att läsa när det händer något nytt i Ringendelen... Vinterabstinens ghaa.... _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||
Re:
Jag förstår resonemanget, men enligt mig är både banhyra och framförallt TF-biljetter fortfarande alldeles för billiga. För det är ju fortfarande överfullt på TF och fullbokat övrig tid. observera att jag inte själv vill ha ett högre pris på varvkortet, men sett till efterfrågan så är priset fortfarande inte tillräckligt högt för att hamna i balans med efterfrågan. Visst Nür2009projektet är en ekonomisk katastrof, men nu finns byggnaderna där och då får man göra det bästa av situationen. Sen är jag inte säker på att en konkurs är det sämsta utfallet. Verksamheter som denna som inte kan bära sina egna kostnader har inget berättigande och skall inte subventioneras. Tyvärr kommer notan för detta i slutändan att landa i knät på skattebetalarna i Rheinland-Pfalz. En region som i övrigt inte direkt är i ekonomisk uppgång. Nog om detta. Priserna för 2012 är satta, bilen är tvättad och nu väntar vi bara på öppettiderna för att kunna planera resten av livet. ![]() _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||
Re:
![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Intressant inslag från tyska ZDF:
http://youtu.be/SckykogNHI4 _________________ Nils Erixon |
||||||
Re:
Richter/Lindner får sparken ifrån Nurburgring!
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 36204 besök totalt |