Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (24298 totalt) |
Re:
Har vi nått svar varför man inte ska gena i början..? Både ja och Pupp och Barth körde rätt lika där, men sen hade ingen av oss vart här sen innan ..Skulle vilja se hur ett Porsche proffs tar kurvan då det är lite specifikt när man har vikten där bak _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Jag fick också lära mig att ligga ganska långt ut och svänga in sent över NGK av Johnny Nilsson när vi tog vår licens.
Man ska toucha mittersta och sista curbsen till vänster i uppförsbacken mot krönet. Sen svänga in sent och toucha sista curbsen på höger sida i nedförsbacken efter krönet innan man svänger över mot vänster. Jag är också imponerad av vissas varvtider. Särskilt Evons och Gistells ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
Personligen så håller jag inte med om att man ska komma ut långt vänster. Man skjuter iväg bilen i tangentens riktning och kommer inte tillbaka åt höger för att klara vänstern med kompressionen sen. Jag håller fullt spätt uppför backen och sedan bromsar jag så hårt som behövs och styr farten med bromsen in under bron för att sedan gå på gas igen så fort jag kan. (Vilket brukar bli lagom när man väl har hunnit tillbaka med foten)
Jag går samma spår som Gistell. Typ mitt i banan in under bron eller något höger om mitten och sedan följer jag curbsen länge på högersidan. Tangering mitten/slutet av den. Allt för att kunna gå på gas och hålla stumt genom kompressionen och vänstern ut på den korta rakan. Högerdäcken flyter typ över curbsen i början curbsen på högersidan. Så jag tror också att ni kan åka fortare med ett annat spår. Men ni kan väl börja med att lägga ut era loggar så att vi kan jämföra i circuit tools ? Om ni vill så kan ni även skicka dom till mig så kan jag återkomma med en liten rapport och utdrag från CT. _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||
Re:
Har tittat på lite carrera cup filmer med Jocke Mangs nu, dom gör inte riktigt så med Porscharna, men dom går inte riktigt lika hårt som jag på NGK kurben heller, så till nästa år har jag lärt mig att gå lite längre ut och sen tighta åt på slutet..även inte gå så hårt på vänster Curben i nerför NGK.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Re:
Har slutat med PF box, åker min Motec logger nu, men om du vill kan du få den om du vill annylasera ? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Re:
Spårvalet skiljer sig ju såklart lite med viktfördelning och framförallt downforce. Med min bil känner jag att jag inte kan hålla curbsen hela vägen till höger om jag svänger in för tidigt. Åker man då tillräckligt fort (jag tycker nog att jag kör ganska fort över NGK) så kommer man för långt till vänster i nerförsbacken och kan inte hålla den farten man vill i vänster innan korta rakan. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
Re:
För mig blev det tvärt om..så mer curbs jag tog så fortare kunde ja åka tyckte jag, och ju rackare kunde jag komma ner för baken och ju tidigare kunde jag gå på gas nerför, fanns inte en tendens till att tappa ut bilen utan kunde lätt hålla mig längs hela curbs partiet.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Jag tar gärna emot en loggfil som jag kan kolla på!
mblixt@gmail.com eller via sprend.com funkar vilket som ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||
Re:
![]() Eller ja, jag vill gärna se med, så många olika bilar som möjligt ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
Re:
Ja fnullar ihop nått, du kommer få ladda ner Motec programmet från motec.com sen kan du greja runt _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
![]() Måste säga att som åskådare den här dagen så var det riktigt bra körning att se på, riktigt spännande när det var så tight i flera klasser. Synd bara att Fiestan skulle släppa kylarvätska/glykol i NGK två ggr, såg riktigt läskigt ut när Larsson kom i sin fina vita BMW 1 serie ovetandes upp mot NGK och allt bara släppte. Tur det gick bra! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
Re:
Tror det va att vi höll tight curb som räddade barth och mig ![]() ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Hmm intressant, jag provade "jarl" spåret några gånger men kändes bättre med tight så man fick en rak bil och kunde gå på gas utan för mycket styrvinkel ut på kortrakan.
|
||||||||
Re:
Håller med, läskigt med svansmotor och ketchup turbo effekt!! ;-) gick jag hårt på curbs kunde jag mata på tidigare.. _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||
Re:
Men, men tror man måste kolla tid för hela partiet från kurvan efter start och mål ner till 90graders vänstern för att veta vad som var snabbast! :-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||
Re:
men jag hade svårt att få min bil att styra in bra där så där finns mer att hämta och att jag va lite rädd för glykol utsläppet. _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (24298 totalt) |