| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kvalitét på e85 är svårbegripligt.... Hjälp.
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (4144 totalt) |
|
Nu har jag ingen koll på E85 direkt men om man tänker logiskt, Etanol "drar åt sig" vatten och bensinen i E85 kan vara vilket blask som helst.
När man då gör såntdär "hälla i vatten i E85:en test" hur kan man veta hur mycket vatten det var innan i själva Etanolen? Vad jag vet så får man bara fram andelen Bensin av att göra på så? Kan det vara så att den ena innehöll mycket mer vatten redan från början så att det vart en mer eller mindre distinkt skillnad mellan dessa olika densiteter? och kanske även färgämnet skiljde i densitet? _________________ AIexander StenvaII |
||
|
De går att få fram hur mycket sprit det är, kontra vatten och bensin.
Man häller som jag förståndet i ett speciellt salt i en viss mängd i förhållande till vätskan, då absorberar bara vattnet saltet och man får 3st skilje linjer, en för sprit, en för vatten och en för bensin. Om man vill vara nördigt säker på innehållet
Många här hemma i dragracing svängen, tankar upp fatt på en och sammma gång på samma pump och mappar sedan efter de, då vet man att man har ungefär lika blandning, säsongen ut. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Re:
Vattenhalten vid förbränning ska vara så låg som möjligt. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Kvalitét på e85 är svårbegripligt.... Hjälp.
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (4144 totalt) |