Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13801 besök totalt |
Tjenare! Så du har hittat hit du med ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||||
Haha jasså de tycker du att jag brukar ![]() Men nu vare ett tag sedan faktiskt. Men nu sålde jag min gti 84 special igår så nu fick man lite mer stålars. Så nu i veckan ska 4 nya däck beställas, alu. race tanklock beställas och ev. blire nå andra framlysen oxå.. hehe! Sen ska väl de sista på motorfästena göras sen lyfta i maskinen igen... Va har du fått gjort på bilen i helgen då? _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Ser bra ut Martin!
Har väntat på uppdatering, följer ditt projekt med späning. Håller ju på med en likadan själv, ska väl uppdatera min tråd i helgen är det tänkt ![]() Vad fick du betala för buren? Är lite intresserad av en "svets&smide"-bur själv, vet dock inte om tid och pengar räcker till innan denna säsong. Uppdatera gärna med bilder och text under montering av buren så man får se hur det går! Undrar en sak till, var det mycket böka att få ut asfaltsmattor osv när du rivit bort inredningsmattan? Lycka till! _________________ Magnus Sandlund |
||||
Kul med intresse kring ens bygge och kul med fler golfar här!
![]()
Hmm, skall försöka uppdatera lite oftare ![]() Grundburen är svetsosmides klass ekonomi bur som kostar 2500kr. Sedan har jag köpt extra rör: dubbla dörrsträvor, extra bakåtstöttor (låga, dvs fästes lågt ner på huvudbågen och möter de övre bakåtstöttorna på hjulhusen där bak.) samt lite extra bra och ha rör för komplettering. Jag har inte tänkt dra stöttor genom torpedväggen till tornen fram i första skedet. Pris för dessa rör är 70 kr metern och jag köpte 6 meter. Dessutom köpte jag burstoppning som behövs om bilen skall gå igenom besiktning. (6 meter a 60 kr) Totalpris: 3200kr Skall försöka lägga upp bilder lite kontinuerligt på burbygget som Johan Rius (Rocco-82 här på rejsa) hjälper mig att få rätt på. ![]() Att få bort dämpmattorna som sitter klistrade i golvet är ju inget svårt jobb men det tar sin lilla tid! Värmepistol och skrapa samt diverse roterande slipprylar är bra att ha till hands. Lite bilder: Utformning av förstärkningsplatta för huvudbågens infästningspunkt. ![]() Utformning av främre strävornas infästning och förstärkningslådor. Dessa tror jag man skall vänta med att svetsa fast så länge som möjligt eftersom det underlättar att ta bort lådorna när buren tas in och ur bilen för svetsning. ![]() Johan Rius svetsar ihop huvudbågen med den lägre tvärsträvan. ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||||
Tänkte uppdatera med dagens arbete:
"Låda" till andra framåtsträvan tillkapad. Framåtsträvorna sammansvetsade med främre taksträvan. Förövrigt måste jag berömma www.svetsosmide.se för passformen , den är så tight att jag kommer kunna svetsa den mot karossen på många ställen ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||||
Skönt bygge.. Känns som de börjar blir en liten samling av mk1:or iaf..
![]() Nu måste man ju verkligen in i garaget och få fart på sakerna.. Och kanske upppdatera hemsidan oxå ![]() lite svårt att komma hemmifrån när man är nykär bara.. ![]() Mvh//janne _________________ Jan Österman Vw golf Gti -83 Lite ödmjukhet kommer man långt på ![]() |
||||
Lite dålig på att uppdatera min tråd ![]() Det har faktiskt hänt lite mer, men det har jag inga bilder på ännu ![]() ![]() Infästning av huvudbågen ![]() Bra passform som inte riktigt syns på bilden dock. Buren lär gå att svetsa mot karossen på vissa ställen. ![]() Förstärkningsplattor monterade på hjulhusen bak. _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||||
Äntligen än uppdatering och något nytt från mitt bygge.
![]() Håller fortfarande på med burbygget (som tyvärr har legat nere en tid). Idag har diverse tvärsträvor hamnat på plats och den bakre delen är ganska färdig för att svetsas ihop med framsträvorna. ![]() Tack till Johan "Rocco -82" Rius aka Dr Sträng ( svetssträng alltså ) som har hjälpt mig med svetsande bla. ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||||
Kul att du tycker det ser bra ut ![]() Någon gång i framtiden kommer jag nog även sätta dit rör fram till stötdämpartornen, men för att minimera jag skall få köra något överhuvudtaget i år har jag bestämmt mig för att vänta lite med det. Det är en hel del jobb och jag väntar tills motorn är ute ur bilen någon gång ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||||
Lite mer jobb gjort nu!
Det som återstår med burbygget är lite svetsning, tillpassande av en andra dörrsträva och lite annat smått o gott. Inte mycket med andra ord ![]() Dock är det väl mer jobb än man tror innan bilen är körbar..... ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||||
kul de där med å bygga bur! hehe
![]() Mycket rör hit o dit blir det... Tur min var färdig sånär som på dörrsträvorna när jag monterade den i min gule... Kör hårt! ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Ja, det VAR ganska kul att bygga bur.....nu vill jag mest ha den färdig bara ![]() ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||||
Jag har noterat att det är bra tryck i Golf GTi trådarna förtillfället så då får man väl själv se till att uppdatera lite också
![]() Buren är målad, hjulhusen börjar bli klara och renovering av framvagnsdetaljer pågår. ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||||
Ser mkt trevligt ut Martin
![]() Vad gav du för buren? Kanske skulle haft en eller iaf en båge till busbilen min i vinter jag precis införskaffat... ![]() Har köpt mig en röd GTI special -84 jag med.. hehe! De sög i is/bul bils nerven efter en mk1a att montera 16v rova i samt ha grymt skoj med i vinter.. Så hittade en på blocket i lördags.. hehe Bifogar en bild på min special oxå.. ![]() ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Tackar! Det har varit lite segt med bilbyggandet i sommar men nu har jag iaf fått upp styrfart ![]() Buren är från www.svetsosmide.se och kostar 2500 kr i grundutförande. Dock behöver man lite rör till anser jag, och flera andra. Rören som går mellan huvudbågens nedre del upp till hjulhusen bak följer inte med och anses vara bra för att motverka knäckningar i karossen. Jag har även tänkt montera en andra dörrsträva och det följer inte heller med. Så ett par hundra lappar till blir det om man vill ha lite extra rör. Hehe, du kunde bara inte låta bli att köpa en etta till ![]() ![]() Lycka till _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||||
Det börjar ta sig Martin!
![]() ![]()
Lägg ut en egen liten tråd om underverket. ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13801 besök totalt |