Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 3788 besök totalt |
Re:
Har jag också funderat på men känns inte så lockande faktiskt. Hade säkert kunnat bli en rolig bil men har redan en bil jag inte får sålt som jag skulle kunna lägga lite pengar på isåfall och ha roligt med på trackdays. Var väll mest ute efter att tävla igen men utan att behöva lägga 100k på att bygga iordning BMWn för att klassa upp en klass i Timeattacken. Så just nu känner jag mer att en rolig gatbil med lite extra pulver som en gång eller två om året kan få åka lite kinnekulle hade varit ett roligt alternativ så man kan njuta av bilen mer till vardags också. Tack för input och inspo på ev swap. Får kolla upp den maskin mer _________________ Andreas Gottfridsson Tanu.se 1:a 2018 Club Challenge 4:a 2017 Club Challange 6:a 2016 Club Challenge 2:a 2014 club Facebook.com/TimeAttackTeam91 |
||
Vitsen med en C1 (etc) är ju att hamna i ett läge som är väldigt jämnt med andra och kunna ha skoj tillsammans.
Visst är tävling med iaf 5-6st samtidigt extremt givande, men jag skulle misstänka att 3st samtidigt under träning/trackday kan ge en god delmängd av samma (sitta och hoppa i bilen längs rakan i tron att man tjänar nån decimeter på den framför eftersom man lyckades lite lite bättre ut ur sväng) ![]() Så även om C1an kan ses som bara intressant om det blir tävling, så tror jag det kan gå att ha skoj ändå (och då kanske inte med alla tävlingsmods på plats). Swappar du motorn i den så blir det ju bara ännu en one-off, och då ska du uppleva den som givade utan interaktion med nån som är likadan. |
||
Re:
Absolut tror jag man kan ha roligt om man har 2-3 bilar med nästan samma spec på trackday också men då kommer ju problemet att man ska känna någon annan eller veta om att det kommer att dyka upp ett par bilar till på bandagen man vill köra. Och som det ser ut nu så känner jag ingen med liknande bil eller planer på att bygga en så för mig är nog enklaste vägen att få köra mot liknande bilar att tävla. _________________ Andreas Gottfridsson Tanu.se 1:a 2018 Club Challenge 4:a 2017 Club Challange 6:a 2016 Club Challenge 2:a 2014 club Facebook.com/TimeAttackTeam91 |
||
Re:
Nej lagning är absolut inga problem det löser jag utan några större problem allt vitalt har klarat sig så de e bara att svetsa i en ny tunnplåt och måla den. Är mest annat som gjort att det känns lite aktuellt med försäljning. _________________ Andreas Gottfridsson Tanu.se 1:a 2018 Club Challenge 4:a 2017 Club Challange 6:a 2016 Club Challenge 2:a 2014 club Facebook.com/TimeAttackTeam91 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 3788 besök totalt |