Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
|| SS Lunda || INSTÄLLT pga. för få anmälda 11/9 -04
1, 2   >>
4097 besök totalt
HenkeM
Stockholm
Här sen Dec 2003

Trådstartare
MattiasS skrev:
Finns ingen chans att de som är anmälda vill dela på avgiften och köra ändå?

*räcker upp handen*

.. är så gryymt sugen på att få köra lite!

Sorry Mattias, banan är avbokad
Vi tar nya tag nästa år igen

Stockholm
Här sen Okt 2003

Nu har vi kört riktiga SS. Jag skulle gissa på att det skiljer 2 sekunder ungefär. Det går alltså 2 sek snabbare på Lunda än i riktiga SS. Det beror inte på asfalten utan konerna har lite andra placeringar på riktiga SS. Och det är inte exakt samma avstånd mellan konerna heller. Lunda banan stämmer nog med bilsport skissen, men inte med riktiga banan dock.

Stockholm
Här sen Sep 2004

Ny på att skriva
inlägg i forumet

2sek = Rätt stor skillnad! Tog det lång tid att lära sig banan?
Vilket parti var svårast?

Är banan bredare än Lunda? (ser så ut när jag kollat på filmsekvens, hoppas att U svängen skall vara lättare på Emmaboda än Luna)

Från körningarna på Lunda tog det 3-4 report att få ned tiden flera sekunder, sedan fick man kämpa några varv per sekund.

Stockholm
Här sen Okt 2003

Försökte köra som jag gjorde på Lunda dom 4 första gångerna sedan var de bara o börja om från början Den första porten i första konpartiet har längre avstånd från dom andra portarna i det partiet. Och den är även smalare.Samma med sista porten i sista konpartiet. Avståndet på vissa av raksträckorna diffar lite oxo tror jag faktist. Sedan fanns det ett stort jack i asfalten i sista konpartiet, det sträckte sig snett och tvärs över bredden på banan (hoppas nån förstog de där ). Det roliga var att man kunde köra fortare och låta de guppet ta emot bilen när man flög in i svängen

Iofs gissar jag bara men 1-2 sek får man nog lägga på mellan banorna. Det skiljde bara 1 sek för mig mellan banorna, men om jag oxo bedömmer hur bra jag körde emmaboda vs lunda. Så körde jag mycket bättre på emmaboda.

Lunda tror jag är breddare? Emmaboda kändes väldigt smal speciellt vid vändningen iaf.

Det finns många svåra moment.. jag vet inte om nått är svåarare än det andra. Blev iaf toknöjd me min förarprestation . Hoppas man får köra lite fler ggr där så man kan få jobba ner tiden lite till

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Asfalten på Emmaboda är iaf 30 m bred. Ut-infarten är 15 m.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Inför träffar
|| SS Lunda || INSTÄLLT pga. för få anmälda 11/9 -04
1, 2   >>
4097 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande