Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (6254 totalt) |
Samtidig som jeg bestilte Öhlins R&T, bestilte jeg også race fjærer fra Millway.
2,5x 6-tum 153mm x 550 lbs 2,5x 6-tum 153mm x 850 lbs Hjälpfjäder 2,5" 100mm 50lbs Jeg tror det egentlig skulle være 750 lbs bak, men på fakturaen og i esken ble det 850... ![]() Jeg er ingen ekspert på spring rates, men bilen ble i hvert fall mye mer stabil rundt Rudskogen! Tidligere var bakre del av bilen litt «lös» under nedbremsing, men nå er alt mye mer stabilt. Mindre krenging også, selvfölgelig. Fikk ingen ny beste rundetid, men jeg hadde ikke mange runder uten trafikk. Selv om bilen er mye mer stabil nå, föler jeg kanskje at jeg må vente litt for lenge för jeg kan akselerere ut av svingen. Kanskje er det på grunn av MFactory diff som er av typen helical? Kanskje for mye camber bak? Det er litt «tajt» med 10x18 ET40 på E90 LCI, så det er mer enn 2 grader negativ camber nå. Eller burde jeg pröve med 750 lbs fjærer, som egentlig var det Öhlins anbefalte? Eller er next step GT4 vinge? Har også kjopt en «Arkym style» frontleppe. Tror det er lettere å lage en splitter om man monterer denne först. Prosjekt for vinteren kanskje ![]() _________________ Marius Christoffersen 2009 BMW E92 M3 DKG 2010 BMW E90 335i N54 |
||||
Byttet tuning map fra MHD stage 2+ OTS map til RFP stage 2 OTS. Helt gratis! https://rfptuning.com/free-ots-maps-
..og ja, det var stor forskjell! _________________ Marius Christoffersen 2009 BMW E92 M3 DKG 2010 BMW E90 335i N54 |
||||
gratis
![]() Har du frågat Millway om fjäderhårdheten? Vinge låter ju inte som första val eftersom farten är ganska låg ut ur alla svängar på Rudskogen. Hur många klick kör du på R&T fram o bak? På min M2 så har jag klart mjukare satt bak än fram på mina R&T, men det är ju å andra sidan två fullständigt olika bilar också. _________________ ![]() |
||||
Re:
Helt gratis! Koster USD 250 for custom map. Ikke dårlig! Mange gode reviews også. Jeg spurte Millway samtidig som jeg bestilte R&T-kitet. De snakket med Öhlins, og Öhlins anbefalte 550 foran og 750 bak. Av en eller annen grunn stod det 750 på ordrebekreftelsen og 850 i fakturaen, så det har nok skjedd noe feil. Enig angående vingen. Det er ikke mange svinger på Rudskogen som har stor nok fart til å få hjelp av en vinge... Jeg mener jeg begynte med 10 klikk foran og 10 klikk bak, og reduserte til 3 klikk mykere bak. Kanskje de må være enda mykere. 335i og M2 er egentlig ganske like. ![]() ![]() _________________ Marius Christoffersen 2009 BMW E92 M3 DKG 2010 BMW E90 335i N54 |
||||
Re:
3 klick fra max stivhet foran og 5-6 fra max bak? Jeg har ikke fått testet dette nok enda. En fordel med M2 er nok at det er bedre plass til dekk bak ja. ![]() Jeg har også begynt å bytte föringer/bussningar. Kjöpte de gule fra Strongflex, og begynte med å bytte ut de i de fremre bærearmene foran. Hadde allerede byttet fra standard E90 til M3, men föringer i polyuretan var merkbart bedre. I bakstillingen var det litt vanskeligere enn jeg så for meg. ![]() Begynte med å bytte nr 13 (i fremre bærearm bak, nr 11) på begge sider. Lage et "custom tool" av en gjengestang fra Biltema. Det var ikke optimalt, men gikk til slutt. För jeg begynte på nr 12, fant jeg ut at jeg måtte kjöpe spesialverktöy til dette. Dessverre var det ikke veldig lett da heller, og forelöpig er kun en av nr 12-föringene byttet. ![]() _________________ Marius Christoffersen 2009 BMW E92 M3 DKG 2010 BMW E90 335i N54 |
||||
Re:
Jag skulle nog påstå att 335an är mer understyrd i original än vad jag hört om M2an som sägs ha massor av grepp i framvagnen. Jag brukar köra 10klick fram och 8klick bak på min 335a med Öhlins. Blir bättre balans då. Kör dock 245 breda framdäck och 265 bak. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
M2an med staggered och 3 samt 6 klick på R&T så får man ha ordentligt med fart in i svängar med lite lift off för att få den att rotera. Smyger man in så styr den mera snällt dit man pekar bara. Men det är lite en kompromiss för att få ner kraften i backen ut ur böjen då.
_________________ ![]() |
||||
Lite updates på 335en. Den står fortsatt på vinterlagring, men det blir sikkert noen upgrades i år også. Förste steg er å bytte ut BMW M-sport-bremsene 370 mm og 345 mm skiver med ekte BMW ///M-skiver fra M2/M3/M4 på 380 mm og 370 mm, med noen adaptere til bremsöken så de passer.
Jeg kjöpte noen brukte bremseskiver av Mattias Redebratt her på rejsa. Han ordnet med frakt via en kompis hit til Oslo, og jeg fikk delene levert på döra her i Oslo to dager etterpå. STOR KUDOS til Mattias for super service!! ![]() ![]() M2en er solgt, men for en kort periode kjörer jeg nå en 991.2 Carrera 4 GTS. En virkelig drömmebil! Var en tur på Rudskogen med den forrige helg, og det fungerer jo riktig bra. ![]() _________________ Marius Christoffersen 2009 BMW E92 M3 DKG 2010 BMW E90 335i N54 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (6254 totalt) |