Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325ci E46 - BMW Cup #1
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (3933 totalt)
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
Re:

a.johnsson skrev:
Det blev tjusigt Tim! thumbs up

Ring Knutstorp 2020-09-11

bilder


Det viktigaste att det går fort, eller hur?
Hoppas vi kör något tillsammans nästa säsong.
Blir i alla fall en bil till i klassen! thumbs up

_________________
Tim Anle
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
Har fått fråga kring buren.
Är en Finessbur svetsad av Micke Gson. Blev jättebra! thumbs up


_________________
Tim Anle
Citera
PH-Racing
Skogstorp (Eskilstuna)
Här sen Aug 2009
Inlägg: 592



Re:

borz skrev:
Förresten, bilen är vägd innan.

Med förare.


Utan förare.


Drar följande två slutsatser:
1. Förare behöver gå ner i vikt,
2. Förare måste jobba en hel del med corner weight.


Hej
Spännande projekt och en grymt snygg bil. thumbs up
Körde själv BMW Cup i klass standard med en E30 några år.
Vad har du tagit bort för att få ner den till 1191kg?

Vad vägde den innan bantning?
Inga plastdelar ännu?
Bara rensad eller?
Nyfiken på vikten, jag håller själv på med en E46 Coupe och undrar var den kommer att hamna i vikt.
Spännande om det blir BMW Cup i Mantorp, då kanske man kan åka och kolla.

Bara jobba på

Lycka till.
MVH
Peter

_________________
Peter Henblad
Awimex Elcentral
BMW E46 -99 Coupe GTR
BMW E31 -92 850I
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1883



Jag stod flaggvakt på MSCC/BMWCS träning på Ljungbyhed igår och bilen ser riktigt fin ut, både finishmässigt men också hur den uppför sig, såg lättkontrollerat ut på rakan trots lite överstyrning de flesta gånger. Och den går riktigt fint i motorn också thumbs up

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
Re:

PH-Racing skrev:
borz skrev:
Förresten, bilen är vägd innan.

Med förare.


Utan förare.


Drar följande två slutsatser:
1. Förare behöver gå ner i vikt,
2. Förare måste jobba en hel del med corner weight.


Hej
Spännande projekt och en grymt snygg bil. thumbs up
Körde själv BMW Cup i klass standard med en E30 några år.
Vad har du tagit bort för att få ner den till 1191kg?

Vad vägde den innan bantning?
Inga plastdelar ännu?
Bara rensad eller?
Nyfiken på vikten, jag håller själv på med en E46 Coupe och undrar var den kommer att hamna i vikt.
Spännande om det blir BMW Cup i Mantorp, då kanske man kan åka och kolla.

Bara jobba på

Lycka till.
MVH
Peter



Hej Peter!
Stort SORRY från mig.
Missade att uppdatera tråden och förstås missade att svara på dina frågor.

Jag vägde inte bilen innan så jag vågar inte svara på vad den vägde innan.
Bilen är byggd precis efter Standard-regelemente.
Allt man får göra med bilen är gjort.
Tyvärr inga plastdelar eller borrad kaross.

Följde Patrik Skoogs råd till någon annan:
1. Bort med allt.
2. In med buren.
3. Återmontera bara det som behövs i en tävlingsbil.

All inredning (utom instrumentbrädan), asfaltsmattor samt all el plockades ut.
Egenbyggt elsystem med ECU Master prylar.
Utöver det har inget plockats.
Kan vi räkna med dig i Cupen igen?
Nästa tävling på Falkenberg thumbs up

_________________
Tim Anle
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
Re:

Victor. skrev:
Jag stod flaggvakt på MSCC/BMWCS träning på Ljungbyhed igår och bilen ser riktigt fin ut, både finishmässigt men också hur den uppför sig, såg lättkontrollerat ut på rakan trots lite överstyrning de flesta gånger. Och den går riktigt fint i motorn också thumbs up


Vart stod du?
Bilen är lättkörd faktiskt trots (precis som du märkte) överstyrningstendenser.
Framändan går in vart jag än pekar den - thumbs up

