Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 61 besök senaste veckan (17308 totalt) |
https://rejsa.nu/im/user/26079/2024-
Tänk på att toe i bakvagnen justeras med shims innanför stagets infästning i karossen. Jag har av misstag testat toe out i bakvagnen, skrämmande upplevelse.. ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
hur mycket toe in körde du med, eller hade du noll ? _________________ henrik nielsen |
||||
väntar o väntar på att tomten ska komma med paket.
under tiden fick jag en snilleblixt... det kanske lika bra att fixa så fästet till radius armen går att lossna så det inte blir strul vid hjulinställningen. jag har beställt fler shims både fram o bak undrar om däck gubben vet hur man justerar med shims ![]() ![]() ![]() ![]() jag skulle vilja ha justerbara men va fan nästan 5000 kr för 2 såna, nja då funkar detta fint men än en gång lysar den engelska ingenörskonsten med sin frånvaro för att justera, ta bort eller lägga till shims måste man montera bort radius armen för bulterna sitter bakom istället för att man lossnar dom inne ifrån ![]() _________________ henrik nielsen |
||||
jag har skrapat lite rost i bunden, smurt på lite mirakelvand
o sprayad på tectyl fint med röda bussningar. köpte ju ett komplett kit till gt6, men ihelvete heller om det var komplett. dom 2 bakre bussningar på diffen finns inte med ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() nu får jag lämna triumphen därhän, då jag saknar delar o vet inte när dom kommer. o gå till nästa projekt jag har köpt på mej _________________ henrik nielsen |
||||
They have the steering wheel on the right side in UK!! _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
||||
nu kom min bottenstock axel eller layshaft som dom oxå säger
så nu kan jag sätta ihop lådan igen, fast helt klar blir den inte då det lagar som jag fick fel o reklamerade, tja dom sket högaktnings fullt i det. efter flera mail, ingensom helst typ av svar. så hål er låååångt borta från en firma som heter Arese Parts AB i svalöv. dom är anglo parts svenska ombud o han ger totalt blanka fan i sina kunder. jag har god lust att besöka han en dag jag är i dom trakterna jag tyckar det svinigt när en handlare inte tar sitt ansvar. så jag har beställd på en annan firma men där var dom restade, får se när det dykar upp ![]() ![]() _________________ henrik nielsen |
||||
Upplevelsen kan ju skilja sig åt. Jag har handlat en hel av Arese Parts och alltid uppfattat Per som väldigt serviceinriktad. _________________ Sune Karlsson |
||||
det svårt att ha nåt bra att säga om ett företag som inte tar sitt ansvar när en leverans blir fel.
du har kanske inte fått fel grejor o behövt byta dom nu börjar växellådan bli hel igen . nu det bara det lagar som är fel levererat som saknas ![]() _________________ henrik nielsen |
||||
nu har jag hittat ett lagar i danmark
![]() så kan jag smälla lådan i bilen. koster bara ca 300 kr med frakt. det är det värt så slänger jag ut det som kommer på tradera som vanligt lite färg skadar inte fälgfärg funkar perfekt på alu. målade alltid mina mc racemotorer med fälgfärg ![]() nu ska koppling o svänghjul ut. det hade ju varit tjänstefel att inte byta packboxen på veven när lådan är nere ![]() ![]() koppling ute, den ser väl ok ut, en ny hade inte gjort ont, men får dra gränsen nånstans. här i efterhand skulle jag ha plockad ut motorn oxå, inte najs i mina axler att ligga där inne i hålet ![]() bakom svänghjulet sitter nån typ av distans plåt, har inte sett likn på nån annan motor förut. tung som f.. misstänkar att det kanske har att göra med att man använder spitfire låda på 6an grisigt är här, så en ny packbox gör nock underverk om man vill spara vikt kunde man ju fräsa ut den till en ring. nån annan gång ![]() ![]() ![]() ![]() nu ska jag tvätta av det hela o ta bort packbox hållaren o byta packboxen, så det dags att göra allt i omvänd ordning ![]() ![]() _________________ henrik nielsen |
||||
Jag är en IDIOT
![]() ![]() här låg jag inne i bilen o skruvade los koppling svänghjul osv, när man kan ta det under ifrån, även med avgasröret kvar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ja ja nu är det på väg ihop iallafal, men nu tog det stop igen igen. jag hittade en prisvärdig koppling på ebay så ja va fan det blev en ny koppling oxå ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ henrik nielsen |
||||
![]() idag kom det ett STORT paket från ön i havet det inte klokt, det koster över 1000 kr att skicka sånt paket ![]() det nock första gången jag har fått energi deklarerade reservdelar, denna lapp låg i kartongen ![]() ![]() ![]() ![]() et väghålningkit, swing spring + kraftigare krängnings hämmare + montage godis ![]() o flera små paket, va kan det vara i dom ![]() ![]() ![]() jo alla små prytlar som jag saknas. nu tror ![]() nu finns det ingen ursäkt längre, ut i verkstan o ![]() ![]() _________________ henrik nielsen |
||||
så nu lyser den.... flitens lampa
![]() växellådan är klar, nu saknas bara kopplingen ![]() så det diffens tur att få sina nya bussningar. det jätte konstigt dessa inte följer med det "kompletta kittet ![]() ![]() nästan ![]() o klart. o nu ska den på plats i bilen igen, får tänka ut nåt smart sätt. för att löfta upp den med en hand o sätta i bulten med den andra, tror jag knappast jag orkar. o jag äger tyvärr ingen växellåds lyft. får väl sänka ner bilen o ta den högt lyftande domkraften o kralla runt på golvet OM jag inte ska åka till biltema o göra en investering ![]() ![]() tänkte jag får väl testa väghållnings kittet som är bult on. tur var det för som vanligt ska man själv fixa dona för att det fungerar ![]() här iallafall nya fjädern med 1" sänknings block sänknings blocket går inte ner i diffen så det får fixas + busningarna i fjädaren ska bytas till röda poly ![]() _________________ henrik nielsen |
||||
Ser grymt ut.
Växelådslyften är guld värd, rekommenderar det som ett obligatoriskt tillbehör till lyft. Många tunga och tvåmans jobb som blir väldigt enkla. ![]() _________________ Christian Svensson BMW E39 540 - Vinterbilen. Z4M Coupé - Sommar bilen. E31 850 - Eviga projektet. |
||||
+ 1 på den! ![]() _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 61 besök senaste veckan (17308 totalt) |