Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13084 totalt) |
Re:
Jag fick precis svar från TECH, Det är godkänt att kapa ur dörrarna som jag har gjort. _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||||
Re:
I agree. ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Krockbalken får inte kapas bort!! Detta svaret fick jag
"Du får kapa ur dörrarna. Men inte ta bort original krock balk/rör" _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||||
Re:
Oavsett så är en ordentlig dörrsträva i buren att föredra ur säkerhetssynpunkt, den krockbalk som sitter i dörren är nog inte mycket till skydd om man skulle råka få en bil i sidan. Säger detta mest av välmening för din egna säkerhetsskull, inte för att vara en pain :-) _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
Jag har denna strävan i buren, Bästa hade varit om den suttit högre upp och sträckte sig längre fram. Jag har väl haft funderingar på att göra om den. Eller ta tag i mitt liv och bygga en helbur ![]() ![]() _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||||
Re:
Såg att du hade bultförband i bakkant, är ju enkelt att byta mot ett nytt längre stag, ser inte jättefel ut i höjd baktill. Max 50% av dörröppningens höjd brukar vara gängse maxhöjd, personligen brukar jag inte vilja ha den för högt baktill för att slippa slå armbågen i etc, stolens sidokant brukar få vara riktmärket när jag bestämmer höjd. Fullbur är inte dumt, 80-talsbilar brukar ha lika vridstyva karosser som ett paket margarin ungefär ;-) _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Ser grymt ut, galet fint skick på den där med!
Fc är ganska vridstyv orginal men blir superstyv med fullbur speciellt om man svetsar bur-rören i karossen ikring de gigantiska dörröppningarna, men det blir riktigt svårt att få den gatvänlig speciellt om man är lång. Finns säkert någon som har en bättre utformad fullbur än mig men min gör att kan måste fästa även orginal bälten i buren (annars tar bältena i), orginalstolar och underreden hade vart omöjligt även att jag är 173cm och då är takluckan ersatt med kolfiberplugg och rören i taket slickar plåten....skippade även toyotastaget så länge då vi inte hittade någon vettig lösning på det, får se nu med nya rattstången och ratten mer bakflyttad.... Kör hårt med bygget!! _________________ Joachim Hällblad |
||||||
Tackar
![]() ![]() Jag kommer inte bygga fullbur denna vinter, Och om eller när jag gör det vore det vore det enklast att bygga vidare på den bultade halvburen som sitter i nu. Men det blir ju aldrig lika bra som en helsvetsad. Så det tåls att fundera på ett tag till. Har du byggt om fästena i golvet för förarstolen? Det går ju att sänka stolen iaf 80mm om man bygger om infästningarna. Min tanke med bygget har ju inte varit urspårad fullblodsräser, Jag gillar clubsport stuket. Typ GT3 RS med full inredning, skalstol och halvbur ![]() _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||||
Dags för lite update.
Nya Backspeglar från SPA design ![]() Jag fick snida till adapterplattor i 1,5mm alu plåt, Dom är lämnade till en kompis som ska lacka speglar och plattor. ![]() ![]() Bakrutan urtagen, Jag ska göra ett tappert försök att forma Polykarbonat efter orginal rutan. ![]() En ny vinge fick jag fyndat också, Porsche cup profil 175cm lång i porrfiber. Det ska tillverkas fästen och ordentliga ben/stöttor så om någon har en bra kontakt som kan vattenskära alu dela gärna med er. ![]() ![]() _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||||
Re:
Jag vet inte, Men reglementet tillåter bredare och högre vinge, Så jag tänkte prova ![]() _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||||
Är de bra det där speglarna? Har kört en bil med liknande speglar och såg inte ett skit i dom pga att de vibrerade så mycket. Backspeglar är jätteviktigt på banan för att undvika olyckor.
_________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||||
Dom känns stadiga och det är riktigt fin kvalitet. Jag får spara på original speglarna och montera tillbaks dom om det inte funkar
![]() _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||||
Re:
Okej. Ja varför inte. _________________ Jonas Andersson. Kör Volvo 244 Turbo på bana. Volvo 850 som brukis. Ford Sierra på vintern. |
||||||
Det har inte hänt så mycket det sista, Jag är i Italien och jobba för tillfället men komme hem på Fredag. Så till helgen måste jag få lite gjort.
Jag har dock bestämt mig för att inte medverka i TA 2017, 2016 var ett läro/prova på år, Så nu vet jag vad det handlar om och vad jag behöver jobba med för att kunna kriga med dom snabbaste. Kommande säsong komme jag att jobba med att vidareutveckla bilen men framförallt förarutveckling, Learning by doing! För samma peng som bara 4 deltävlingar kostar får jag 3st trackdays ink allt, Med mer körtid och stressmomentet att det är tävling försvinner så jag kan fokusera på att köra, Lära känna bilen och banan. Mvh//Jesper _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||||
Re:
Det tycker jag absolut att vi ska göra ![]() _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13084 totalt) |