_________________
Tim Anle
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1883



Re:

borz skrev:
Victor. skrev:
Jag stod flaggvakt på MSCC/BMWCS träning på Ljungbyhed igår och bilen ser riktigt fin ut, både finishmässigt men också hur den uppför sig, såg lättkontrollerat ut på rakan trots lite överstyrning de flesta gånger. Och den går riktigt fint i motorn också thumbs up


Vart stod du?
Bilen är lättkörd faktiskt trots (precis som du märkte) överstyrningstendenser.
Framändan går in vart jag än pekar den - thumbs up

Jag stod på sista posteringen innan start/målrakan.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20
Citera
PH-Racing
Skogstorp (Eskilstuna)
Här sen Aug 2009
Inlägg: 592



Re:

borz skrev:
PH-Racing skrev:
borz skrev:
Förresten, bilen är vägd innan.

Med förare.


Utan förare.


Drar följande två slutsatser:
1. Förare behöver gå ner i vikt,
2. Förare måste jobba en hel del med corner weight.


Hej
Spännande projekt och en grymt snygg bil. thumbs up
Körde själv BMW Cup i klass standard med en E30 några år.
Vad har du tagit bort för att få ner den till 1191kg?

Vad vägde den innan bantning?
Inga plastdelar ännu?
Bara rensad eller?
Nyfiken på vikten, jag håller själv på med en E46 Coupe och undrar var den kommer att hamna i vikt.
Spännande om det blir BMW Cup i Mantorp, då kanske man kan åka och kolla.

Bara jobba på

Lycka till.
MVH
Peter



Hej Peter!
Stort SORRY från mig.
Missade att uppdatera tråden och förstås missade att svara på dina frågor.

Jag vägde inte bilen innan så jag vågar inte svara på vad den vägde innan.
Bilen är byggd precis efter Standard-regelemente.
Allt man får göra med bilen är gjort.
Tyvärr inga plastdelar eller borrad kaross.

Följde Patrik Skoogs råd till någon annan:
1. Bort med allt.
2. In med buren.
3. Återmontera bara det som behövs i en tävlingsbil.

All inredning (utom instrumentbrädan), asfaltsmattor samt all el plockades ut.
Egenbyggt elsystem med ECU Master prylar.
Utöver det har inget plockats.
Kan vi räkna med dig i Cupen igen?
Nästa tävling på Falkenberg thumbs up


Hej
Spännande!
Då låter det som att jag skulle komma i närheten av min målvikt på 1233kg inkl förare med tanke på att jag har plast dörrar och plastrutor mm.

Tveksamt att jag klassar in i BMW cup med min nya bil.
Jag har ju valt att köra med en BMW V8 N62B48 på 4,8l.
Klass special, Orginal sugmotor V8 upp till 4,0 liter 1400kg.
Men man vet aldrig, målet är i alla fall SPVM Modsport 2.

Lycka till i BMW Cup.
Du har en riktigt snygg bill.

_________________
Peter Henblad
Awimex Elcentral
BMW E46 -99 Coupe GTR
BMW E31 -92 850I
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3129



Håller med övriga, verkligen prydlig bil thumbs up
BTW fick du rätt på oljeläckaget?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
Re:

PH-Racing skrev:
borz skrev:
PH-Racing skrev:
borz skrev:
Förresten, bilen är vägd innan.

Med förare.


Utan förare.


Drar följande två slutsatser:
1. Förare behöver gå ner i vikt,
2. Förare måste jobba en hel del med corner weight.


Hej
Spännande projekt och en grymt snygg bil. thumbs up
Körde själv BMW Cup i klass standard med en E30 några år.
Vad har du tagit bort för att få ner den till 1191kg?

Vad vägde den innan bantning?
Inga plastdelar ännu?
Bara rensad eller?
Nyfiken på vikten, jag håller själv på med en E46 Coupe och undrar var den kommer att hamna i vikt.
Spännande om det blir BMW Cup i Mantorp, då kanske man kan åka och kolla.

Bara jobba på

Lycka till.
MVH
Peter



Hej Peter!
Stort SORRY från mig.
Missade att uppdatera tråden och förstås missade att svara på dina frågor.

