Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 28190 besök totalt |
Idag blev det en kortsväng ner till garaget. Började med att riva bort kylarslang/termostathus för att stoppa dit en termostat. Har kört utan tidigare men nu under vinteråket kan det vara skönt att få upp bilen i temp lite snabbare.
Sedan har jag tyckt att det skulle vara bra med någon form av interiörbelysning dom tillfällen då man exempelvis ska lasta bilen på kvällen eller liknande. Så jag rotade fram en led strip och mosade dit i taket. Smidigt och funktionellt. Håll till godo! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Gustavsson |
_________________ Andreas Gustavsson |
Här har det inte hänt så mycket senaste veckan..
På firman däremot har jag och kollegan börjat med ett nytt projekt. Chevrolet Bel Air 1957 2dr HT som ska bli en riktigt streetmachine med 525hk LS3, luftfjädring, 20x10 bak och 18x8 fälgar fram och givetvis då låg som fasen ![]() ![]() Har också haft fullt upp med att försöka färdigställa vår nya butik. För dom som inte vet vad jag sysslar med så driver jag ihop med min far Go Trading AB. Sysslar med däck, fälg och luftfjädring till jänkebilar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Gustavsson |
|
Då har vi ingått i ett nytt sponsorsammarbete med ett företag som heter JG Dekal.
Vi riktar ett stort tack till detta företag och tycker att det är jättekul att de vill vara med i våran satsning 2016! De gör alla former av dekaler, framrutestreamers, textiltryck, och etsning på glas. Har extremt förmånliga priser, finns paketpriser med dekaler och kläder för tex drifting, rally, folkrace mm! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Gustavsson |
Vi har nu ingått i ett dammarbete med Björngolv AB.
Detta företag hjälper oss med en del av vår personliga utrustning till denna säsong. Björngolv AB sysslar med industrigolv. Deras tre huvudgrenar är massagolv, fogfria beläggningar, målning av golv och superfloor. Så söker ni efter ett grymt schysst akryl/epoxy garagegolv är det detta företag ni ska kontakta! Ni når Björn på 0763-384 246 eller info@bjorngolv.se _________________ Andreas Gustavsson |
Racerrapport från deltävling 1 på Mantorp Park.
Fredagen började med 45 min träningspass där jag hann att köra 4 repor. Bilen kändes bra men avsaknaden av effekt var ett faktum. På en sådan här stor och snabb bana går det åt ca 200hk till mot vad vi har idag. Under dessa fyra repor fick jag plocka lite i växellådan och försökte hitta rätt kombination mellan växel och hastighet. Under träningspass nummer två fick jag till tre träningsrundor, lyckades hitta en bra ingångshastighet för att kunna hålla bilen genom hela parisekurvan på trean. Dessvärre hade jag svårt under alla repor att få in bilen i zon nummer 2 utan att korrigera med handbroms. Under kvalrunda ett fick jag till en hyfsad repa med gott flyt och bägge hjulen i alla fyra zoner. Kvalrepa nummer två kändes bättre i ingången och jag lyckades ligga kvar längre i zonerna men tyvärr drog jag på mig en snurr ca 20 meter innan banslut vilket resulterade i en nolla denna runda. Jag lyckades dock ta mig vidare som kval 5a inför lördagens eliminering. Lördagen började väldigt blött. Första träningsrundan var extremt hal, som att åka på såpa. Men fick in bra flyt på körningen fram tills att framrutan immade igen så jag var tvungna att bryta. Efter lunch rullade jag ut på banan igen i hopp om att det torkat upp då regnet hade avtagit. Banan var då ruggigt oförutsägbar då det fanns vissa partier med bra fäste och vissa partier som var jättehala. Jag bröt efter ca 3 träningsvarv då det kändes som en säkerhetsrisk att fortsätta då banan var så pass oförutsägbar. Någon timma senare hade banan torkat upp helt och jag fick till ett par bra varv. Här var det dock knepigt att få flyt i körningen då det viftades febrilt med gulflagg över hela banan. Under elimineringen fick jag möta kvalfyran. I första rundan gick jag alldeles för snävt i ingången på banan och missade då första zon, med en korrigering för att nå in i andra zon så kändes det som att det behövde bli en betydligt bättre andra eliminsrunda om detta skulle gå vägen. Andra rundan gick mycket bättre, men tyvärr räckte det inte till för att ta oss vidare till topp 4. Vi slutade som en 5e placering i serien och blickar framåt till nästa tävling. Denna tävling kommer att vara på gröndals motorstadion och förhoppnings kan vi ta oss lite längre då banan passar vår i nu nuläget ganska effektsvaga bil. Vi har haft en toppenhelg och vill tacka alla som gör detta möjligt för oss! Stort tack till sponsorer, vänner, familj, flick/pojkvänner och allt vad det nu kan vara! ![]() Bilderna nedan är tagna av lindgrens sportfoto och motorsportbild, besök dom gärna på Facebook för fler grymma bilder! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Gustavsson |
Då har det kommit upp lite filmer från helgen.
Vi börjar med kvalet. 30:30 kör jag första kvalrepan och 39:02 kör jag andra. https://www.youtube.com/watch?v=u7mE Sedan har vi elimineringen, 3:18 första rundan och 4:32 andra rundan ![]() https://www.youtube.com/watch?v=qTgD _________________ Andreas Gustavsson |
Jaha ganska mycket har hänt på kort tid.
Efter första deltävling i sm/rm fick jag för mig att öka laddet lite så jag beställde hem nya remhjul från USA och en intercooler från KL Racing. ![]() ![]() ![]() ![]() Dagen innan Linköping City Race skulle gå av stapeln så fick jag ett mail av arrangören att jag var välkommen att komma in och köra. Stressmekade satan hela dagen för att få ihop bilen och på fredag morgon bar det av mot Linköping. ![]() ![]() Dessvärre fick jag göra publiken besviken då det saknades laddtryck. Kunde inte se något uppenbart fel på plats så det var tyvärr bara att kasta in handduken. Dock lyckades Emelie Lång fånga mig på några bilder i en utav Linköpings rondeller. Det var en skum känsla att göra detta lagligt på gatorna mitt framför farbror polisen. ![]() ![]() ![]() ![]() Väl hemma igen kunde jag inte finna något läckage någonstans, alltså inte hitta anledning till avsaknaden av laddtryck. Dålig motivation var nu ett faktum och det var här någonstans jag ändrade min bana helt. Efter några öl började en plan om singelturbo att växa fram.. ![]() ![]() Lämpligt aggregat hittades och vi började smida till verket. ![]() ![]() Planen var att få ihop det förhållandevis snik så original grenrör fick användas. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fick även bygga om min remdrivning... IGEN.. Vid första provkörning upptäcker jag att jag fortfarande inte har något laddtryck.. Vad enda in i helvete.. Efter väldigt mycket gnuggande av geniknölarna tyckte polaren att vi skulle provtrycka min nya fina intercooler. Hör och höpna, vi inser då att det flödar INGENTING genom denna.. Verkar som att kineserna har lyckats svetsa igen skiten vid tillverkning. Så med cirkus 15 timmar till Gatebil river vi bort intercooler och smider ihop nya tryckrör. Tvättar, lastar och får oss några timmars sömn. ![]() ![]() ![]() ![]() Väl på Gatebil var planen bara att ha en trevlig helg utan körning då jag så klart inte hann med att få bilen mappad. Men under Söndagen tog vi jag mig ut på banan och justerade mappen lite grovt. Fick sedan ca 2-3 varv med 0.8 kilo laddtryck och vilken skillnad på bil! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag tyckte om maskinen som den var med kompressor. Dock tyckte jag att jag hade för dåligt med laddtryck där jag behövde det. Jag varvar inte mer än 6000rpm och hade 0,7 bar där någonstans Vilket betyder att jag hade ca 3,5 bar vid 3000rpm Nu har jag i princip fullt ladd vid detta varvtal. Nu väntar jag på en mapptid så ska vi se vad maskin lämnar ![]() _________________ Andreas Gustavsson |
_________________ Andreas Gustavsson |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 28190 besök totalt |