Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3160 besök totalt |
för 40 kkr får du nog bara dom utsökt tillverkade ändarna på den kardanen.
hörde från nån insatt i bmw motorsport att denna kostade ca 155 kkr när dom byggde dessa bilar. apropå det så undrar jag om någon kan förklara för mig varför tyska ingenjörer alltid krånglar till allt, precis som kärringen mot strömmen. köpte mig en vxllåda och slutväxel från en stcc-bmw, tror ni inte att dom underbara ingenjörerna lyckas komma på att dom nog skulle låta hela paketet rotera åt fel håll (dvs spegelvänd klump). hoppas att jag aldrig behöver byta utväxling i den (______). över till kaputten. det verkar som att det blir ytterligare ett förlorat år i slc. men ska nog ta mig till nån bana och öva reflexerna med den iallafall. får väl försöka nästla mig in hos bayrarna (halva drivlina kommer ju från bmw). undrar om man kan kalla sig delägare i en bmw för att åka hos dom :-)) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
40 000kr kan ju ha varit beg. Om jag tänker efter...
Lite OT angående "coola" prylar... Bara den medbringaren, med splines invändig, som sitter på utgående axel av wäxlelådan lär kosta en slant. Utgångsämnet på den klumpen är väl ca 150X100mm... i TITAN!!! ![]() Minns inte årtalet på rak arm, men from ngt år gjorde man om lådorna på så sätt att man genom att ändra en ned/omtväxling (skippa en, mer korrekt) fick man lägre vikt samt att man ändrade förhållandet i hastigheten mellan in och utgående axel för minskade energiförluster. (Axlarna i lådan snurrar...lååångsamare...tror jag... ![]() Reserverar mig för ev. fel , men i stort stämmer det iaf. Det var ett tag sedan jag jag hade bättre koll. ![]() |
||
Har man stålarna så kan man ju alltid dra till Ferrari muséet och handla, där kan man köpa begagnade noskoner inkl. vinge till en F1:a t ex. eller en F1 Ratt kanske?
PS. har för mig noskonen kostade 125 000:- ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Ni som vill ha nåt kul på väggen hemma kan kanske hitta det hos Alex Reade: http://www.alexreade.net/acatalog/AL
Webshopping är ju alltid trevligt. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Är det användbara grejor............fälgarna ser intresanta. Vad är det för storlek på F1 fälgar?? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
till AL
fick för mig i nåt svagt ögonblick (kan ha varit nåt hallucinogent ämne inblandat) att dom tyska teknikerna hade hittat ett revolutionerat sätt att utnyttja denna felvända rotation till att öka greppet vid kurvtagning eller acceleration. fast din förklaring låter helt enkelt mer trolig ;-). skulle dock gärna få reda på exakt hur det ligger till. så om nån ligger på dold information, ut med det genast!!!!! _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Re: till AL
Lovar att medela dig hur det ligger till. Kommer antagligen ta reda på det IGEN ![]() Underligt vad man glömmer saker fort nuförtiden. ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3160 besök totalt |