Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (8079 totalt) |
Re:
1.8T är en juvel, passar dock DSG rakt på? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Re:
Brukar vara lego så passar säkert. Dock är det inte vårat problem utan Daniels ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Re:
O andra sidan är det VAG så man kan behöva en adapter i förgyllt elfenben för att nån kontakt ska passa ![]() Men som sagt, det är Daniels problem ![]() _________________ Mika Morell ------------- Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel, Tesla Model 3 |
||||
Efter att ha googlat så hittade jag (som konstateras ovan) att 1.8t inte funnits med dsg. Det finns dock hack för att få det att lira, men "orka"(?).
...så därför skrev jag "folkamotor". 2.0 TSFI JKLMNOPQ... eller vad den nu heter finns ju med dsg. Ett sådant komplett paket vore nog bra. Men är det ett hopplöst fall att få igång en sådan motor utan "alla" databoxar? Hur som - prio 1 är nog fortfarande att få den genom besiktningen "i befintligt skick". _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Re:
Ta alla boxarna och kör motor och låda "standalone" dvs eget elystem borde funka? Bra prio se till att få den att rulla först och köp lite glass och upplev gamla minnen igen innan du sätter kapen i. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Underbart projekt! För egen del vill jag dock aldrig börja om på min första egna bil, en Fiat Croma.
![]() Men då du funderar på motorbyte, visst är det väl inte helt ovanligt med BMW's gamla åttor (M60B40 och M62B44) i Fiero? |
||||
Re:
Man kan nästan höra den med sin blower surge bara genom att titta på bilden ![]() _________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||||
Eller ett frontklipp från Honda Accord 190hk och 6växlat.
Eftersom alla byten blir "some assembly required" så kan man ju välja fritt och stabil välflödande helalu med VTEC kan nog bli trevligt. Men det är inte förrän man börjar hissa upp de olika paketen som utmaningarna hopar sig (vart är spjäll, kylflöden etc etc). Men det finns ju några Kswappade där ute så det går nog att avgöra hur idiotiskt det är. |
||||
Lite småprogress i garaget.
Kabeln till batteriet är förlängd och polskorna bytta till "normala". Nya jordkablar till chassi och motor. Expansionskärlet monterat, så nu kanske den slutar drälla glykol? Det var en rätt "trääälig" övning, fick ta bort huven för att komma åt ena muttern. Den går väldigt högt på tomgång. Gissningsvis behöver den både ny gasvajer och returfjäder. Sen är det nog dags för besiktning. Måste fixa bättre fastsättning av batteriet också. Spännband med rosett är nog inte tillräckligt. ![]() Jag är dock inte helt säker på att jag kommer börja kapa i denna. Priserna för begagnade ligger på 7-12k i USA (ja, även på 4cyl med fula karossen) _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (8079 totalt) |