Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (17652 totalt) |
_________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||
Csl-lucka
Tack till Anton och all personal på House of Paint för hjälpen. ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||
Blev fint med nya luckan, är det i modell glasfiber? Vikt vinst?
Jag har en liggandes som ska på i hörst ![]() _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Re:
Ja det är en glasfiberlucka, krävdes lite jobb för att få ihop den, dremel rekommenderas. Spackla den inte utan lägg 3 lager grundfärg och slipa emellan lagerna. Vikt? Inga exakta mått. Men halva vikten ca. _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||
_________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||
Vinteruppgraderingar
Hej! Längesen jag uppdaterade. Hänt lite i vinter! Bytat diff: M3 E46 viskodiff med 3,62 utväxling demonterad och såld. Fått en M5 E34 lamelldiff monterad med 45% spärrverkan och 3.91 i utväxling. Skulle varit en enkel operation men icke tog en rejäl stund att få på bilen. Man tar locket från M3 E46 locket och skruvar på M5 diffen. Då har man löst den bakre upphängningen sen börjar utmaningen. Balken under diffen måste kapas och sänkas ca 20 mm, original fästet till M3 Diffen "friseras" med vinkelslip. Orginalfästet på M5 diffen var också tvunget och friseras något. Summa summarum diffen på plats och går och demontera utan att ta ner bakvagnsbryggan! Skall ta lite bättre bilder när jag har bilen på lyften nästa gång. Har inte kört bilen så mycke sen allt börjat lira upplever att den skjuter kvickare ur kurvor och rondeller utan att DSC går in dvs bättre grepp allmänt piggare och snabbare växlar inga jätteförändringar typ lagom. ![]() Svetsning av bakvagn ![]() Vanos: Fick Vanosen renoverad förra året och den tystnade men hade fortfarande skrammel på tomgång, så vanosen demonterades och sedan kontrollerades skruvarna till dreven 5 av 6 skruvar var lösa och skadade, nya skruvar och lim beställdes från Dr.Vanos samtidigt byttes även dreven, fjäderbrickor mm till "Rasselfri variant". ![]() ![]() När vanos demonterades upptäcktes att en del saknades reglerventilen hade försvunnit av någon anledning så vanosen kan inte fungerat ordentligt, det värsta är att jag har inget minne av jag plockat av den när jag demonterade vanosen förra vintern. Ny ventil beställdes och monterades. Bilen går äntligen tyst och jämt och inte ett ljud från Vanos enheten. Nr 1 på bilden borta ![]() Elproblem: Sedan jag fick bilen har elen strulat konstiga felkoder bilen startar inte trots fulladdat batteri. Bilen äter batteri, är inne på tredje batteriet på 2,5 år. Boven i dramat +pols anslutningen på batteriet så kallad BST. Har tydligen "nästan" löst med dålig kontakt till följd spänningsfall mm Tydligen skall en utlöst BST generera ett larm i airbagsystemet med jag har inte haft det. BST klipptes bort och ersattes med en vanlig skarv istället TADA bilen får som en dröm. Boven! BST ![]() Grenrör/Avgassystem: US M3 har kattarna uppe i grenrören och har därför lägre effekt 333 hk istället för 343 hk i Euro M3. Ett original eurogrenrör monterades samt euro kattar under bilen. Mjukvaruppgradering: En vän till mig lyckades att ladda ner CSL programvara i växellådan inga konstigheter. Vi bytte även programvara i DME till Euro varianten så förhoppningsvis har jag 343 hk nu ![]() Kommer även en liten uppgradering till av DME:n höjt varvtalsstopp till 8200, sportbutton memory, revmatchning i smg, plus lite annat smått och gott Kosmetika Nya dimljus med led HB4 i klarglas samt CSL kolfiberläppar. ![]() Bytat H7 "ljustuta" lamporna till highpower LED med canbuscanceller. Nya bakdäck Michelin Pilot Super Sport 265/30-19 Besiktning utan anmärkning!!! Vill tacka hela Need For Speed i Malmö för all hjälp och tålamod. Tobbe, Johan, Erwin och John för att ni tagit hand om min pärla. Tack Raffe för mjukvaruuppgraderingar, många timmar på nätat och leta fram rätt procedur för att kunna ladda själv. Tack till alla petrolheads runt om i världen som skriver på nätet vad som kan vara fel och möjliga lösningar. Nu är bilen redo för säsongen!!!! Vi syns därute på vägarna. _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (17652 totalt) |