Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
värsta bilen ni åkt?
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (9355 totalt)
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Ehhh, okej då...
Det kanske var skinnklädseln och backvarnarna som förvillade min skalle.
En bil som är så lik Mercedes 600 och BMW 750 (vilka jag förresten också kört) i fråga om lyxutrustning brukar inte gå som en Porsche runt Kullen.

Den kompromissen gjorde mig matt, puh.

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
"åå herre jävlar mamma mia!!!! känslan"

Jag vet inte men kan det inte ligga i ur man analyserar sina insatser? Varje gång jag åkt med dig sitter du (på fullaste allvar ) och säger:
- "Nej, det blev inte riktigt rätt..."
- "Ajdå, där skulle jag lagt apex 4 cm. senare och 8 mm. längre in"
- "Hhhmmm...där kunde jag bromsat 2m. senare ...." (från 190km/h)

Jag gör likadant vissa varv men emellanåt sitter jag och bara njuter av hur väl bilen samspelar med mig och jag med den. Igår hämtade jag min fru på söder och åkte uppför hornsgatan med bakvagnen viftandes ömsom höger ömsom vänster - då satt jag och myste och tyckte att jag i min bil har koll!
Med andra ord - om man hela tiden jämför, granskar och funderar hinner man inte njuta - man måste hänge sig! (Eller är jag ute och cyklar?)

Dessutom flyttar man gränsen. När bilen var ny och jag var på min första träff (Barkaby Flygfält) vågade jag inte koppla ur antispinnet för jag tyckte bilen var sååå himla stark. Nu åker jag med det urkopplat nästan jämt. Gränsen för vad som är "ballt" flyttar sig.

MVh / Micke

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Det fordon som jag åkt som passagerare i och som gjort störst intryck på mig var en 996 GT3 runt Ringen i somras. Inget herrejösses-snabbt varv utan bara lagom fort för mig som är lite åkrädd, men bilen kändes verkligen rätt på den vägsträckan och man satt perfekt fastbältad mellan burrören.

Det brutalaste jag åkt i annars lär väl vara TTR-grabbarnas gamla 240 som Jompa gladeligen demonstrerade bland annat runt Ankdammsrondellen och ut på Gränsgatan. Även en 240 kan inge respekt med rätt mängd effekt.

Det bekvämaste fordon jag nånsin tävlat i är helt klart Johans gamla M5:a. Den väckte viss uppmärksamhet i depån inför dragracingen på Tullinge.

Roligaste körupplevelse på annat ställe än Nordslingan får nog en Z3 M Roadster mellan mitt hem och Kanaanbadet stå för.

Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Jag kommer ihåg när jag testade lätt mc första gången. Jag sket nästan
på mig. Det kunde bara inte finnas något annat på denna jord som accade
så fort. Det man hade o jämföra med var typ moppe med luckad kolv.
Det var nog det största accelerationssteget ( bra ord va) jag tagit i mitt liv.
Kommer fortfarande ihåg känslan

janne nagy

Jan Nagy
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002

Citat:
Jag kommer ihåg när jag testade lätt mc första gången. Jag sket nästan på mig.

Instämmer!! Kommer väl ihåg när den fabriksnya pärlan äntligen var hjälpligt inkörd och man kunde släppa iväg varvräknaren ända upp över 10 000....
Jag var helt övertygad om att cykeln var jämbördig med en viggen...

Motala
Här sen Jan 2003

Värsta bilen jag åkt i...McLaren F1...
undrar om man någonsin kommer att åka nån värre bil..?

Ryser fortfarande när jag tänker tillbax...*ler*

Mvh Peppe.

Citera
Erik Woode
Linköping
Här sen Dec 2002

Min egen 993RS på Ringen med Koit Vertee bakom ratten.

Erik W

Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Har inte heller åkt med i så många roliga bilar men i topp på min korta lista ligger två fordar en RS500 och en Sierra, båda med 500+ i motorn.

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Som passagerare i en Diablo på regnvåt kall asfalt i mars... Tror nästan att det spann på högsta växeln också

Annars så är väl varmkörning av en 993 GT2 GTR det häftigaste jag haft under gasfoten. Tyvärr har jag bara åkt över en gårdsplan sittandes på huk vid sidan om bara för att någon gång kunna säga att jag åkt en sådan bil.
Efter två år fick jag nu det tillfället!

Annars kan jag väl göra BMW-vännerna avundsjuka när jag säger att jag kört en svenskreggad Z1.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Erik W skrev:

Erik W

Vågade du lämna ut bilen till den galningen!!!

johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Nisse skrev:
Annars kan jag väl göra BMW-vännerna avundsjuka när jag säger att jag kört en svenskreggad Z1.

Äsch, det är ju bara en E30 med lite bling, bling

"Häftigaste" jag kört?"

BMW X5 var speciell, svårt att förklara varför...

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Erik Woode
Linköping
Här sen Dec 2002

Peeter skrev:
Erik W skrev:

Erik W

Först åkte han med mig för att handgripligen visa hur körning på riktigt går till. Det känns konstigt med tre händer på ratten från Hedwigs-Höhe ner genom Wippermann.

Erik W

Lund
Här sen Dec 2002

Nisse skrev:

Attans jag har bara provsuttit en... grymt sköna stolar i den faktiskt, svårt å komma in å ut bara

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Erik W skrev:
Först åkte han med mig för att handgripligen visa hur körning på riktigt går till. Det känns konstigt med tre händer på ratten från Hedwigs-Höhe ner genom Wippermann.

Erik W

LOL! :woot:
Klarade ni er från att snurra med bilen, när Koit körde?

ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Ni vet vad jag sagt.............jag dängde Koit på varenda tävling 1988

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Erik Woode
Linköping
Här sen Dec 2002

LOL! :woot:
Klarade ni er från att snurra med bilen, när Koit körde?

Det var ingen fara varken med mig eller bilen
Några dagar senare mosade han en 993 RSR han lånat av Edgar Dören i Veedol-S.

Erik W

Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:
Det är nog nåt fel på mig... Jag har iof skrivit det här förr men:
(...och här var det en massa text)

Jag måste hålla med dig där - blir inte heller speciellt "upphetsad" av galen/snabb/våldsam/brutal... körning - sitter mest och småler eller bara myser när jag har åkt med i vänner och bekantas bilar på diverse äventyr.
Vet inte om det är jag som lobotomerad eller om jag är allmänt känslolös men oftast tycker jag bara: "hmm...okej, nu går det fort..."
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Jag har åkt mycker konstigt............men något av det värsta jag åkt i, är en kompis Cobra med Ford 490 cui..........han är lite hemlig när det gäller effekt och vikt...............gisningsvis 600-700 hk/ 1100kg

Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Peeter skrev:
Erik W skrev:

Erik W

Ha ha, när Koit skulle låna min 993 RS på Ringen för att visa Björn Wirdheim spåret så sa jag nej. "Koit du får sitta i passagerar stolen!" Lustigt nog fann han sig i det och ryckte inte i ratten en enda gång! För Björn har det ju gott framåt sedan dess!

Anledningen till att jag var så bestämd på att inte låta Koit köra, var att jag året innan låtit Matte Lindén köra mig runt i min RS ett varv på Nordslingan. Det var ganska spännande...

En annan höjdpunkt var att åka med Jörgen Barth två varv på Weissachs provbana i en 964 3.8 RS.

Den värsta resan måste dock ha varit i Prag på den gamla goda tiden. Vi var ett gäng på 14 man från firman som skulle åka från restaurangen till något disco. Vi tryckte in oss i 4 taxibilar och någon i gänget hojtade så att alla chaufförerna hörde "100 crowns to the driver who gets to the disco first". Sedan var det race! Att snurra i 90 knutar på blöt kullersten med en svansmotor Skoda är ganska spännande, det snurrade i knoppen hela nästa dag, men det kanske inte berodde på bilturen...

Nej, nu vet jag som var värst, en resa med P-G Englund i 993 RS Clubsport på Nordslingan. Ingen kan köra så fort och fel som P-G. När han dessutom hojtar "är det höger eller vänster nu?" i chikanen innnan Miss-Hit-Miss då var jag färdig att stiga av.

Skönta att man fortfarande lever.

Anders
PS. F-n vilken bra sida du har här Magnus, nästan som att sitta nere på Zur Burg och ljuga.

Magnus Jaasund
Ängelholm, Skåne
Här sen Jan 2003

Det värsta jag kört är defintivt en Koenigsegg, den är brutal i kraften.
Det tar inte många sekunder att komma från 120-250 och du växlar bara en gång...man kan få den o spinna loss i 170
Annars har man inte varit i närheten av andra snabba bilar, skulle vara min farbrors trimmade Corvette -74 med shiftlock. Mycket motor, dålig väghållning och undermåliga bromsar, det var en jäkla kick

ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Värsta resan...............utan tvekan när Charlie Bäckstrand skulle köra en tävling med min RaceCobra.
Han hade aldrig kört bilen förut.........och jag var dum nog att sitta bredvidpå en fullfarts test, på en mycket krokig landsväg.

Citera
Allmänt banåkaforum
värsta bilen ni åkt?
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (9355 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande