Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Kombinerad "sommar"och"banåka"bil
<<   1, 2, 3   >>
4455 besök totalt
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004

Annars kanske du kan få tag i en Speedster Turbo för dom pengarna. Bör ligga i den prisklassen och dom rör ju duktigt på sig. Lite enklare med turbo om du vill plocka ut mer effekt än dom 200 orginalhästarna som sitter i också.

Solna
Här sen Jan 2003

7-11 skrev:
T350C snackar vi helt plötsligt en halv mille, så det kan ju avgöra. Själv har jag siktat in mig på Sagaris. Drömma går ju

Sagaris verkar ju bli tokigt rå den med men tror jag vill se en sån med egna ögon första verkar ju var små veck och hack överallt. Men Typhoone som jag har för mig de ska kalla sin kompressormatad sak lär ju röra på sig rejält och tung e den inte heller och med en 550-600 häst eller vad det nu blir så

och sen verkar ju trådstartaren bra sugen på en porsche även om m3 aldrig sitter fel heller

Sigtuna
Här sen Nov 2003

Skall du göra slut med Nissen bör du göra det med stil; genom att gå på hennes yngre, något vildare, syster 350z.
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

HOOPoo skrev:
och sen verkar ju trådstartaren bra sugen på en porsche även om m3 aldrig sitter fel heller

Jag har märkt det och jag som var på värsta värvaruppdraget för TVR-klubben Men jag verkar vara enda anglofilen i gänget...

Förutom TVR kan jag rapa upp en hel del kärror jag skulle titta på för de pengarna. GT40-replika, Lotus Exige var det någon som nämnde, Caterham 7 plus något annat roligt för växelpengarna, en Ultima av tidigare årsmodell. Man kan köpa en Cobra 289 (smala karossen, replika så klart...), till och med en Jaguar C-type-replika för de pengarna. Jag kan hålla på länge till men då blir jag väl utkastad...

Stockholm
Här sen Jul 2004

http://www.autotrend.se/lotus/exige.html

Där har du lite fet info

Lycka till.

//Performance

Ronneby
Här sen Sep 2003

om man ser till tråkiga saker såsom andrahandsvärde så är nog en 911 ett bättre köp än en M3:a. En 911 håller antagligen värdet betydligt bättre än en M3:a, iaf när det gäller E36 och E46. Lotusarna verkar inte heller rasa i pris men hur det är med TVR vet jag inte.

Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Joakim Winkler skrev:
om man ser till tråkiga saker såsom andrahandsvärde så är nog en 911 ett bättre köp än en M3:a. En 911 håller antagligen värdet betydligt bättre än en M3:a, iaf när det gäller E36 och E46. Lotusarna verkar inte heller rasa i pris men hur det är med TVR vet jag inte.

Håller med ang E46, de kommer att rasa... Men E36 kan ju snart inte rasa mer, eller? Men kan hända att de till slut är värda mindre än E30, vad tror ni?
Tillgång vs. efterfrågan typ.. drösar av E36 men inte av E30. dessutom är e30 med "banbil"

Ronneby
Här sen Sep 2003

En tidig E36:a med många mil är ju iaf inte dyrare än vad en E30 är nu. Jag tror att E30 så småningom kommer att bli värda mer än E36 just pg.a. av tillgången och att det ju trots allt är originalet. Jag kan även tänka mig att en välhållen E30 nog kommer att öka i pris så smångom, fast det är ju bara mina spekulationer. Dock så var väl inte en M3 E30 aktuell i detta fallet antar jag.

Turbo²

Här sen Jan 2003

Opel speedster turbo..

kostar från ca 260 lax i tyskland.. hyllad överallt.

Kalmar
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Hehe, nu börjar det likna en tråd för bara banåkabil. Speedstern är tyvärr inte intressant. Troligen inte ens någon bil med turbo, oavsett att det är lättrimmat. Det är liksom det träsket jag försöker komma upp ur. En EVo 6 TME har jag tittat trånande efter i evigheter, men det betyder inte att jag kommer att köpa en. För då har jag vipps köpt mig en bil för 4 gånger så mkt som min eär värd idag men som jag ändå kommer trimma för massa pengar. Detta måste undvikas till varje pris!!
Likaså känner jag i detta läget att jag vill byta bort "riceracerbilen". Så då går ju 350Z och RX8 och S2000 automatiskt bort också. En kitcar får ju tyvärr även den enkelbiljett då den mer eller miondre garanterar mekande. Synd, för cobror och Sevens är skojiga bilar. Kort sagt siktar jag på kvalite och banpotential.

Visst, insnöad på Porsche är jag. Det räckte med att träffa grabbarna från Porscheklubben här i stan en gång för att vilja vara med i den gemenskapen. SEdan är ju frågan bara hur? Kan man åka bekvämt i en Boxster S? Hur är en 911 att åka i? 993, 964? Hur tror ni boxstern kommer stå sig i pris? (usch så tråkigt, märker att jag tydligen snöat in lite på en Boxster S, blir ju ingen skoj diskussion då)

Lura mig nu att ahndla nåt skoj!!

TVR är lite jobbigt med tanke på att jag kategoriskt VÄGRAR åka postbil samt att jag inte litar på engelsk "kvalité".

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Varför skrev du inte "vilken Porsche ska jag köpa" istället som topic?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

<--------------

Just den på bilden är faktiskt till salu.
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Elise skrev:
<--------------

Just den på bilden är faktiskt till salu.

Köpa Porsche antar jag - haha

Kalmar
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Lotus är ju faktiskt ett fräckt val. Får läsa på lite mer bara.

Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Sportbilsentusiasten skrev:
Köpa Porsche antar jag - haha

Ja....Cayenne....NOT

Har faktiskt bytt till ny Elise. 111R heter modellen.
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Erik (fd Mooseman) skrev:
Lotus är ju faktiskt ett fräckt val. Får läsa på lite mer bara.

Det är alltså min gamla som är till salu. Finns på Wendels i Trelleborg. Om du vill diskutera Lotus kan du klicka vidare i min signatur.
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Opel Speedster, Nej tyvärr, det är fortfarande en Opel hur skoj den än är att köra.

Säger en Nissan-ägare...

Kalmar
Här sen Jun 2003

Trådstartare
William Ekström skrev:
Opel Speedster, Nej tyvärr, det är fortfarande en Opel hur skoj den än är att köra.

Säger en Nissan-ägare...

Läs mitt inlägg ovan (det långa), vem är inte medveten om det totala statusbefriade med en riskokare... I den vuxna världen alltså, annars är den ju ball..

Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

Vill bara påminna om att även Elise är engelsk... sen ska jag "rest my case"

Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

7-11 skrev:

om ni vill kan vi debatera huruvida Speedster är engelsk eller tysk

Kalmar
Här sen Jun 2003

Trådstartare
7-11 skrev:

*skjuta sig själv i foten*

Ja men Lotus är ju Lotus. Tittade lite på Top Gear, där lovprisar de ju Vauxhall vx220, det är väl samma som speedster turbo? Den verkade ju skojsig, men maken till opraktisk bil... thumbs down

I nuläget känns faktiskt en e46 M3 ligger närmast till hands. En täckt bil som går bra, är komfortabel och har lite klass. Porsche blir antingen för gammal bil eller en cab. En cab är ju fråck, men är tveksam till hur smidig Boxstern är till annat än att åka raggarrundan och banträffar med. Hur e ljudnivåer t ex i en sådan?

Vart e allt Porschefolk när man behöver dem???

Citera
Allmänt banåkaforum
Kombinerad "sommar"och"banåka"bil
<<   1, 2, 3   >>
4455 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande