Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 57699 besök totalt |
Re:
Visserligen bara ett rykte än, men ingen rök utan eld... ![]() http://www.automotorsport.se/artikla _________________ Anders Törnqvist |
||||
Re:
![]() |
||||
Även BBC rapporterar samma sak, hoppas verkligen det är sant!
Edit: Glömde ju länken.. http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula _________________ Pet ter Uhlin |
||||
Fast Wirdheim vann ju F3000 så det kändes som att det fanns lite mer anledning att spekulera...
Och på den tiden var väl F3000 ganska självklart steg till F1, numera finns det fler vägar framför allt WSbR. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Re:
Jo det är klart, samtidigt finns det för första gången på väldigt länge hyfsat konkreta uppgifter (mycket kan naturligtvis hända, är ju silly season trots allt) som placerar en svensk i en racestol i F1, då tycker jag det är lite konstigt att det nästan verkar spekuleras mer på utländska forum än svenska ![]() _________________ Pet ter Uhlin |
||||
Det är så klart enbart med en rejäl påse pengar han kan bli aktuell för F1. Det vore ju närmast sinnesförvirrat av ett stall att signa honom på talang efter årets magplask till säsong. Personligen hade jag gärna sluppit det, för sändningarna med Janne och Eje på Viasat är jättebra nu, och går man på Jannes insatser som GP2-kommentator kommer det bli extremt tjatigt. 90% av sändningarna kommer ju handla om huruvida Marcus är 19:e eller 20:e där ena halvan av båset blir helt begeistrad om det går ens det minsta bra. Hade Ericsson varit en stjärna hade det väl varit en annan sak men han ligger ju på nästan exakt samma nivå som Chilton och van der Garde.
_________________ Jimmy Magnusson |
||||
Re:
Håller med dig Petter. Det är ju helt J-vla dött. Jag har ju själv varit en av dom som tyckt att han har hamnat i onödigt mycket trubbel på banan, men han är en fighter. Det kan ingen ta ifrån honom. Avslutningen på säsongen var ju stark. Han skulle inte göra bort sig. Sam Bird tycker jag har imponerat i år och han och Marcus var ju väldigt jämna när dom var stalkompisar. _________________ Christoffer Silfverberg |
||||
Total lycka!! En sådan väntan, en sådan kamp och äntligen har vi en Svensk som satt sin fot i en helt annan dimension. Jag hade tyvärr slutat hoppats för ett par år sedan, sån tur att man fortfarande kan chockas till glädje
![]() _________________ Tomas Berg "Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death" |
||||
Re:
+1 ![]() ![]() _________________ Ulrik Nilsson |
||||
Otroligt oväntat men väldigt, väldigt kul!!
![]() ![]() Jag tror iofs att Marcus har farten i sig, det gäller bara att han kan minimera sina misstag. Men han lär ju få mer utrymme kring sig nu ![]() Detta är en otrolig möjlighet för honom och jag hoppas verkligen han kan förvalta den. Det enda som gäller är att vara snabbare än Koba och det är nog inte helt lätt. En positiv bieffekt av det här är att det kanske kan väcka ett slumrande intresse för motorsport och F1 det här landet. Det behövs verkligen!! _________________ Peter Vighagen |
||||
Otroligt roligt inte bara för Ericsson och hans gäng runtomkring honom, utan mycket för sporten vi sysslar med i Sverige!
Det skapar alltid positiva svallvågor med en Svensk i F1, det har historien visat. Uppmärksamheten bör bli större för oss som tävlar på en alldeles vanlig nivå här i Sverige. Intressant att höra är ryktena om hur "Privata finansiärer" hjälpt till, om det stämmer så är det väl vad man hade hoppats och misstänkt skulle ske förr eller senare. Ingen förvåning att Kenny Bräck och Eje Elgh ligger bakom mycket av det hårda arbetet som krävs för att kunna knyta ihop en sådan här sak, det är ju inget projekt en ensam racerförare överhuvudtaget har tid till idag. Intressant var att lyssna på senaste Podcasten som Janne Blomqvist ordnat, något som allmänheten skulle ta del av för att få en större förståelse för hela konceptet som innebär en Svensk till Formel 1 i dagens läge ![]() För första gången kommer jag följa F1 säsongen så absolut mycket jag bara kan, självklart på den Söndagar som jag inte är upptagen av jobb eller race. Det blir så spännande, och jag som inte upplevt guldåldern som var för Sverige i F1 kan nu föreställa mig hur det måste ha känts när Ronnie, Gunnar Nilsson och tidigare även Bonnier stod där på startplattan ![]() _________________ Tomas Berg "Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death" |
||||
Tyckte det var kul att höra Eje berätta....
http://www.viasatsport.se/podcasts/v _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Tyckte Kåge var pinsam. Har han överhuvudtaget någon aning om vad Formel 1 är för något. Varje gång han sa något så fick han med WRC, att det gynnade SBF och knattegokart. Inte att SBF skulle stötta Marcus eller att han önskade all lycka och framgång. Vet han vilken resa Marcus har gjort och hur framgångsrik han har varit?? Kåge förväntade sig ett högt tryck efter detta, då kanske det kan vara idé att skriva något och uppdatera hemsidan lite..... På SMSC-sidan står det fportfarande att Marcus ska köra för iSport 2012 !!! Tror att Marcus kommer bli omtyckt av utlänsk media om han är så avslappnad och trevlig som han lät under denna presskonferens. |
||||
Re:
Undrar hur stor del av Tidemans karriärscoachning som kommit via SBF, och inte via enskilda spetskompetenser och eget jobb. Sen kan man alltid hävda att SBF äger samtliga med SBFlicens, så Kenny och Eje är "SBF"... Professionell Elit och Föreningsmodellen alá 1880 lirar inte perfekt ihop. Oavsett om det gäller Hockey, Fotboll, Motorsport, Tennis, Golf, ... |
||||
Re:
Det var i den här intervjun du menade va? http://www.svtplay.se/video/1769535/marcus-eriksson-den-nya-formel-1-foraren Jo, det känns ju tydligt att det finns mer att önska.... milt uttryckt ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 57699 besök totalt |