Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
TURBOkvitter
<<   1, 2
6119 besök totalt
Johan Edlund
Norrköping
Här sen Jun 2003

Motorn pumpar dessutom fortfarande luft även då gasspjället är stängt, så det finns inga bilar som leder luft in i grenröret såvida det inte är för efterförbränning av avgaser eller för anti-lag (aka ALS, responssystem). Anti-lag sitter inte på några standardbilar, däremot så har det förekommit att hårdvaran för antilag finns original monterad, detta för att få det godkännt för användning i rally.
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

Knycker tråden lite med ett liknande fenomen. Min turbo börjar kvittra vid gaspådrag på höga varv. Inte på toppvarv med fullast, utan när man håller igen lite på gasen. Ett mkt skumt fenomen.

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Erik (fd Mooseman) skrev:
Knycker tråden lite med ett liknande fenomen. Min turbo börjar kvittra vid gaspådrag på höga varv. Inte på toppvarv med fullast, utan när man håller igen lite på gasen. Ett mkt skumt fenomen.

Min kompis hade samma fenomen på sin 200:a under varmkörning vid ladd, det var flänspackningen emellan turbo/grenrör.

Lät hel skumt

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Skruva banåkabil
TURBOkvitter
<<   1, 2
6119 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande