Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (8607 totalt) |
Söndagen blev också lite mysmeck!
Ventilkåpan var ju fenomenalt vacker, var sugen på klarlacka fast smutsen men tog min sunda förnuft till fånga. ![]() Wrinkelpaint! ![]() Polyuretan bussningar till motorfästena 95A. ![]() Testmonterade kylaren. ![]() 50mm kylare och Ilmotorsports performance fläkt med oljekylare! ![]() Känns som en vettig uppgradering jämfört med original! ![]() _________________ Oscar Malmlund |
||||
Igår åkte jag och lämnade stakarna hos MMR i malmö som även polerat och balanserat min vev. Och dem var klara redan idag, grymt snabba och bra resultat!
![]() Då var dem ihop. ![]() Och i med lager och redo för montering! ![]() Kolvar och stakarna är i! ![]() Toppbultarna är i och toppapackningen på! ![]() Och oljepumpen och vattenpumpen på plats! ![]() _________________ Oscar Malmlund |
||||
Meckade lite igår innan jobb och lite idag innan jobb!
kapade om plattan till termostathuset fram till reroute kitet. så jag kunde ta bort hela huset. ![]() Tråget och generator på! ![]() Verktyg för sätta kammarna rätt, jävligt smidigt! ![]() Kamremen på! ![]() Hade fått ventilkåpspackning till en vvt motor, så lite synd annars hade ventilkåpan också varit på! ![]() _________________ Oscar Malmlund |
||||
Det var en rejält skitig generator
![]() Frostplugg i toppen bakom täckplattan där termostathalsen satt hoppas jag. Ett mycket tråkigt ställe att få läckage. |
||||
Re:
Ja generatorn satt där bara för ja skulle mäta lite grejer, den ska rengöras innan ordentlig montering ![]() Nja, sket i frostplugg. Har en polare som kör såhär på sin med packning på tub utan problem ![]() _________________ Oscar Malmlund |
||||
_________________ Oscar Malmlund |
||||
||||
I söndags blev de lite skruvande!
Pluggade vattnet mellan termostathuset som är borta och kopplingen vid vattenpumpen. ![]() Kopplat in nästan all el nu till orginalhärvan. ![]() Kopplade in bränslefiltret, lagom dryga kopplingar och koppla! ![]() Sådär, det som är kvar nu är luftfilter, fuelrail och btr innan uppstart vad jag kan komma på, ska genomgås imorgon innan eventuell start! ![]() _________________ Oscar Malmlund |
||||
Re:
Spännande! Vad siktar du på för effekt? Det gör vi verkligen! ![]() _________________ Oscar Malmlund |
||||
Re:
Så mycket som original bottendel tillåter, så ~300Nm på vevaxeln. Sedan får vi se hur länge det håller ![]() _________________ Alexander Mullaart MX-5 -01 |
||||
||||
17 APRIL
Fick hem lite paket i måndags! Ansökte om liten skylt fram, gick förvånansvärt enkelt! Bara skrev jag ville ha en ![]() ![]() Rotrex oljan, som är sådär lagom billig och alldeles lagom kul att få tag i! ![]() Sist men inte minst, nya LS2 spolar ! ![]() ![]() 18 APRIL Fick hem min hjälm idag! ![]() Redo för start med orginalhärva för att se så allt lirar, det lirade iallafall ett läckage från en spridare, får pilla mer med de en annan dag! ![]() _________________ Oscar Malmlund |
||||
24 APRIL
Bilen är startad och testkörd, startad med orginalhärva och 1000cc spridare, nu blir det leta stift och bygga ny kabelhärva och koppla kompressorn! Film på när den rullar! https://youtu.be/-vgnKuFNdNI ![]() _________________ Oscar Malmlund |
||||
Kör vi en liten update igen!
Instrumentpanelen ute! ![]() Härvan också! ![]() Sprutet på plats, ska bara ta tag i att göra en härva också ![]() ![]() Nytt avgassystem! ![]() Dags att flytta kylaren för att få dit intercoolern! ![]() ![]() Blir nog bra! ![]() Ska bara svetsas! ![]() Fick kapa bort en del av den värmeskölden ![]() ![]() Blev lite bättre iallafall ! ![]() Även moddat lite fästen och målat dem! ![]() _________________ Oscar Malmlund |
||||
Det var ett tag sen ja uppdaterade här, så gör en liten update vad som hänt !
Intercooler fästet svetsat. ![]() Intercoolern på plats! ![]() Måttat in tryckrör! ![]() Måttat fäste till LS2 spolarna! ![]() Ska fixa så spolarna hamnar mer centrerade sen! ![]() Påbröjat sprutet så smått! ![]() Fått tryckrör och så svetsat, även uttag för vevhusventilation, dump, iat osv! ![]() Även fått hem mitt 75mm remhjul! ![]() Börjat göra mätarhuset för dashen! ![]() _________________ Oscar Malmlund |
||||
När du började denna tråden så tänkte jag något i stil med: "Jisses vilken galning - han kommer ju att köra slut på sig innan han orkar få ihop bilen igen". Riktigt kul att se att jag hade fel - det här blir ju riktigt bra!
![]() ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (8607 totalt) |