Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nybörjarsvängåkaforum Börja med racing, Legends | << 1, 2 5 besök senaste veckan (15780 totalt) |
Legends är grymt roliga.
Sålde min förra året efter 4 år. Det är som med allt annat, att vara med och ha roligt är ok kostnad. Ska man vara med högt upp kostar det all tid och pengar du har. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Jo men det är som ni säger. dyrt, men utifrån vad jag läser så får man mycket roligt för pengarna och det kan vara värt i sig. Målet just nu är att få vara med och race:a 2-3 år så att man åtminstone kan bocka av det från "att-göra-listan-innan-dör" listan
_________________ Dennis Jörgensen |
||
Finns bara alternativt full säsong för dig? Blir ju en hel del stålar i drift och transport mm, ett alternativ kan ju vara att köra utvalda tävlingar för att få lite snällare kostnader?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Det är nog så för så gott som alla som sysslar med motorsport. Från mopeder till formel 2.
Du får lägga alla pengar du har och sen ungefär lika mycket till. Allt annat måste således prioriteras bort. Sen om du råkar vara miljonär eller student spelar absolut ingen roll. Det är bara så det är. Vilken serie du hamnar i med dina pengar beror ju däremot på hur stor högen blir Ungefär samma med tid. All fritid och sen prioritera bort annat oviktigt. Glöm semester och tv-serier. Tiden ska from nu spenderas i verkstaden. Jag åker bara på trackdaynivå. Då det inte finns på världskartan att hitta ekonomi och tid för tävling. Men lite krasst kan man säga att med servicekonto. Däck. Bränsle för bil med dragbil och racerbil. Startavgifter. Ta ledigt fredagen och måndagen från jobbet för att lasta förbereda, lasta ur städa iordning verkstad och förhoppningsvis vila innan man ska tillbaka till jobbet. Lite uppdateringar av bil etc under säsong. Får inte glömma bort att man måste äta, oftast blir det ju ute vid banan, på vägen till /från banan och eventuellt övernattningar på det Så kostar en trackday för mig och frugan ca 10.000 per dag. Tvådagars blir inte riktigt dubbelt så dyr men nästan. Då brukar jag sikta på 3 körpass om 10-20 minuter på en dag vilket jag tycker är ganska lagom utan att behöva stressa. Vet inte hur det är vid tävling, men skulle blir sjukt förvånad om det blir billigare. Visst långlopp blir ju mer körtid än 30-60 minuter. Men kostnaden har jag svårt att se att den blir lägre _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
långlopp är billigare för att man är fler som delar på en bil... men det kostar all tid och alla pengar man har för man vill inte bli efter.
Vi har plats för en till i vårt långloppsteam, om intresse finns dra ett pm. Vi ska åka Porsche 924 med ca 350 Saab hk. Nu är bilen nästan klar för säsongen så kanske nästa blir ok. _________________ Tord Ringenha11 |
||
hej.
alt racing er dyrt..... men forbandet roligt ochså. billigst er nok mx5 . seven7 , långlob , hill clime , clublob. et bra alternativ innan du tommer banken og pantsatter huset er at hyra en bil til et lob eller to inden du bestemmer dig for hvilken class/bil du skal investere i ??? mvh niels _________________ niels hansen |
||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Det låter ju ännu bättre!! går det att transportera en Legends bil på vanligt EU-släp eller behöver det vara ett speciellt släp? Tänker på att i reglementet står det bilens Max bredd får vara 15xx mm mellan bredaste punkterna? Jag bor i Gislaved och har 10 min till Anderstorp raceway _________________ Dennis Jörgensen |
||
den luftkylda 1250 yamaha motorn klarar flera års körning med endast oljebyten och koll på ventilspel, sålänge du inte övervarvar eller växlar ner utan koppling så håller dom bra. Den nya motorn på 900cc och vatten kyld vet jag inte om den är godkänd än till nästa säsong. _________________ Jörgen Bock |
||
Jag tycker att det låter lite överkurs att ge sig direkt på att investera i en så pass "dyr" bil och köra en serie om man är orolig över ekonomin och samtidigt inte har något erfarenhet av banracing.
Varför inte mjukstarta med en färdig men "tråkigare" bil för 30-40k och börja med att köra några trackdays och konbana bara för att känna på om det är något för dig. Det mesta av inköpspriset lär du kunna få tillbaka om du sen ångrar dig och vill testa nåt annat eller om du får blodad tand och vill avancera _________________ Christoffer Persson |
||
Den är inte godkänd till 2019. Vet att de skulle ha möte om när det kommer vara lämpligt att påbörja en övergång och hur den ska gå till nu i helgen som var. _________________ Martin Öberg |
||
Nybörjarsvängåkaforum Börja med racing, Legends | << 1, 2 5 besök senaste veckan (15780 totalt) |