Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (3933 totalt) |
Re:
Det viktigaste att det går fort, eller hur? ![]() Hoppas vi kör något tillsammans nästa säsong. Blir i alla fall en bil till i klassen! ![]() _________________ Tim Anle |
||||||||
Re:
Hej Spännande projekt och en grymt snygg bil. ![]() ![]() Körde själv BMW Cup i klass standard med en E30 några år. ![]() Vad har du tagit bort för att få ner den till 1191kg? Vad vägde den innan bantning? Inga plastdelar ännu? Bara rensad eller? Nyfiken på vikten, jag håller själv på med en E46 Coupe och undrar var den kommer att hamna i vikt. Spännande om det blir BMW Cup i Mantorp, då kanske man kan åka och kolla. ![]() Bara jobba på ![]() Lycka till. ![]() MVH Peter _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I ![]() |
||||||||
Jag stod flaggvakt på MSCC/BMWCS träning på Ljungbyhed igår och bilen ser riktigt fin ut, både finishmässigt men också hur den uppför sig, såg lättkontrollerat ut på rakan trots lite överstyrning de flesta gånger. Och den går riktigt fint i motorn också
![]() _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||||||
Re:
Hej Peter! Stort SORRY från mig. Missade att uppdatera tråden och förstås missade att svara på dina frågor. Jag vägde inte bilen innan så jag vågar inte svara på vad den vägde innan. Bilen är byggd precis efter Standard-regelemente. Allt man får göra med bilen är gjort. Tyvärr inga plastdelar eller borrad kaross. Följde Patrik Skoogs råd till någon annan: 1. Bort med allt. 2. In med buren. 3. Återmontera bara det som behövs i en tävlingsbil. All inredning (utom instrumentbrädan), asfaltsmattor samt all el plockades ut. Egenbyggt elsystem med ECU Master prylar. Utöver det har inget plockats. Kan vi räkna med dig i Cupen igen? Nästa tävling på Falkenberg ![]() ![]() _________________ Tim Anle |
||||||||
Re:
Vart stod du? ![]() Bilen är lättkörd faktiskt trots (precis som du märkte) överstyrningstendenser. Framändan går in vart jag än pekar den - ![]() _________________ Tim Anle |
||||||||
Re:
Jag stod på sista posteringen innan start/målrakan. _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||||||
Re:
Hej Spännande! Då låter det som att jag skulle komma i närheten av min målvikt på 1233kg inkl förare med tanke på att jag har plast dörrar och plastrutor mm. ![]() Tveksamt att jag klassar in i BMW cup med min nya bil. Jag har ju valt att köra med en BMW V8 N62B48 på 4,8l. Klass special, Orginal sugmotor V8 upp till 4,0 liter 1400kg. ![]() Men man vet aldrig, målet är i alla fall SPVM Modsport 2. Lycka till i BMW Cup. Du har en riktigt snygg bill. ![]() ![]() _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I ![]() |
||||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Re:
Ja, den är nog lite för "hårig" för Cupen men jädrans vad den måste gå bra när den blir klar ![]() _________________ Tim Anle |
||||||||
Kanske dags att uppdatera tråden lite?...
![]() Bilen har nu gått 2 säsonger i Standard. Efter förra säsongen insåg jag att bilen vägde för mycket. Däcken gick för varma halvvägs in i rejset och sedan var det inte kul att köra den. Det hjälpte inte heller att jag körde k61 gummiblandning (alltså medium). Bytte motorn vintern 2021-2022 till en M52TUB25. Denna motorn ger starvikt på 1240 kg och lite mindre effekt (man blir strypt av insuget). Gick ner i hjuldimension. Hela säsongen kördes på Dunlop Direzza 03G i hård gummiblandning. Mindre startvikt (1278) och hårda däck gjorde underverk. Bra balans, däcken håller hela distansen, bilen är marginellt långsammare på rakan. Snabbaste tid på Knutstorp Ring 1.10.29 sattes i år på Sommarträffen under kvalet. Här kommer lite foton från Sportvagnsmeeting 2022. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Tim Anle |
||||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (3933 totalt) |