Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11723 totalt) |
Vad kul att läsa en tråd som handlar om en "modern" Alfa
![]() ![]() Efter det banmötet har jag låtit montera nya Bremboskivor och Ferodo DS 2500 belägg samt Ferodo SF racing bromsvätska. Just dessa belägg har man läst mycket positivt om p.g.a kombinationen ban/vardagskörning. Jag har inte testat bankörning ännu men tänker testa på CAR:s banmöte 20-21/8 på Kinnekulle. _________________ Michael Emilsson CAR # 6097 Alfa Romeo Spider 2.4 JTDm Alfa Romeo 156 2.0 T.S Alfa Romeo 164 Super 2.0 T.S Fiat Grande Punto 1.9 JTD |
||
Jag var där med, men i vanlig ordning hinner jag inte se så mycket.
kallt var det och halkigt. På min första Giulietta bytte jag till några sportiga Brembo belägg, dom funkade bra men till största del gatkörning. _________________ Patrik Hermansson |
||
Performance friction har ett compound "Z-rated" som jag kör på racerbilen.
Det är inget uttalat tävlingsbelägg utan mera för trackday för tyngre bilar. kostar 1/3 av ett tävlingsbelägg. (ca 1200 SEK för båda fram) Inga bekymmer med överhettning på gelleråsen och kullen. Möjligtvis lite sämre initiallt grepp jämfört med dyrare grejor. dammar ner fälgarna som bra belägg oftast gör. Jag letade fram rätt modell genom mäta på original och jämföra på sidan 20 i nedan. http://www.peansweden.com/wp-content ![]() _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Tack för tipsen!
Det är nog den elektroniska diffbromsen är boven i dramat. Den gör att man behöver belägg som tål väldigt mycket värme. Jag har kapat bort delar av bromssköldarna Funderar även på att ta bort dimljusen för att få till någon form av bromskylning. Den har också en egenhet som är irriterande, när man bromsar hårt slår den på varningsblinkers, det är tydligen en säkerhetsfunktion för autobahn som inte går att stänga av, känns lite fånigt att den blinkar innan varje kurva vid bankörning.... ![]() _________________ Joakim Sjöbeck Alfa Romeo 156 1600 SP2 -00 Alfa Romeo 147 JTD -02 "Diesel Madonna" |
||
Tack för tipsen!
Det är nog den elektroniska diffbromsen är boven i dramat. Den gör att man behöver belägg som tål väldigt mycket värme. Jag har kapat bort delar av bromssköldarna Funderar även på att ta bort dimljusen för att få till någon form av bromskylning. Den har också en egenhet som är irriterande, när man bromsar hårt slår den på varningsblinkers, det är tydligen en säkerhetsfunktion för autobahn som inte går att stänga av, känns lite fånigt att den blinkar innan varje kurva vid bankörning.... ![]() _________________ Joakim Sjöbeck Alfa Romeo 156 1600 SP2 -00 Alfa Romeo 147 JTD -02 "Diesel Madonna" |
||
Re:
Vad kul att det står "No dust" på förpackningen, när vi alla vet att det dammas ordentligt... ![]() _________________ Fredrik Liljeroth TimeAttackNU.se crew |
||
R-däcken jag kör på är Nankang NS2-R och de är faktiskt riktigt bra i förhållande till priset!
Hade förut Toyo 888 men de har alldeles för mjuk stomme tycker jag så mina Nankang har mycket styvare stomme, fungerar bra i regn och helt ok när det är torrt. Dessutom är de väldigt slitstarka! Eftersom jag inte tävlar så duger de här däcken alldeles utmärkt! Har 225/45-17 på OZ Superleggera 8x17 et35. ![]() _________________ Joakim Sjöbeck Alfa Romeo 156 1600 SP2 -00 Alfa Romeo 147 JTD -02 "Diesel Madonna" |
||
Riktigt fin bil, kul att se lite annat än tyskar här!
![]() Ska bli intressant och följa, känns ganska lik min egen Renault megane RS! Hoppas man får se den på någon banträff! /L ![]() _________________ Louis-Philippe Rembry Renault Megane RS F1 R26 -07 |
||
Tack! Jag skulle gärna vara med på någon banträff med blandade bilar!
Jag gillar latinska bilar skarpt! Oavsätt om de är italienska eller franska! Finns det någon banträff man kan vara med på? ![]() _________________ Joakim Sjöbeck Alfa Romeo 156 1600 SP2 -00 Alfa Romeo 147 JTD -02 "Diesel Madonna" |
||
Re:
Tyvärr har Renault klubben enbart en banträff varje år på Gotland, dock är den väldigt trevlig så det är värt väntan! Men i övrigt får man leta lite efter andra klubbar som är mer aktiva! Senast var med ford,opel och Honda klubben + div bilar, det var väldigt kul! Vet inte hur aktiv Alfaklubben är men det känns som det finns lite fler träffar att åka på! /L-P _________________ Louis-Philippe Rembry Renault Megane RS F1 R26 -07 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11723 totalt) |