Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (23160 totalt) |
Tja!
Jag klurade lite på kylluft till bromsar på din 9-5... Är frambromsarna liknande de som satt på 9-3og? Blir klurigt att leda kylluften rätt i så fall för där satt luftintagen på utsidan av bromsskivan? Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Re:
samma som på clio sport men finns lösning på det, kylning från båda sidorna ![]() ![]() _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
Kul med input från er
![]() Ja bromsarna är lite dumt konstruerade tkr jag. Jag tar kall luft ifrån fronten idag via konade intag och leder in gm 50mm slang. Sköldarna är borttagna. Det borde iaf ge lite luftombyte även fast själva kylningen till skivan tar sin luft via navet utifrån från fälgen sett. Ja det stämmer att det sitter 314 skivor fram. Är lite sugen på dessa 360mm skivor ![]() Då får jag venten på rätt sida. Dock får vi invänta lite bättre ekonomi innan byte. _________________ Mikael Holmfeldt 9-5 Aero näre svänger El Camino näre inte svänger |
||
Såhär ser mina Federal RS-R ut fram efter en dag på Sviestad. Labbat med däckstryck ifrån 2,2 till 29 i varmtryck men stommen viker sig iaf. Klena stommar eller fel kurvteknik?
Syns ganska väl att det viker sig. ![]() Vi rev äntligen isär bromsarna fram och satte dit Carbotech beläggen. Trodde de italienska beläggen var slut men de är inte mkt slitna däremot en lite ful yta på dom?!? Före bytet. De italienska beläggen. Skitar ner rätt bra. ![]() Nu med XP8orna på plats. ![]() Jämförelse XP i bakre och Italienarna i främre. Skum slityta? ![]() _________________ Mikael Holmfeldt 9-5 Aero näre svänger El Camino näre inte svänger |
||
Re:
Hur mycket camber? _________________ ![]() |
||
D e lugnt. Jag har samma teori. Jag vill mer än vad jag kan.
Pratat med flera som tkr att däcken är i vekaste laget för denna vikt på bil och dess viktfördelning. ![]() Vet inte hur det stämmer med praktiken då jag aldrig provat riktiga r-däck på bana. De jag sett som har RS-R har oftast lättare bilar. Flera som kör saab har ju toyo, yoko eller liknande däck o de kör runda 2 i kalltryck. Give or take..... RS-R verkar inte vara så vanliga av det jag sett när man kikar runt i depån. Jo jag är väl något aggressiv i körningen, lite som när jag åker hoj på Sviestad. Svårt o lära om så tänkte gå lite körkurs i ämnet. _________________ Mikael Holmfeldt 9-5 Aero näre svänger El Camino näre inte svänger |
||
Försök att styva upp bak, så att den vill 3-hjula och lyfta innre bakhjul, då plogar den mindre.
När vi körde V40 JTCC i långloppsversion testade vi bland annat med dropp-stop. Bakvagnen är för effektiv annars. På Opeln boxade vi bakaxeln (halvstel variant) _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||
Re:
En riktigt dum rookiefråga kanske men vad är Droppstop?? _________________ Mikael Holmfeldt 9-5 Aero näre svänger El Camino näre inte svänger |
||
Ja det är en rätt okej mod. Rätt dyr då folk verkar tro de är gjorda i guld...
![]() Oken skall kunna nyttjas från 314 satsen och ta ner skivan från 345 till 341 så ska det gå fritt men inget jag personligen har provat, _________________ Mikael Holmfeldt 9-5 Aero näre svänger El Camino näre inte svänger |
||
Då har vi provat med carbotech beläggen och mkt nöjd må jag säga. Det blev en enorm skillnad.
Det är roligt när man gör någonting som faktiskt känns skillnad på rent praktiskt. Nu ska vi bara fixa den där sista detaljen med o lära sig köra men har avsatt ett par decennier för det ändamålet. ![]() _________________ Mikael Holmfeldt 9-5 Aero näre svänger El Camino näre inte svänger |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (23160 totalt) |