Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4585 besök totalt |
AlfaRomeo 1750 GTV, 2 litersmaskin med einspritzung, huv; lucka och rutor i plastic, hårdare framfjädrar, andra hjulvinklar, R-däck. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
du inga bilder eller så? Dom är ju så bedrövligt snygga! _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
_________________ ![]() |
||||
Snart kommer Patrik P och gör vågen... han har rejsat med... ja kolla här: https://rejsa.nu/?artiklar/2002-11-1 _________________ ![]() |
||||
Den M5'ans chassie är nog helslut (om vi pratar om samma bil nu....) Jag har haft en M3 E36 limo med originalchassie och en med uppgraderat. Tycker den även i original var _mycket_ väluppfostrad! Med uppgraderat chassie så är det inga problem alls. Det enda jag har är att den blir lätt i rumpan uppe i riktiga höga farter (typ 180 o uppåt) och då ska man inte släppa upp gasen plötsligt i en skarp kurva om man säger.... Blir mycket lyftkrafter bak utan vinge eller spoiler bak helt enkelt som jag ser det... _________________ ![]() |
||||
det hade jag ju inte läst men där fanns ju inga bilder.. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
Då vi var två Andreas som tydligen missat det som var väsäntligt på denna GTV böjjer jag mig för överheten och tackar för denna länk. ![]() ![]() |
||||
Ja här är vi väl nga stycken som inte nöjer oss med "den enkla förklaringen"... ![]() ![]() Helst ska man veta exakt på 0,1-delen alla vinklar på hjulen, ET på hjulen, utväxling, vikt på grammet osv osv... Skadade vi? Skulle knappt tro det! Bara lite ![]() |
||||
Det är väl inte den där fina Avus-blåa M5:an (med nästan löjligt mycket utrustning) som är ägd av en äldre herre/dam (bilen är reggad på henne), som var med på Barkarby förra våren (eller var det förr förra våren?), som ni pratar om? _________________ Anders Dauner |
||||
Den jag tänker på körde lite slalom med Lazzat och var på Tullinge osså tror jag. Den hade ett framhjul i luften då och då när den bara åkte rakt fram över lite ojämnheter! Den hade dessutom urusla vägegenskaper och hade en tendens att hamna på ställen där den verkligen inte borde vara...
_________________ ![]() |
||||
Då är det inte den bilen jag tänker på (tack och lov). ![]() Edit: Fast vid närmare eftertanke så hade bilen jag tänker på fortfarande orginaldäck. Dvs ungefär tio år gammalt gummi. Det ger nog inte heller så lysande vägegenskaper. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Den väldigt fina avusblå M5:an ägdes väl tidigare av herrn i det där gula huset på väg ut mot Ekerö (som är gift med en tyska...)?
Den andra blå M5:an är inte fullt lika fin och kördes med trasiga stötdämpare fram. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
2 liters med insprut, är det en twinspark?? Eller är det en vanlig 2-litare 8V twincam som Weberförgasarna blivit ersattna av insprut på?? Bertone coupé antar jag?? /david _________________ /David Söderblom |
||||
LOL! Menar du han som bor i den där lilla gula stugan vid vattnet? ![]() Jo, det är den bilen jag tänker på. Nästan löjligt fint skick på den M5:an. Tror inte att den hade mycket mer än 3500 mil på mätaren sist jag såg den. _________________ Anders Dauner |
||||
Ärligt talat, så måste jag säga att en 89:ans M5:a, som jag körde på ringen var en jäkla härlig bil!
![]() Jag tror det var på Scuderia-kursen 1992, som jag körde den som föråkare på "uppkörningen". Redan i svackan före Schwedenkreutz, så visade mätaren på 240 km/h!!! Den driftade så skönt! I Kallenhard driftade den iofs lite väl mycket, då jag plötsligt hade halva bilbredden över curbsen. ![]() och då är det inte mycket kvar till Armco-räcket... ![]() Men på det sätt bilen driftade genom Galgenkopf, det kommer jag sent att glömma! ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Tack till Johann och Johan f.k.a M3E30
Som är de enda som svarat på min fråga "Hur snabb är en M3". Min nästa fråga måste tyvärr bli: Är det alltid så här dålig verkningsgrad på rejsa.nu (2 svar på 38 inlägg)? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Re: Tack till Johann och Johan f.k.a M3E30
Tja, det bubblas rätt friskt här. Men min erfarenhet är att ställer man en väldefinerad fråga och kanske dessutom bjuder på lite info själv så får man fort kvalificerade svar ![]() "Hur snabb är en M3" kvalar liksom inte in bland väldefinerade frågor.... liknelsen med "hur långt är ett snöre" är inte helt fel.. ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Som Pär säger, man får vad man bjuder på...om vi ska uttrycka oss lite elakt.
Många, de flesta (?), på rejsa.nu är otroliga teknik/detaljfreaks. Mao nöjer vi oss inte med "den enkla förklaringen" eller den "lätta beskrivningen", då hugger ofta ngn med en fråga till en verklig expert för att bena ut det hela... Om vi nu kan skriva om rejsas forumdeltagare i generella termer. ![]() Så välkommen med mer fakta så garanterar jag att fler intresserar sig för att hjälpa dig. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4585 besök totalt |