| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Inför träffar
2004-09-05 Sviestad heldag med Attitudemotorclub
|
8 besök senaste veckan (8337 totalt) |
Inte jag heller.. Kristian Larsson har lovat att fixa en hjälm till min passagerare. Jag tror han får beskriva hjälmen..
_________________ /Anton Lillsund |
||||
|
_________________ Robert Gustafsson www.attitudemotorclub.com Subaru impreza gt-98 golf GTI 16v-87 austin mini 1275GT-74 mm |
||||
Var kan man se det redan nu? Heter din farsa John Poolman eller?
|
||||
He he...
Inte heter farsan John Poolman då........kollade expressens långtidsväder, om det känns säkert ? Neeeeeeeeeej..........dom lovar ju alltid sol till helgen för att alla ska bli nöjda och glada, stämmer dock tyvärr mycket sällan....
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
|
Risk att jag missar denna träff tyvärr. Calle GSI råkade se skicket på mina topplagringar nu under träffen med SSi. Tänker slå på stort och köpa i aluminium när jag ändå byter och då hinner jag inte få dem innan söndag tyvärr. Får se för om suget är för stort dyker jag upp iaf.
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
Äsch, hade varit kul om Polizei & Ferdinand hade busat runt lite på banan...
Bromsarna är på plats och bara jag löser den mystiska mjuka pedalkänslan så är allt "go" inför söndagen! Ah, kan knappt vänta!
/M EDIT: Fel dag!!! Tack Bistec för rättningen, annars hade jag väl fått köra MSLS med 924an.
_________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
|
Vi kommer ha en rätt kompetent våg i depån också.
Där kan man få lite olika viktuppgifter på sin bil, cornerweight mm. Vi måste dock ta 50:- avgift för en godkänd vågsedel. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
|
Nu har vi även fått klart med instruktör till träffen på Sviestad. Hans Leidebring kör Radical-serien (supporterklass till STCC). Hans kommer förutom att han kör ett par uppvisningspass med sin ytterst trevliga Radical, även gå igenom spårval och åka med de som vill för att ge tips om körteknik, mm.
Hans "in action"
_________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
|
Riktigt kul med alla som kommer dit och allt som ordnas runt om!
Att väga bilen verkar helt klart intressant.
En fråga till har jag också. Kommer det vara chikan på rakan? Personligen ser jag gärna att den är utsatt, men andra kanske tycker olikt mig? _________________ /Anton Lillsund |
||||
Japp chikan. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Det är nog bäst så. Men det killar så gött i magen i slutet på rakan när man kör utan.
|
||||
Blir tyvärr rätt stor risk att många kör lite väl rakt fram i slutet av rakan utan chikan, då kittlar det inte bara i magen..... _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
|
Även utan chikanen har jag praktiserat "åkar-rakt-fram" på Sviesta...
Men jag ska försöka bromsa tidigare denna gång.
Det är väl lite olika vilken variant som körs vid trafikplatsen där men som vi körde förra året (in i trafikplatsen och vänster direkt genom rondellen, va?) känns rätt skoj!
Hoppas jag får vara med och åka, jag lär inte vara bland de snabbare där... Men skoj kommer jag att ha!
Mvh Mangan, med nyluftade bromsar som verkar fungera skapligt!
_________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Det är du inte ensam om (mee too). Undrar varför man inte är lika benägen att bromsa på sig i torparsvängen Får väl skylla på att jag hade satt ABS-systemet ur funktion
(och att bilen är ta mej fan omöjlig att bromsa ordentligt i det tillståndet).
_________________ Jörgen Eriksson |
||||
![]() |
Inför träffar
2004-09-05 Sviestad heldag med Attitudemotorclub
|
8 besök senaste veckan (8337 totalt) |