| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
R8 Turbobygge!??
|
<< 1, 2 1869 besök totalt |
|
Men måste fråga: har R8 med V8 motor en riktig torrsump? För något år sen så kollade jag på att uppdatera RS4an (med samma grundmotor o samma effekt) till torrump a/ la R8(som jag blev tipsad om) men när jag kollade Real Oem så hittar jag inte några torrsumps delar, kanske letar fel....... risk att jag skriver fel, men hittade inte nått om torrsump på R8 motor. Skicka gärna länk så jag kan läsa på lite, för jag är intresserad av det till RS4an.
//Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
|
Re:
Just på den maskinen menar du elr? USA o England plockar dom 600+ ur dessa och är mappningen bra så är de inga problem! V10 plockar dom 750hk oöppnat! Jag gillar turbo mer och av den anledning blir de turbo 😁 _________________ Fadi Mirza |
||||
|
Re:
Gäller mest rs4 masknerna, men det lär inte vara nån skillnad på R8 motorn _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||
|
Re:
De är separat oljetank som sitter vänster om vxllådan, en pump suger ifrån botten av tanken och in i nedre delen av motorn så de är nog riktig torrsump, vridet kommer tidigare på R8 jämfört med Rs4 annars är de samma maskin o effekt. _________________ Fadi Mirza |
||||
|
Skulle väl kunna vara nån form av accusump sump med som de låter på den beskrivningen?
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
R8 Turbobygge!??
|
<< 1, 2 1869 besök totalt |