Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 8 besök senaste veckan (9025 totalt) |
Transitens styrleder finns dessutom både i M20 (yttre) och M18(innre) samt vänster och högergängade.
Ett alternativ vore kanske att ta en av var gängriktning och sätta ett rör imellan, så får du en *vantskruv* som då är enkel att justera. |
||||
Jag har faktiskt ett PDF-dokument med mått, minns inte var jag hittade det men det är en produktkatalog från www.sidem.be så kanske går det fortfarande att ladda ned den därifrån. Annars kan jag skicka över den till någon också. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Jodå på www.sidem.be fanns det långa listor i pdf format. Dock saknar jag på dessa det för mej viktigaste måttet. längden på "konan" Eller måttet mellan styrarmens centrum till konans "fästpunkt".
Jag fick fram att till volvo 240 ska det vara M14x2 och att konan skall vara 12.7mm högst upp (det är så det serut på beskrivningen iaf) _________________ Henrik Swahn Ricky Bobby!... |
||||
Glidlagerna på entreprenadmaskiner /grävmaskiner, latsre etc) kräver daglig insmörjning med fettspruta (vi nippel) för att rycka ut smuts och tillföra fett. Det är inga problem att köra ner ALLA lager i en maskin på ingen tid alls genom att skippa smörjningen. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 8 besök senaste veckan (9025 totalt) |