Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 2 besök senaste veckan (18724 totalt) |
Ja, faktiskt. Det gäller ju att ligga tätt intill om det ska hända nåt... ![]() Min poäng är ju att man är tvingad att använda en relativt lång sträcka för att bygga upp moment mot en lika duktig förare. Momentet kommer framförallt genom slipstream, även om den kan anses liten i sammanhanget. I o m extrasvängarna (halt o trångt) och möjligheten att sänka farten snabbt med ett snabbt gasuppsläpp kan man effektivt sett totalt hindra en hel hög med sugna omkörare... Att gilla läget är en självklarhet, men så länge vare sig regler, bansträckning, plats eller ens övrig form är satt i sten anser jag att man ska påverka det som påverkas kan för att skapa en bättre, roligare och mer inspirerande miljö när det är dags för RBC 2004. Man ska dock komma ihåg att redan de tidigare arrangemangen utsattes för gnäll och ledsna röster. Det är ju inte bara kul, utan handlar såklart även om prestige samt icke att förglömma 2000 kr totalt. Då vill man ju ha valuta för satsad krona. Vi tar detta över en cola hos Hr Ågren istället. Jg tror att det blir enklare att diskutera än att skriva långa inlägg. Det går iaf snabbare... |
||||||
Va! Har Du fått rabatt???? ![]()
Instämmer ![]() _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Håller med..... men jag har inte speciellt mycket prestige längre för att vinna (men gillar så klart att köra om och vara med där framme om man kan) men även jag tyckte att förra banan var på gränsen för vad som var acceptabel risknivå för den körningen som vi höll på med, men om det blir ändå svårare att köra om så lär påkörningarna öka och då vete fan om jag vill vara med och göra illa mig..... eftersom jag vet att när man väl sitter där bakom ratten så utnyttjar man det man kan och finns det inga möjligheter så gör man så att det blir ändå.... Och det gör ont ibland ![]() Utan då står jag hellre bredvid och blir "Läktarproffs" och har det trevligt istället. Och kör någon enstaka söndagsträning istället....... bara mina PERSONLIGA åsikter..... |
||||||
![]() ![]() |
||||||
Eller så kanske det är bättre med Endurance-körning..... för då är det lite lugnare med omkörningar... dvs det brukar vara möjligt utan putt. |
||||||
Tre på hösten á 450:-, tre på våren á 450:- = 2700:-. Men du kanske drog ihop litet prispengar ![]() _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Låmglopp är en bra idé, fast jag vill ta det ett steg längre. Vi skiter i RBC och splitköper den här istället
![]() http://www.racecarsdirect.com/cars/d Då slipper vi problemen med trånga banor..... Lyftdon får sponsra... _________________ Erik Lundkvist |
||||||
långlopp = ![]() ![]() ![]() vore grymt bra, då har man kanske också chansen att kompensera lite för en eventuelt dålig kvalifisering och dessutom e alla inte på knuff-humör... om man då ska vara fler än 1 i bilarna kan man ju låta kvalificeringen avgöra vilka som ska dela bilar, de som ligger närmast varandra ska ju köra tillsammans... MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||||
Efter allt snack här de senaste dagarna var jag tvungen att släpa mig iväg till Racetown för att testa och det var ju en precis lika lustig erfarenhet som jag hade förväntat mig. Men med lite förändringar av bansträckning tror jag att det går att få ordning på det där också. Jag tror att det största problemet är att den sista knicksen på den nya sträckningen som är alldeles för tvär vilket gör banan sjukt orytmisk och det lär som Peter med flera redan påpekat bli snuskigt trångt när man kommer åkande tolv stycken på rad. Stefan var där när jag körde och jag försökte framföra lite konstruktiv kritik utan att låta allt för negativ. Han verkar helt klart kompromissvillig och denna bansträckning verkar vara någon form av test, som dessutom minskat skadorna på bilarna osv....
En sak som skulle göra banan roligare och bättre racemässigt tror jag är om 1-1.5 meter däck skulle flyttas från passagen vid tvättstugan, då skulle banan bli mer rytmisk, den gamla chickanen (eller vad den nu kallas) skulle bli mindre lustig, farten ut skulle bli högre och det skulle nog finnas bättre möjligheter till omkörningar i första delen på banan. Jag tror också att det går att köra om en och annan i ingången på det nya partiet... Med lite dialog tror jag att det kommer lösa sig. För övrigt så lär långlopp vara en sjukt dålig idé, jag fick kramp i armarna efter fyra minuter ![]() _________________ Erik Lundkvist |
||||||
Hmmm.... Jag ställer mig tvivlande till att några varianter på detta koncept är vettiga (ur ett RBC- och personligt perspektiv givetvis!). Även om möjligen den sportsliga jämförelsen haltar, så tror jag inte att grundtanken gör det. Jag talar självfallet om alla diskussioner här, och på andra prominenta platser i världen, om hur viktigt det är med omkörningsmöjligheter. I F1 alltså. Och det här är ju som F1 enligt min analogi ovan.
![]() ![]() Öh. Ja. Alltså. Bred är bra. Snabb är bra. Teknisk är bra. ![]() ![]() ![]() Smal är ![]() Långsam är ![]() Enkel är ![]() ![]() ![]() Hur ska man kombinera dessa goa egenskaper då? Fråga inte mig! Jag satt hemma på kammaren och försökte teckna en intrikat liten lösning, men den liknade efter en stund mer en kreation av Manolo Blahnik varför den inte kommer att publiceras här. Jag sätter min tillit till att Stefan och gänget på RT löser problemet, med hänsyn taget till ovan beskrivna. |
||||||
Söndag kväll runt åtta är det dags för tjuvträning och utvärdering av den nya bansträckningen. Petr G, Per G och undertecknad har i vart fall den ambitionen.
![]() _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
|
||||||
Efter en grundlig besiktning av banan kom vi fram till att det går att göra en del bra förändringar. Gutniaks förslag var helt klart mest progresivt och skulle väl i och för sig funka men då skulle vissa bandelar gå runt personaltoaletten på nu helt outforkade områden. Personligen tror jag inte att de kommer gå med på det, men det är helt klart värt ett försök ![]() Irlander hade ett annat bra förslag som skulle ge mer omkörningsmöjligheter, en roligare mer rytminsk bana och ett större utnytjande av den plats som finns. Detta tror jag att man dessutom skulle kunna få dem att genomföra. Jag och Lars var lite mer blygsamma där Lars vill ta bort lite på den första "bulan" medan jag vill kapa av ingången till gamla "chickanen" (eller vad den nu kallas". Båda dessa skulle ge en klart roligare och mer rytmisk bana och minska riskerna för seriekrockar. om jag var chef skulle jag gå på Irlanders idé då jag tror att Gutniaks utsvänanden blir "lite väl".... _________________ Erik Lundkvist |
||||||
Ha! Till skillnad från er andra har jag en vision! En...en....tanke, en idé, utopi, en idealbild, en uppenbarelse och en drömsyn!
Dessutom skulle en sådan bansträckning kunna underlätta depåstopp med åtföljande toalettbesök vid långlopp... |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 2 besök senaste veckan (18724 totalt) |