Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 42051 besök totalt |
Re:
Tack! Endast kortare provkörningar har gjorts, dock inget på bana ![]() Har nyligen bytt garage igen då vi snart flyttar till hus utanför göteborg. Hoppas kunna skruva klart det sista över vintern/våren så hon får smaka lite asfalt nästa sommar. _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
Re:
...händer här något, eller har du fullt upp med att köpa fälgar?? ![]() _________________ Per Lidbom i3S ACS -18 M5 e28 -86 M5 e39 -99 M540i/6 touring (snart M5) -01 ...och en jädra massa cyklar. |
||||||
Re:
He he, du pikar mig för att du kommit igång med din röda fara igen :P Jo visst har det tillkommit lite kul prylar men det har inte skruvats så mycket som jag hade önskat. Ska försöka komma ut nu till våren är ju inte så mkt kvar nu. I morgon kommer Daniel Lindgren förbi, han har köpt Erik Jakans m535:a, ska bli kul att se.. När kikar du upp från skåneland? _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
Host host - dags att damma av denna tråden med detta evighetsprojekt...
![]() Nu är banlicensen betalad för i år, träffanmälan och klubbavgiften till BMW Sport Club betalad - nu måste fan bygget bli klart snart! Målet är nu satt till körningen på Mantorp i maj den 15:e! orginalbälten äntligen monterade inför regbesiktningen hos SBP ![]() 6-punktsbälte monterat ![]() Har fixat en del med elen (verkar aldrig ta slut), köpte ett gelbaserat gräsklipparbatteri på 30 ampere som funkar klockrent, litet och lätt. ![]() Styrbox monterad ![]() Har snickrat till en panel med lite brytare och startknapp ![]() ![]() Här ser det fortfarande ut som ett ormbo, men det ska bli ordning på det med ![]() ![]() Har monterat en y-koppling så att jag kan ha både oljetryck och varningslampa ![]() Elfläkt ![]() En liten tank med pump för vindrutespolning monterades i "baksätet" ![]() Kinnby berättade en gång att dessa motorer kan trycka upp olja genom vevhusventilationen i långa vänsterböjar så jag köpte en liten tank med nivåvisare med ett sånt där trendigt filter på och monterade. Orginalanslutningen som går in till insuget pluggades. (detta lär jag få montera bort vid besiktningen iofs) ![]() Grupp A-enligt med VDo-mätare, rejsigt med Auto Meter Pro Comp Memory och modernt med kolfiber ![]() ![]() ![]() ![]() Eftersom plasthuven ska gå att lyfta av smidigt fick jag sätta vindrutespolningen lite provisoriskt med ett munstycke direkt på torkararmen inför besiktning. ![]() Regbesiktning i slutet av månaden är spikad och det finns fortfarande en del kvar att göra =) _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
Har blivit en del skruvande senaste tiden. Lite bilder:
![]() ![]() ![]() ![]() orginaltank och reservhjulsbaljan är borttagen så därför blir det ganska tomt där bak och den bakre plasten till kofångaren blir ganska sladdrig så fick det bli lite 0,7 aluminium där. Man e ju ingen plåtslagare direkt, men det får duga ![]() ![]() ![]() Tillverkade en liten panel för ljusknapp ![]() En cykeldator som skall användas som hastighetsmätare, monterades där digitalklockan sitter normal sett ![]() ![]() Lite "shadowline" ![]() Fortsatte med all koppling av el. Är otroligt tacksam för Haynes vettiga elscheman som hjälpt mig mycket. Har nu även kopplat in hastighetsmätare, indikatorlampa för helljus och blinkers mm. ![]() Nu hoppas jag inte behöva riva mer i elsystemet framöver, är trött på det nu ![]() ![]() Byggde även klart avskärmningen till luftfiltret, borde ge lite svalare luft till motorn nu. Har gjort ett intagshål för friskluft där dimljuset normalt sitter. I morgon är det dags för regbesiktning av bur & 1 passagerare + kontrollbesiktning. Lite nervöst =) _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
Trevlig bil, har nog missat denna. Hela tråden skall läsas när jag får en stund över
![]() Är det en SBF-reglementsenlig bur du ska regbesiktiga hos SBP ? MS// ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||
Re:
Tack =) Regbesiktningen gick som en dans - inga anmärkningar där. På kontrollbesiktningen fick jag dock 2st "2:or" som ska åtgärdas
Vägningen gick bättre än väntat, den vägde 1090kg med 2st orginalstolar från M535, 30 liter soppa, en verktygslåda med diverse verktyg och en burk punkteringsspray! Jag e kanonnöjd =) _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
Re:
Jag e osäker på hur lång min är, men 63cm låter tight. Kollar ikväll. _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
Re:
Jajjamen, det är en påbörjad vagnbok på den och buren är grundbesiktigad av en besiktningsman. _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
Re:
SBP hade inga synpunkter på hjälkrossarstagen ? Jag ser inga sk Toyotastag, men det är kanske inget SBF-krav ? MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||
Re:
Nej de hade inga synpunkter på hjälmkrossarstaget. Kravet de har är att alla ytor där man kan slå i huvudet skall vara vadderade. Toyotastaget är en bedömningsfråga och beror på vilken vinkel A-stolpen har. _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
Grattis till en lyckad besiktning! Bara två småsaker efter så lång tid utan att ha varit i trafik och dessutom totalt ombyggd är lysande!
Känns skönt, va? ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Re:
Tack! Jo det känns riktigt skönt :P _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
Vad gött!
![]() Skulle vara kul att kika närmare på din bur någon gång för att räta ut några frågetecken för egen del ![]() _________________ Anders Jonsson, 77,3 Km från NS Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl "Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil" |
||||||
Re:
Känns så också! Kika gärna ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||||||
BMW CS Sektion West anordnade en körning runt sjön Lygnern i helgen och jag tyckte det var ett bra tillfälle att få köra lite på krokiga vägar samt träffa trevligt folk =)
Jesper Hillerström här på forumet knäppte lite kort ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 42051 besök totalt |