Jag vägde inte bilen innan så jag vågar inte svara på vad den vägde innan.
Bilen är byggd precis efter Standard-regelemente.
Allt man får göra med bilen är gjort.
Tyvärr inga plastdelar eller borrad kaross.

Följde Patrik Skoogs råd till någon annan:
1. Bort med allt.
2. In med buren.
3. Återmontera bara det som behövs i en tävlingsbil.

All inredning (utom instrumentbrädan), asfaltsmattor samt all el plockades ut.
Egenbyggt elsystem med ECU Master prylar.
Utöver det har inget plockats.
Kan vi räkna med dig i Cupen igen?
Nästa tävling på Falkenberg thumbs up


Hej
Spännande!
Då låter det som att jag skulle komma i närheten av min målvikt på 1233kg inkl förare med tanke på att jag har plast dörrar och plastrutor mm.

Tveksamt att jag klassar in i BMW cup med min nya bil.
Jag har ju valt att köra med en BMW V8 N62B48 på 4,8l.
Klass special, Orginal sugmotor V8 upp till 4,0 liter 1400kg.
Men man vet aldrig, målet är i alla fall SPVM Modsport 2.

Lycka till i BMW Cup.
Du har en riktigt snygg bill.


Ja, den är nog lite för "hårig" för Cupen men jädrans vad den måste gå bra när den blir klar

_________________
Tim Anle
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
Re:

Eddie Varvstopp skrev:
Håller med övriga, verkligen prydlig bil thumbs up
BTW fick du rätt på oljeläckaget?


Hela bilen är "work in progress".
Men läckaget är under kontroll thumbs up
Den fuktar bara lite

_________________
Tim Anle
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
Kanske dags att uppdatera tråden lite?...

Bilen har nu gått 2 säsonger i Standard.
Efter förra säsongen insåg jag att bilen vägde för mycket.
Däcken gick för varma halvvägs in i rejset och sedan var det inte kul att köra den.
Det hjälpte inte heller att jag körde k61 gummiblandning (alltså medium).

Bytte motorn vintern 2021-2022 till en M52TUB25.
Denna motorn ger starvikt på 1240 kg och lite mindre effekt (man blir strypt av insuget).
Gick ner i hjuldimension. Hela säsongen kördes på Dunlop Direzza 03G i hård gummiblandning.

Mindre startvikt (1278) och hårda däck gjorde underverk.
Bra balans, däcken håller hela distansen, bilen är marginellt långsammare på rakan.

Snabbaste tid på Knutstorp Ring 1.10.29 sattes i år på Sommarträffen under kvalet.

Här kommer lite foton från Sportvagnsmeeting 2022.










_________________
Tim Anle
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3129



Kul att det går framåt
Måste fråga: var får du tag på Dunlop någonstans?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
Martin Gistell Wheelbase! thumbs up

_________________
Tim Anle
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3129



Re:

borz skrev:
Martin Gistell Wheelbase! thumbs up


Jasså, han säljer sånt med... thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
En liiiiiiiiten uppdatering





20:e maj premiär på Gelleråsen.

_________________
Tim Anle
Citera
Lars Johansson
Maglehem
Här sen Aug 2006
Inlägg: 67



Ser potent ut.

thumbs up
Har maskin också fått kraftfoder?

Glad påsk!

_________________
Lars Johansson
BMW CS Motorsport
Revisorn
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
Jepp.
Blir 3.0 istället för 2.5.
Lite mer knuff borde man få.
Sitter oöppnad motor just nu, men har en till i delar som ska till MMR.

Glad påsk! 🐣

_________________
Tim Anle
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
Självklart är det en fördel med lättare koppling.
Hela kopplingspaketet väger 7,5 kg.
Bara svänghjulet väger 2,5 kg.



_________________
Tim Anle
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1155



Snyggt Tim!

och helt rätt att ha en standard-maskin att köra medan du bygger en värre thumbs up

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 505


Trådstartare
Planen var egentligen att köra med dubbelkopplingslådan.
Modifierat reglemente tillåter det
Men den jäkeln är så tung att jag får skjuta det på framtiden.
Kanske nästa säsong

_________________
Tim Anle
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325ci E46 - BMW Cup #1
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (3933 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande