Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4455 besök totalt |
Annars kanske du kan få tag i en Speedster Turbo för dom pengarna. Bör ligga i den prisklassen och dom rör ju duktigt på sig. Lite enklare med turbo om du vill plocka ut mer effekt än dom 200 orginalhästarna som sitter i också.
_________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||
Sagaris verkar ju bli tokigt rå den med men tror jag vill se en sån med egna ögon första verkar ju var små veck och hack överallt. Men Typhoone som jag har för mig de ska kalla sin kompressormatad sak lär ju röra på sig rejält och tung e den inte heller och med en 550-600 häst eller vad det nu blir så ![]() och sen verkar ju trådstartaren bra sugen på en porsche även om m3 aldrig sitter fel heller _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Jag har märkt det och jag som var på värsta värvaruppdraget för TVR-klubben ![]() ![]() Förutom TVR kan jag rapa upp en hel del kärror jag skulle titta på för de pengarna. GT40-replika, Lotus Exige var det någon som nämnde, Caterham 7 plus något annat roligt för växelpengarna, en Ultima av tidigare årsmodell. Man kan köpa en Cobra 289 (smala karossen, replika så klart...), till och med en Jaguar C-type-replika för de pengarna. Jag kan hålla på länge till ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||
_________________ Erik Börnstedt |
||||
om man ser till tråkiga saker såsom andrahandsvärde så är nog en 911 ett bättre köp än en M3:a. En 911 håller antagligen värdet betydligt bättre än en M3:a, iaf när det gäller E36 och E46. Lotusarna verkar inte heller rasa i pris men hur det är med TVR vet jag inte.
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Håller med ang E46, de kommer att rasa... Men E36 kan ju snart inte rasa mer, eller? Men kan hända att de till slut är värda mindre än E30, vad tror ni? Tillgång vs. efterfrågan typ.. drösar av E36 men inte av E30. dessutom är e30 med "banbil" _________________ Jan Å |
||||
En tidig E36:a med många mil är ju iaf inte dyrare än vad en E30 är nu. Jag tror att E30 så småningom kommer att bli värda mer än E36 just pg.a. av tillgången och att det ju trots allt är originalet. Jag kan även tänka mig att en välhållen E30 nog kommer att öka i pris så smångom, fast det är ju bara mina spekulationer. Dock så var väl inte en M3 E30 aktuell i detta fallet antar jag.
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Hehe, nu börjar det likna en tråd för bara banåkabil.
![]() ![]() Likaså känner jag i detta läget att jag vill byta bort "riceracerbilen". Så då går ju 350Z och RX8 och S2000 automatiskt bort också. En kitcar får ju tyvärr även den enkelbiljett då den mer eller miondre garanterar mekande. Synd, för cobror och Sevens är skojiga bilar. Kort sagt siktar jag på kvalite och banpotential. Visst, insnöad på Porsche är jag. Det räckte med att träffa grabbarna från Porscheklubben här i stan en gång för att vilja vara med i den gemenskapen. ![]() Lura mig nu att ahndla nåt skoj!! ![]() TVR är lite jobbigt med tanke på att jag kategoriskt VÄGRAR åka postbil samt att jag inte litar på engelsk "kvalité". ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
Det är alltså min gamla som är till salu. Finns på Wendels i Trelleborg. Om du vill diskutera Lotus kan du klicka vidare i min signatur. |
||||
Läs mitt inlägg ovan (det långa), vem är inte medveten om det totala statusbefriade med en riskokare... I den vuxna världen alltså, annars är den ju ball.. ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
*skjuta sig själv i foten* ![]() Ja men Lotus är ju Lotus. ![]() ![]() I nuläget känns faktiskt en e46 M3 ligger närmast till hands. En täckt bil som går bra, är komfortabel och har lite klass. Porsche blir antingen för gammal bil eller en cab. En cab är ju fråck, men är tveksam till hur smidig Boxstern är till annat än att åka raggarrundan och banträffar med. Hur e ljudnivåer t ex i en sådan? Vart e allt Porschefolk när man behöver dem??? _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4455 besök totalt |