Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Nissan Skylines
<<   1, 2
11111 besök totalt
Zolektric

Här sen Maj 2004

ööööh, äger du en Skyline?

Karlskrona
Här sen Feb 2004

Anton Lillsund skrev:

Jag tror jag trimmade en av bilarna i spelet till dryga 1000HK och gjorde den samtidigt totalt okörbar.. Jag kan tänka mig var en sån maskin platsar bra..

Det går väl bra, lite övning och snabba tummar så går det finfint. Sa någon bredsladd??

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Zolektric skrev:

Peter har köpt en men den har inte levererats än så vitt jag vet.

Huddinge
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Zolektric skrev:

Stämmer bra det, tyvärr har jag väntat sedan den 2 April på att få en plats på bilfärja thumbs down

Känns lite jobbigt att ha en bil bara stå och vänta på andra sidan jordklotet.

Sorry om det blev lite OT.

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
R34 GT-R
Peking
Här sen Mar 2004

Synd att jag inte har varit in här på rejsa på ett tag men nu är det dags att ge lite (mer) fakta åt den här tråden.

Som redan sagts så finns det andra versioner som är AWD än GT-R men dem är inte så mycket att hänga i julgranen om ni frågar mig. Ska man köpa en Skyline för att trimma så ska man satsa på en GT-R. Visst går det att skrämma upp en GTS i hyggliga siffror men varför börja med att köpa en billig bil o sen kasta ut en massa pengar på att trimma den när man kan köpa en lite mindre billig bil o inte behöva slänga ut lika mycket för att nå samma effekt?

Det är inga problem att få ut 400hk ur en (R34) GT-R. Byt avgassystem och höj laddtrycket lite så är du där. Vill du sen ha mer så får du börja byta saker. Och det är klart att det kostar men du _behöver_ inte öppna motorn om du inte vill ha mer än ca 550hk. (Topplockspackningen är egentligen enda anledningen att öppna motorn.) Det är ju rekommenderat att byta kammar oxå så man får lite mer toppeffekt men man kan köra med originalkammarna om man vill. Kolvar o stakar håller för ~600hk.

R34:ans låda håller för ~600hk utan problem. Det finns (minst) en kille i Japan som har över 900hk o fortfarande kör med originallåda. Han gör inga dragstarter så det förklarar väl varför det håller.

R32 och R33:ans låda är något vekare om jag kommer ihåg rätt men citera mig inte där eftersom jag inte är såå vass på info om de äldre modellerna.

Bilen är överstyrd. Jag har aldrig lyckats få den att understyra. Hela bilens konstruktion är gjort med tanke på att man ska kunna åka med kontrollerat ställ. Allt från AWD-systemet till 4-hjulsstyrningen. Det är fantastiskt kul!

Hoppas en del frågetecken har rätats ut.

Mvh Perra

Nissan GT-R

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R!

www.facebook.com/23GTR.se
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003

Wärhner skrev:
Magnus Thomé skrev:
Zolektric skrev:

Stämmer bra det, tyvärr har jag väntat sedan den 2 April på att få en plats på bilfärja thumbs down

kul men en skyline! har du någon bild på den?

Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Tim skrev:
Wärhner skrev:
Magnus Thomé skrev:
Zolektric skrev:

kul men en skyline! har du någon bild på den?

Visst har jag det: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=9030&highlight=skyline

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

råast i världen måste la Mines BNR34 vara ??? :woot:

finns på Ulanders FTP under best motoring klipp

näst längst ner
Namn: BestMotoring-Mines_GT-R34.avi
storlek: 24 MB

Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Det finns iaf en svensk hemsida om Skylines... thumbs up

www.skyline.se

Här sen Mar 2004

angående den blå låga skylinen som någon frågade om så är det calsonics skyline, den går i någon japansk serie, tror att det är jgtc eller nån värre, i alla fall rörram och jättesnabb

(nu när du vet vad de kallar den så kan du ju leta rätt på specs själv )

Skyracer
Stockholm
Här sen Mar 2004

Claes Haglund skrev:
Tycker de verkar vara på väg att bli ovanlig dussinbil. 2 i stan minst nu... Z3M Coupé är ju betydligt mycket mer ovanlig.

Du har rätt, av alla modeller av Skylines (R32, R33, R34) med de olika karosserna och motoralternativen GTR/GTS finns det faktiskt 21 st (om det inte ändrats de senaste veckorna) i hela Sverige. Men av enskilda modell/kaross/motor/årsmodell finns det således bara en bråkdel av dessa 21. Se listan på www.skyline.se så en Dussinbil skulle jag inte vilja kalla det...

Så t.ex. Om du jämför Z3M Coupé med t.ex. R34 GT-R så finns det bara 2 st (jag vet inte hur många Z3M Coupé det finns).

Mvh
Håkan
www.skyline.se

Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Att Skylinjen inte är så värst vanlig på svenska racerbanor beror väl på att våra reglementen inte passar bilen så bra.
(tror inte jag sett någon köra race med en sådan i Svedala, men det kanske finns någon i ThunderCars. eller vad nu gamla SuperSaloon klassen kallas för tillfället?)
Fast det är ju lite märkligt att inget SLC-team kör en sådan i klass 4
Tror nästan att t.o.m. någon grå Diesel-Saab skulle få se upp, i varje fall när det inte regnar

Lite tuff faktiskt, t.o.m. någon av gatbilarna med pokemon-varning ser ju riktigt rejsig ut, läckert!
Annars föredrar jag 240Z i rallyutförande, eller 1600SSS i dito, när Nissans fortåkarbilar kommer på tal.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Bosse L skrev:
....
Annars föredrar jag 240Z i rallyutförande, eller 1600SSS i dito, när Nissans fortåkarbilar kommer på tal.

Nääää, 180B SSS

Ja jag vet att Datsun 510 är mer kult men jag har haft en 180B SSS -75

Tyresö
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
Bosse L skrev:
....

Nääää, 180B SSS

Viist ja den hade jag glömt, Var väl också en rätt poppis rallyvagn? I East african Safari t.ex.
alla var väl lackerade med cambells tomatsoppa spädd med creme fraishe, i varje fall hade dom den oregange-röda kulören!
Var det den färgen på din också?

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Bosse L skrev:
Magnus Thomé skrev:
Bosse L skrev:
....

Nääää, 180B SSS

Viist ja den hade jag glömt, Var väl också en rätt poppis rallyvagn? I East african Safari t.ex.
alla var väl lackerade med cambells tomatsoppa spädd med creme fraishe, i varje fall hade dom den oregange-röda kulören!
Var det den färgen på din också?

Näää... lite åt British racing green

Rosta bra gjorde den

De kör rally med såna i Australien fortfarande

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Tyresö
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
Sorry för urspårningen....

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=146791#146791

som forumägare får du väl ändå ta dig vissa friheter
vi adepter gör ändå inte som du säger, utan som du gör

Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

Acke skrev:
råast i världen måste la Mines BNR34 vara ??? :woot:

finns på Ulanders FTP under best motoring klipp

näst längst ner
Namn: BestMotoring-Mines_GT-R34.avi
storlek: 24 MB

adress?

Peking
Här sen Mar 2004

Skyracer skrev:
Claes Haglund skrev:
Tycker de verkar vara på väg att bli ovanlig dussinbil. 2 i stan minst nu... Z3M Coupé är ju betydligt mycket mer ovanlig.

Du har rätt, av alla modeller av Skylines (R32, R33, R34) med de olika karosserna och motoralternativen GTR/GTS finns det faktiskt 21 st (om det inte ändrats de senaste veckorna) i hela Sverige. Men av enskilda modell/kaross/motor/årsmodell finns det således bara en bråkdel av dessa 21. Se listan på www.skyline.se så en Dussinbil skulle jag inte vilja kalla det...

Så t.ex. Om du jämför Z3M Coupé med t.ex. R34 GT-R så finns det bara 2 st (jag vet inte hur många Z3M Coupé det finns).

Mvh
Håkan
www.skyline.se

Det finns betydligt fler än de 21st. som är inreggade. Det finns bl.a. en till R34 GT-R.
v-skogh, jarnkamin och Christian i sthlm är bara 3 ex. på bilar som finns i landet men som inte är reggade än.

Mvh Perra

Nissan GT-R

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R!

www.facebook.com/23GTR.se
Citera
Skyracer
Stockholm
Här sen Mar 2004

R34 GT-R skrev:

Det finns betydligt fler än de 21st. som är inreggade. Det finns bl.a. en till R34 GT-R.
v-skogh, jarnkamin och Christian i sthlm är bara 3 ex. på bilar som finns i landet men som inte är reggade än.

Mvh Perra

Ja, en miss av mig att vara lite otydlig där, hela mitt inlägg menas de reggade och inget annat.

Mvh
Håkan

Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

Johan Meissner skrev:

adress?

sök efter en topic med "best motoring" och "top gear"...

Nissan Skylines
<<   1, 2
11111 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande