Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur snabb är en M3:a?
<<   1, 2, 3   >>
4585 besök totalt
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Trådstartare
AL skrev:
Varför inte berätta vad du har för en bil (GTV vet vi) och vad du gjort med den så är det nog enklare, och roligare, att fundera vidare i ämnet...

AlfaRomeo 1750 GTV, 2 litersmaskin med einspritzung, huv; lucka och rutor i plastic, hårdare framfjädrar, andra hjulvinklar, R-däck.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

ice skrev:
AL skrev:
Varför inte berätta vad du har för en bil (GTV vet vi) och vad du gjort med den så är det nog enklare, och roligare, att fundera vidare i ämnet...

AlfaRomeo 1750 GTV, 2 litersmaskin med einspritzung, huv; lucka och rutor i plastic, hårdare framfjädrar, andra hjulvinklar, R-däck.

du inga bilder eller så? Dom är ju så bedrövligt snygga!

CI

Här sen Dec 2002

BTG skrev:
Lite OT: Varje gång jag ser rubriken "Hur snabb är en M3:a?" ute i forumet tänker jag: "Hur långt är ett snöre?"

Mvh / Micke

Klockren liknelse!!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Andreas, ligger du efter med läsningen av forumet?

https://rejsa.nu/?forum/viewtopic.php?t=1215

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

ice skrev:
AL skrev:

Snart kommer Patrik P och gör vågen... han har rejsat med... ja kolla här:
https://rejsa.nu/?artiklar/2002-11-15-lifeintheslowlane.asp

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Karlsson skrev:
Får man inte mycket lastväxlingar i en oringal tung m3 e36? Den blåa m5:an e34 som brukar vara med bmw klubben, den tycker jag ser ut att lastväxlar rätt friskt.

Den M5'ans chassie är nog helslut (om vi pratar om samma bil nu....)

Jag har haft en M3 E36 limo med originalchassie och en med uppgraderat. Tycker den även i original var _mycket_ väluppfostrad! Med uppgraderat chassie så är det inga problem alls. Det enda jag har är att den blir lätt i rumpan uppe i riktiga höga farter (typ 180 o uppåt) och då ska man inte släppa upp gasen plötsligt i en skarp kurva om man säger.... Blir mycket lyftkrafter bak utan vinge eller spoiler bak helt enkelt som jag ser det...

Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Magnus Thomé skrev:

det hade jag ju inte läst men där fanns ju inga bilder..

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:

Då vi var två Andreas som tydligen missat det som var väsäntligt på denna GTV böjjer jag mig för överheten och tackar för denna länk.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Det var inte lätt att få ur Igino några närmare detaljer om bilen i den tråden heller utan att jag fick bli tjatgubbe

(*hej Igino skojar bara lite*)

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Bilder bilder bilder!!!

(du vet att du kan ladda upp bilder till forumet väl?)

Mantorp
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Det var inte lätt att få ur Igino några närmare detaljer om bilen i den tråden heller utan att jag fick bli tjatgubbe

(*hej Igino skojar bara lite*)

Ja här är vi väl nga stycken som inte nöjer oss med "den enkla förklaringen"...

Helst ska man veta exakt på 0,1-delen alla vinklar på hjulen, ET på hjulen, utväxling, vikt på grammet osv osv...

Skadade vi? Skulle knappt tro det!
Bara lite

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Karlsson skrev:
Den blåa m5:an e34 som brukar vara med bmw klubben, den tycker jag ser ut att lastväxlar rätt friskt.

Den M5'ans chassie är nog helslut (om vi pratar om samma bil nu....)

Det är väl inte den där fina Avus-blåa M5:an (med nästan löjligt mycket utrustning) som är ägd av en äldre herre/dam (bilen är reggad på henne), som var med på Barkarby förra våren (eller var det förr förra våren?), som ni pratar om?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Den jag tänker på körde lite slalom med Lazzat och var på Tullinge osså tror jag. Den hade ett framhjul i luften då och då när den bara åkte rakt fram över lite ojämnheter! Den hade dessutom urusla vägegenskaper och hade en tendens att hamna på ställen där den verkligen inte borde vara...

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Den jag tänker på körde lite slalom med Lazzat och var på Tullinge osså tror jag...

Då är det inte den bilen jag tänker på (tack och lov).

Edit: Fast vid närmare eftertanke så hade bilen jag tänker på fortfarande orginaldäck. Dvs ungefär tio år gammalt gummi. Det ger nog inte heller så lysande vägegenskaper.

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Den väldigt fina avusblå M5:an ägdes väl tidigare av herrn i det där gula huset på väg ut mot Ekerö (som är gift med en tyska...)?

Den andra blå M5:an är inte fullt lika fin och kördes med trasiga stötdämpare fram.

Värnamo
Här sen Dec 2002

ice skrev:
AL skrev:

2 liters med insprut, är det en twinspark?? Eller är det en vanlig 2-litare 8V twincam som Weberförgasarna blivit ersattna av insprut på?? Bertone coupé antar jag??

/david

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Mäkinen skrev:
Den väldigt fina avusblå M5:an ägdes väl tidigare av herrn i det där gula huset på väg ut mot Ekerö (som är gift med en tyska...)?

LOL! Menar du han som bor i den där lilla gula stugan vid vattnet?

Jo, det är den bilen jag tänker på. Nästan löjligt fint skick på den M5:an. Tror inte att den hade mycket mer än 3500 mil på mätaren sist jag såg den.

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Ärligt talat, så måste jag säga att en 89:ans M5:a, som jag körde på ringen var en jäkla härlig bil! thumbs up
Jag tror det var på Scuderia-kursen 1992, som jag körde den som föråkare på "uppkörningen".
Redan i svackan före Schwedenkreutz, så visade mätaren på 240 km/h!!!
Den driftade så skönt!
I Kallenhard driftade den iofs lite väl mycket, då jag plötsligt hade halva bilbredden över curbsen.
och då är det inte mycket kvar till Armco-räcket...
Men på det sätt bilen driftade genom Galgenkopf, det kommer jag sent att glömma! thumbs up

ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Tack till Johann och Johan f.k.a M3E30

Som är de enda som svarat på min fråga "Hur snabb är en M3".

Min nästa fråga måste tyvärr bli: Är det alltid så här dålig verkningsgrad på rejsa.nu (2 svar på 38 inlägg)?

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Re: Tack till Johann och Johan f.k.a M3E30

ice skrev:
Som är de enda som svarat på min fråga "Hur snabb är en M3".

Min nästa fråga måste tyvärr bli: Är det alltid så här dålig verkningsgrad på rejsa.nu (2 svar på 38 inlägg)?

Tja, det bubblas rätt friskt här. Men min erfarenhet är att ställer man en väldefinerad fråga och kanske dessutom bjuder på lite info själv så får man fort kvalificerade svar

"Hur snabb är en M3" kvalar liksom inte in bland väldefinerade frågor.... liknelsen med "hur långt är ett snöre" är inte helt fel..

Mantorp
Här sen Nov 2002

Som Pär säger, man får vad man bjuder på...om vi ska uttrycka oss lite elakt.

Många, de flesta (?), på rejsa.nu är otroliga teknik/detaljfreaks. Mao nöjer vi oss inte med "den enkla förklaringen" eller den "lätta beskrivningen", då hugger ofta ngn med en fråga till en verklig expert för att bena ut det hela... Om vi nu kan skriva om rejsas forumdeltagare i generella termer.

Så välkommen med mer fakta så garanterar jag att fler intresserar sig för att hjälpa dig.

Allmänt banåkaforum
Hur snabb är en M3:a?
<<   1, 2, 3   >>
4585 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande