| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Porsche 997!!
|
<< 1, 2 4682 besök totalt |
|
På det hela taget:
Fronten är ett lyft jämfört med 996 men bakdelen blir mer och mer anonym för varje ny generation av 911. och 993 är fortfarande den snyggaste och fetaste 911:an hittills. Så mycket mer karaktär än de senare modellerna. _________________ Henrik Andersson |
||||
|
|
||||
Att döma av den lilla videosnutt som visas på Porsches egen hemsida så åker den upp iaf.
|
||||
|
Appropå keramiska bromsar.
http://www.bilsport.se/artikel_bild_ Nu ska man ju inte tro på allt man läser, men: "Skivorna spricker. Nu säger många Porsche-ägare att hård körning kan leda till att skivorna spricker och måste bytas ut. Att byta fyra keramiska skivor och belägg kostar motsvarande 380.000 kronor i England!"
"Ägare till bilar med keramiska bromsar uppmanas att montera av dem och sätta tillbaka dem om och när bilen säljs."
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
Priset för de keramiska låter ju...way off, milt uttryckt, men om problemet stämmer så är det ju illa nog. Hur klarar sig Ferrari 360 CS, någon som vet? Den har ju liknande bromsar, också från Brembo om jag inte är helt ute och cyklar...
ahhh men visst ser bilen (997) riktigt bra ut!
riktigt bra att formerna tillåts att svälla ut lite jmf med 996 kul att även inredningen börjar återgå mot de 5 runda mätarna, om det är så likt min 993 vete fan, å andra sidan är 993ans panel mer eller mindre en ergonomisk katastrof (om man bortser från varvräknaren som syns i alla lägen) nån mer än mig som irriterat sig på att styrningen till klimatkontrollen precis skyms av ratten?
|
||||
Way way OT men den där bilden av Ferrarins förföriskt kurviga högerfront är bara helt j--la underbart vacker..gripande för hjärtat helt enkelt
säg..snälla..SÄG att den bilen är en HON ..annars är jag ju bilbög
_________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport
|
||||
Vill/kan inte ta åt mig äran för kurvorna, men tackar för komplimangen för fotografiet.
||||
|
Utsidan är ju ruskigt läcker men insidan känner man sig lite mer tveksam mot.
Är det en klocka de helt hux flux har slängt på mitt ovanpå instrumentpanelen den ser inte ut att passa där för fem öre och växelspaken vet man inte vad man ska siga om men den ser inte bra ut _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Nej, klockan passar bättre i en Maserati. Och växelspaken verkar vara kopierad från en VW Passat eller Golf. Och varför i hela friden plagierar man växelspaken från en VW om nu Porsche saknar egen fantasi?
Visst, Porsche och VW har utvecklat en SUV tillsammans men inte ens där finns det väl några gemensamma detaljer i interiören? _________________ Henrik Andersson |
||||
Lite bilder på klockan:
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
![]() |
Bilder o videos