Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 240 -87 banåkarbilen | Stort uppdatering
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (19315 totalt)
Mosmanen
Tierp
Här sen Maj 2015

Trådstartare
Har hunnit pillat endel i helgen!
Kapade original insuget och passade ihop det med alu plenumet. Tanken är att börja så sedan bygga ett i alu senare. Fick låna lite Mison gas av svärfar med så svetsade fästena för krängare fram så jag kunde grunda motorrummet vilket jag gjorde idag, Började även skrapa av färgen, rent utav jävla pissfärg. nu blir de riktigt 2 komponents lack som sitter kvar och tål lite mera

väldigt nöjd, kommer nog så rått ut under huven

sprutade på lite sprutspackel för att jämna ut några av små hålen som blev efter jag svetsat igen alla hål

grundat! Förhoppningsvis kommer färgen imorn elr på tisdag, ska försöka få på den på tisdag elr onsdag

Ska även dra om kablarn för i år, så dom inte syns, ska även klä om dom och snygga till det lite

efter ett evigt nötande med kniv, skruvmejsel och toppslip med liten stålborste på va det rätt rent... på ena sidan. bara andra kvar! En fråga, vad lackar ni era block med?

Ska även blästra och måla dessa och pressa i längre pinnbultar med m12x1,5 gänga

Mera kommer i veckan

mvh

Tierp
Här sen Maj 2015

Trådstartare
Va lite dålig på att uppdatera nu mitt i veckan men ni får en större uppdatering nu istället.

Fick hem ett paket från Badassparts som innehöll Bosch Ev14 1300cc spridare samt en DEI värmematta!

Fick även hem paket från Billackering.eu så nu i lördags morse fick farsan spruta lite!

Fick även på lite färg på naven och styrväxeln

Började sätta dit folien och det lär vara bland de bökigaste som finns!

allt börja ramla på plats..

Kommer att dra bromsslangarna den här vägen istället för i motorrummet..

Motorn nylackat och börjat montera ihop den!

Bara kammarna som ska montera, ena kammen ska svarvas så den passar först Sen ska nya svänghjul o koppling monteras och kolla hur kopplingsarmen i lådan ska sitta..

Förhoppningsvis kommer det mera i veckan!

mvh

Tierp
Här sen Maj 2015

Trådstartare
Vart lite dålig på att uppdatera men det har hänt en hel del sen sist.. Motorn sitter på plats, ny V-låds balk tillverkad, lite tryckrör fixade, byggt om kylarbalken, satt tillbaka pedalställ o rattstång. Väntar på bromsslangarna så jag kan dra dom och lufta och få det fungerande. Ska beställa hem slangar för olja och bränsle, så det är klart!

Slängde ihop ett fjäderbenstag, ska nog även gå stag bak i torpeden, har inte riktigt beställt mig ännu.

Mitt nya CrMo svänghjul @6kg med sachs 765 tryckplatta

Maskinen på plats, gick väldigt lätt och fint att få i!

Byggde en ny växellådsbalk som va lättare och bättre än den gamla jag hade. får plats med 3,5" avgas över men tight blir det.

iklädd värmematta

mycket återmonterat för mäta slangar och kolla lite saker, fick byggde om kylarbalken för det krockade lite med kylaren med nya tryckröret på turbosidan.

kylaren är inflyttad under huvbalken så nu får jag plats med den största SPAL fläkten bakom

Pedalstället återmonterad. Bör man ha bromsvätskeburkarna i motorrummet elr ska jag ha dom i bilen ?

Tänkte kränga på riktiga däck i veckan också!

Mera kommer!

Volvo 240 -87 banåkarbilen | Stort uppdatering
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (19315 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande