Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 912 -66 med Chevrolet 327 (kundbil) | << 1, 2, 3 >> 13770 besök totalt |
Nu pratar vi riktiga bilar!
911R, 911ST vore fint det med men då är V8 helt fel väg att gå. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Så såg det ut kl 11.30.
Svetsar dit 2 stag som skall utgöra bas för RSR plåt modifiering. Plåten fixade jag till tidigare i veckan, skall ha en alulucka med gångjärn för snabb service. Bättre än 2 sittbrunnar som är sönderrostade sen länge och bilen är reggad med 1 passagerare. Svetsjobbet är väl sådär men det håller. Färdigt resultat kl 13.00 (andra kanter skall passas till o svetsas ikväll. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Det som återstår är att bocka ner plåten vid golvet samt att svetsa fast den, blir lite svårt att svetsa vertikalt, men det kan bli bra.
Ni är välkomna med kommentarer. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Klipper till RSR plåt för stötdämpartornen, de är vanliga punkter som brukar vara veka vid coilover konvertering.
Ditsvetsat Elsystemet rivs ur och ersätts med nytt. En liten del är bortrivet, en hel del finns kvar, mer kommer att tas bort och mera svetsjobb kommer. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Det finns ännu radikalare planer med resten av bilen, målet är att den skall vara lättservad ur mek synpunkt, utvändig styling är inte mitt jobb än så länge. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
svetsa vertikalt är ju det bästa..
svetsen flyter ut snyggt. lite vinkel på munstyrcket, och stadig hand.. blir inte snyggare. om du har punktsvets med tidsintervall på svetsen, använd det, det bli snyggt. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
Bur är beställd och inväntar leverans med avsändare Gunnarsjö Svets
Urkapning av golvet och kontroll av tröskellådor görs när buren kommit. Bromsar och fram/bakvagn tas ner när drivlinan är urtagen, vi har långt kvar tills lack men därefter kan det gå fortare än fort att få ihop prylarna. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Nu plockade man ur Cheva 327 V8:an alldeles ensam.
Den ÄR tung vill jag lova, fattar inte att folk trimmar såna bojsänken.. Idag blir det nog separering av motor och låda, dessa prylar skall in i garaget och inspekteras. Bilder kommer upp så fort Beepbeep kommit hem från sin lyxsemester. Ägaren har bestämt sig för en 964 RSR look med GT2 vinge bak. Minst 18 tummare i hjulhusen, vi får se hur mycket av det går att genomföra. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Undrar du? Skaffa dig ett vanligt 7-15.30 5 dagar i veckan jobb i en verkstad. Resterande tid kan du lägga på vad du vill förutom att jobba. Det finns så mycket annat än att jobba tycker jag så därför har jag tid Ligger lågt nu för att flytt till 100m2 garage ligger framåt vintern. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Det vet jag inte, däckdoktorn i jakobsberg hade den förut, men kopplingen rasade så kanske därför? _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Han som ägde däckdocktorn förut kallas däckis av vissa.. =) glömt va stället hette... Stod å tröck in nagalrna i dragdäcken nån gång. Vad jag hörde funkade den väl aldrig riktigt i hans ägo. Hoppas det går bättre nu. Det ser så ut! Lycka till! _________________ David Ålind |
||||
Hallå den räknas ju som liten o pigg i USA-bilsvärlden Ser inte orginal ut,vet du vad som är gjort med motorn..förgasare insug o fördelare skymtar man ju men inombords?..är det vevaxeln med små eller stora vevtapparna?..finns ju 2 olika på 327:an..(har ja hört ) 2 eller 4-bultade ramlageröverfall? Vad för toppar osv...eller är den kanske bromsad? _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport |
||||
Vadå tung......det där är ju en liten motor... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det brukar ju hävdas att en cheva sb är lättare än en 930-motor av dom som ska försvara sin v8-installation. Undrar hur det ligger till med det igentligen. _________________ Pär Hylander |
||||
930 motor ligger på ungef. 240 kilo, "all included" (det finns ingen kylare eller glykol i den, som bekant). Vet någon vad en CSB ligger på inklusive kylare, vattenpump, generator och sådant smått & gott? _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 912 -66 med Chevrolet 327 (kundbil) | << 1, 2, 3 >> 13770 besök totalt |