Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 65704 besök totalt |
Kul med en så bra tid! Såg när ni körde på trackday, såg ju väldigt trevligt ut. Inte mycket bilar och bra väder.
Jag antog att det var denna bilen som körde om mig några gånger, fint kört! ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Re:
I mitt fall så kände jag redan tidigare år att sub 8 kommer sitta om jag fick rätt förutsättningar.. Sen dess har jag även gjort lite förändringarna på bilen som gjorde att den kändes lite bättre...(annan utväxling samt mer camber) Sen är ju turistkörning just vad det är.... Oftast trafik som gör att man inte har samma flyt som man kan få på en trackday..... av 15 varv gick väl 8-9 under 8 minuter BTG
![]()
Ja det var riktigt bra körning.... ![]() Åkte du Mini? _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||
Re:
Yes, en bajsbrun mini med gula ringen-dekaler på sidan. Körde mest i söndags, och fick många fina varv när det väl torkade upp. Trodde att det skulle vara mer folk med tanke på oldtimers, men det var ju riktigt bra ute på banan. Grattis till en grymt bra tid, jag blev väldigt imponerad av farten i dig/bilen när du körde om mig strax efter Adenauer Forst. ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
_________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||
Re:
Skön passagerare som håller ihop knäna med händerna ![]() ![]() I övrigt så vill jag passa på att gratulera till sub 7.50-klubben det är ju en betydligt mer exklusiv skara än sub 8 ![]() ![]() |
||||||||
Grattis till en riktigt bra tid.
Härligt att du äntligen fått ihop bilen och får ut på banorna. Blir det någon körning här hemma eller skall du ha kvar bilen på Ringen? Sturup 3/9 med Audi clubsport? Hur känns det med 3,64 utväxlingen? Bättre fart upp från Bergwerk? _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||||
Re:
Ja det är skoj att få köra lite... ![]() Ingen körning planerad hemma, bilen står bättre till för fler rundor på ringen ![]() 3,46 är det... känns väldigt bra, har ju inte testat nått skarpare men det verkar stämma bra på många ställen. Varvstopp på fyran är knapp 210. Upp för kesselchen går jag upp i femman, så strax över 210km/h om jag inte missminner mig. Har inte jämfört med äldre loggar men den skjuter på bra trots orginalmotor, typ som en orginal CSL. Över 240 i schwedenkreutz trots fegande i flugplatz... _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||
Förlåt en novis men är hela start/målrakan öppen på Trackday..?
Fin tid med finfin bil! (gillar Banglebilar) ![]() |
||||||||
Re:
Yes... på/avfart är samma men det är fritt flås på rakan.. Tack.... (förvisso är denna bil designad före Bangles tid... tack och lov ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||
Re:
Gratulerar till en bra tid. Hade precis samma upplevelse som du i våras på en glest befolkad track-day det är så mkt bättre körning.
Kollade filmen och reagerade verkligen över hur lite du växlar. Den utväxling du har på lådan verkar mycket bra för RIngen. Vet inte om det var väderberoende eller om du kör likadant när det är torrt. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Re:
Tackar.... Det lilla regnet som kom påverkade väldigt lite, slog nog av något mer i flugplatz bara.. Vill minnas att det märktes mer påtagligt på greppet varvet efter när det kommit lite mer regn.. Kollade lite snabbt och det de ställena jag går ner i tvåan (mest pga. Omkörningar) på denna film, vänstern efter T13, Adenau Forst samt Wehrseifen tar jag vanligtvis på trean, känns lugnare i trean och den tiden man förlorar/kan tjäna på att gå växla är nog försumbar.. Har ett varv runt 7:51 på film men min dator är seeeeg (och jag oxå kanske ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||
_________________ Tommy Fjeld e30M3 7.43 BTG |
||||||||
Har inte hunnit kika på filmen förrän nu när jag kom hem från ringen, jag tyckte jag hade ett vettigt spår sedan såg jag den här filmen och inser hur långt jag har kvar..
Du kör verkligen skitsnyggt Fredrik men egentligen är det ingen nyhet för mig, det var mest att det var så uppenbart nu när man själv precis lagt 70 mil på banan bakom ratten, var det inte en till salu grej med i trådnamnet i natt? ser att den är borta nu vilket låter nuftigt. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Re:
Ja visst...trevligt att träffas... det var riktigt roliga varv ![]() Bra kört själv! _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||
Re:
Tackar Johan.... Tycker du har bra fart i grejerna.. så det är bara att köra på ![]() Nja... tankarna finns eventuellt... får se hur det blir med den biten... Egentligen dumt att sälja när man tycker bilen "börjar" bli som man vill ha den och går hyffsat fort ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||
Re:
Hej tackar.. Jo det är inte helt omöjligt att vi sågs 2009... minns iaf en "norsk" gul M3 E36.. ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 65704 besök totalt |