Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Vem kommer vara nere sista helgen i aug (29-31 aug) ?
<<   1, 2, 3 ... , 9, 10, 11   >>
19010 besök totalt
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Lördagdagkvällen var helt klart en höjdare Mats, känner av den än..

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Absolut roligaste, snabbaste och mest kommunikativa bil jag kört på (TF)ringen är Mats 996 GT3 mk2 totalstrippad på allt, med cup spec..plast rutor/dörrar mm, ca 1270kg Tack Mats för förtroendet thumbs up (ja Made och Q vet ju allt om den då de åkte med Mats några varv )(ok Johan Nimmersjös Race M3a ligger i samm kategori, den var ju oxå jäkligt skön)

Denna GT3a inger för mig ett väldigt förtoende, den liksom bara hänger i kurvorna och ingen vikt som vill skjuta på med överaskningar. Fick samma känsla av 997 GT3 RS, men p g a att denna996 är så mycket lättare i vikt ingav den än mer förtroende, denna 996 känns mer förtroende ingivande än min CSL i många avseenden, till störssta delen handlar det om viktskillnaden. Obs att detta är mina högst personliga upplevelser!

Jag åkte samma tajta spår samt curbs som med min CSL och bilen är väldigt, väldigt, väldigt...villig till att åka fort. Har ju tidigare kört Podiums Cup bil på Gelleråsen och känslan var väldigt lik, dock kändes Cupen starkare.

Denna strippade 996 GT3 verkligen smeker ens ego, herre jösses, efter två varv på ringen kändes den som min egen bil som man alltid kört runt i . Efter 10 varv åker man nog riktigt fort med en sådan om man i övrigt hittar runt på ringen. Dock noterade jag hur överlägset SMG(DSG, DKG) är vs flintapinne.

Finns många ex men tydligt är sådan partier som t e x ut ur Weirchifen(långsammaste kurvan på banan).
Går här tajt, tajt med CSL in i böjen på 2an och det skjuter på bra ut och in i den svaga högern direkt efter wercheifen. Då det går fort in i högern och sidogreppet är högt känns det fint att ha båda händerna på ratten när man slänger i 3an mitt i kurvan, (ut ur kurvan(så man snabbt kan köra opposit lock om det släpper).

Då greppet är ännu högre i Gt3an på 1270kg här samt att in i högern är sidokraferna höga och att då totalt varva ur den på 2an för att slänga i 3an med flintapinne känns inte helt bekvämt för mig. Således drog jag mig för att max varva ur GT3an på 2an in i högern direkt efter werscheifen och lade således in 3an utan att varva ur 2an helt.(shortshift)

Jag har noterat att flera porsche åkare shortshiftar just så då sidokraferna är stora och jag kände mig heller inte bekväm att utnyttja krafen fullt ur här. Detta råder en DKG låda lätt bot på thumbs up .

Leta efter flinta pinnen då sido kraferna är så stora som de kan bli här och många andra partier, ja det känns lite 80tal, wild and crazy.
I övrigt att motorna sitter bak gör inte mig nåt. Ha begäret efter en likadan bil som Mats belv väldigt stort...suck.

Kan nämna att jag fick förmånen att även köra en 997 GT3 RS, sorry men den kom inte närheten av att dela med sig gällande körupplevelse, men den var väldigt snäll den oxå.

Märk väl att man givetvis tar det lungt i andras bilar på ringen.

Annat Porsche jag kört på ringen är ju 997 Turbo, 996 Turbo, ja det var inte direkt upphetsande...vid en jämförelse.

I övrigt var det kul på många sätt att vara depå hora, har ingen egentligen erfarenhet av det då jag oftast kör sjläv hela tiden. Dock är det inte lika kul att vara grid bitch som att själv ha bilen där och köra.

Kul att träffa alla, dock hann man ju inte språka med alla, men kul det var det.

Eskilstuna
Här sen Apr 2004

Re:

bmw130 skrev:
Tobias H skrev:
Måste även jag tacka alla inblandade för en riktig super helg!
Har lite bilder jag tänkte lägga upp, av någon konstig anledning blev det dock inte så många..
Resten kommer senare ikväll!

Lilleman ägnade sig åt istället för att fota! thumbs up

och vems fel var det? Fast det var ju Fredrik som fick skulden för att inte ha tagit hand om "Den lille".

Tack alla för en kul och trevlig helg!

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Maxx skrev:
bmw130 skrev:
Tobias H skrev:
Har lite bilder jag tänkte lägga upp, av någon konstig anledning blev det dock inte så många..

och vems fel var det? Fast det var ju Fredrik som fick skulden för att inte ha tagit hand om "Den lille".

Hahaa, ja Wilma var rätt så barsk på morgonen

Men hon mjukna under dan...

om jag inte minns fel var det nån orange skåning som drog upp tempot på Torget

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Maxx skrev:

Jag gjorde mitt bästa för att han skulle få i sig lite dricka!

Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

Re:

Qvisfr skrev:
Maxx skrev:
bmw130 skrev:
Tobias H skrev:

Hahaa, ja Wilma var rätt så barsk på morgonen

Men hon mjukna under dan...

om jag inte minns fel var det nån orange skåning som drog upp tempot på Torget

Ahh, vi tar fem tll dom är ju så små det är som att dricka öl ur snappsglas när dom inte är större än 0,2 l.

Kör BMW
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Men nästa gång så får jag ju en egen nyckel iaf....
Tyckte fredagens diskussioner på Pisten framåt små timmarna var en höjdare oxå..

Nåväl, här kommer lite mer bilder att titta på tills Martins dyker upp, måste säga att jag är lite avundsjuk för att han tog sig till Weirchifen för bilder.. Vill oxå fota där, får bli en annan gång.

Finns några få till för den intresserade här: http://www.pbase.com/tobiashilmersson/nrburgring_aug&page=all

Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Bilden på driftande Ringtaxin > alla mina Tobias!

Kul och äntligen få hälsa på dig och att träffa resten av galningarna

Jag tänkte fixa lite med bilder nu ikväll/natt..

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

En annan inte lika kul grej är att den tjejen som crashade i Angstkurve med Mc dog. Förhoppningsvis dog hon innan hon landade långt nere i ravinen där de slutligen hittade henne. Hon var visst tysk och 48 år.

De två MC som kraschade i Kallenhart(Werscheifen) klarade sig dock.

Undrar när min egen risk/reward kalkyl gör så att jag slutligen omvärderar detta med ringen och slutar åka dit, troligen aldrig

Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Qvisfr skrev:
...sen tog det tydligen 15 min så släppte en GT3 ut sitt kylarvatten i Miss-Hit_Miss, och där ligger det 4 bilar och 2 hojar i en hög nu.

Enligt tyska tidningsuppgifter var det inte mindre än 3 mc och 6 bilar som mer eller mindre blev inblandade pga kylarläckaget. Plåtskadorna uppskattades till ca 150.000 EUR, men så länge det bara är plåtskador kan ju alla vara glada, se Gautes inlägg om den kvinnliga mc-föraren...

Wimbach
Här sen Aug 2004

Fartfylld 2 min videosnutt från söndagens turistkörning:

http://www.ring-fokus.de/videos.php?vid=39

Örebro
Här sen Okt 2005

Några bilder från mig:

3xRS

Patrick och en vinkande Qvisfr

997GT3RS..

En annan rejsakändis

Råaste bilen hela helgen tror jag, den hördes bra ända till bergwerk!

Det finns och kommer läggas upp mer här.

/MVH Martin

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Fina bilder Martin thumbs up Daniel ser ut att ha lite lite luft fram.

Motala
Här sen Dec 2002

En liten undran: Vad hade hänt med CCX:n?

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

han kom förbi på Döttinger Höhe och skjöt avgaspuffar

Sedan släppte Frösell förbi honom uppe på Flugplatz och kort därefter tappade han kraft och började ryka, rullade in i gräset på vänster sida efter "hoppet" vid Schwedenkreuz, och där stod den lille italienske föraren med släckaren och släckte en kabelbrand när vi kom förbi!!

Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Fina bilder Martin..

Ber om ursäkt för mitt lilla utbrott på VW bussen i Pflanzgarten2 .

Henrik

ps. helgens höjdare måste ändå vara Nicke Strid som lyckades rita svarta spår med alla 4 hjulen i Breidscheid med sin Hyr-Fabia

Henrik

BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Tackar Henrik

Haha, jag skrattade gott åt det där, och har det på film också . Tack för varvet!

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Jag stämmer in i kören Martin, riktigt fint! Nästa gång får vi ta en egen bil och sticka runt och leta lite fotoställen! thumbs up

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Tobias H skrev:
Jag stämmer in i kören Martin, riktigt fint! Nästa gång får vi ta en egen bil och sticka runt och leta lite fotoställen! thumbs up

o inte sovmorgon

Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Fina bilder Martin thumbs up Daniel ser ut att ha lite lite luft fram.

Riktigt fina bilder. Ang däcktryck så gick jag på gamla rek. från Michelin. Fick höja trycket rejält efter detta körpass.

Kör BMW
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Martin & Tobias: otroligt fina bilder!

Houke: Tack för hjälpen på parkeringen!

Var precis och hämtade bilen från Eurotransport. Klarade sig utan några skavanker, men oj så skitig den var. Fixade snabbhandtvätt i Bromma vid Eurotransport för 150 kr ;-)
Citera
Nürburgring
Vem kommer vara nere sista helgen i aug (29-31 aug) ?
<<   1, 2, 3 ... , 9, 10, 11   >>
19010 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande