| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Sim Dator?
|
4 besök senaste veckan (3199 totalt) |
Så känns det ungefär när man sitter och försöker konfigurera ihop en dator. Hmmm, man kanske ska köpa däck för pengarna istället så slipper man problemet....
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
Som jag skrev så har jag en AMD 1.5 Ghz och kan köra det mesta utan strul så var ligger problemet?Du ska köpa en ny dator så köp en 3 Ghz med bra grafik kort så är det lugnt för ett par år framåt!!!Eller har jag fel eller???
|
||
Jag kör också med en Barton 2500+ som jag klockat till 3200+, funkar superstabilt, så är det cpu kraft som behöves så är den oslagbar, har bara en sån där liten coolermaster jet7 cpu fläkt, i övrigt så är det dual channel 400mhz minne och en Radeon 9800 AIW (pro är ok också) tokbilligt setup att jfr med annat. |
||
|
Så där!! Nu är den inhandlad.....
(inga negativa kommentarer nu, så jag slipper få ågren.......) Det blev: Antec Sonata quiet chassi med 380W nätdel Abit NF7-S AMD XP 3000+ 1Gb DDR400 dubbelnågonting minnen Samsung 160Gb 7200rpm S-ATA disk DVD brännare Radeon R9800pro 128mb grafikkort samt en Viewsonic G90f+ 19" skärm Det sitter totalt 6st fläktar i datorn, och ändå är den helt tyst....
nu är det bara installationen av alla programvaror och få över all gammal data som jag vill ha kvar..... sedan är det dags å lira...
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
Fakta: AMD ger mer spelprestanda för dina peningar. Dessutom har de nya Cool and quiet som gör dem tysta och strömsnåla.
http://www.anandtech.com/cpuchipsets Lars _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Sim Dator?
|
4 besök senaste veckan (3199 totalt) |