Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (2114 totalt) |
Re:
Tackar! Håller helt och hållet med, speciellt med tanke på att inlet och det ingår. Det är ju helt klart en perfekt turbo om man vill ha runt 400hk, vill man ha säg 450hk eller mer så bör man nog kolla på en riktig IS38 hybrid. BSR fixade mappningen åt mig. Original sitter det, om jag förstod det rätt, något gummiliknande kring glidpinnarna till oken fram. Vilket givetvis flexar under extremt hårda inbromsningar och det ska vara detta som gör att beläggen blir som skidbackar Byter man ut dessa mot bronsbussningar eller liknande så minskar flexet och man sliter beläggen jämnare. Tror att det är samma på många produktionsbilar och har hittat liknande bussningar till tex BMW hos Pean och andra bilar. _________________ Emil W |
||||||
Intressant med glidpinnarna, inget jag ens funderat över.
Tror jag tipsade dig på förra bilen att kika på TT länkarmar fram.. rekommendationen står fast ![]() Exempelvis ser ut att vara kompletta med spindelled och länkarm; Jag plockade upp mina för 1200kr/st på skroten och knappt 800 mil på dem. https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Au https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Au _________________ M@rtin 411is4t Leon Cupra |
||||||
Re:
Vad skulle vara fördelen med tt -armarna? Om det är mer negativ camber, men att man skapar det genom att flytta ut hjulet i nederkant så är det inte så bra. Har väldigt ont om utrymme i skärmkanterna som det är nu och om något skulle jag behöva få in hjulen i ovankant. _________________ Emil W |
||||||
Re:
Hårdare bussning i bakkant av länkarmen vilket minskar flex vid svängning. Men ja, hjulet flyttas ut i nederkant med ca 5-10mm för att ge mellan ca 2.4 - 3 graders camber. Har du problem med utrymme i ovankant är det tyvärr inte rätt väg att gå och camberplates är nog ett bättre val isf. _________________ M@rtin 411is4t Leon Cupra |
||||||
Re:
Det verkar ju lovande. Jag kör inte min på bana*, men jag är ändå sugen på att chippa till ca 300 hästar. Då borde den fortfarande vara bra till vardags, tänker jag. *) På bana kör jag min Porsche Boxster från 99, som är långsammare än Golfen. Åtminstone så länge det går rakt fram. ![]() _________________ Fredrik Fridsten |
||||||
Re:
Tänk att med mjukvara har du ungefär samma effekt som en GTI Clubsport eller Leon Cupra har från fabrik. Inget att oroa sig över vad gäller körbarheten på vanlig väg etc med lite mer effekt. Det blir däremot en betydligt roligare bil. ![]() _________________ M@rtin 411is4t Leon Cupra |
||||||
Här kommer en liten uppdatering i 2 steg.
För några veckor sedan så blev det en ordentlig service med olja, filter och ny bromsvätska. inför resan ner till ringen. Jag är nu nere i Adenau och har kört några varv både idag och igår och är överlag mycket nöjd med hur bilen beter sig. Igår var det ruskigt mycket folk och det tog nämre 50minuter för mig att ensa ta mig ut på banan för de första varvet, sen ytterligare 15-20min för att köa sig in på nästa varv. Att lämna banan tog 25-30min.. Idag var det däremot bättre och jag hängde på låset vid 8 när de öppnade. Körde några varv för att få upp lite temperatur i däcken och efter några attackvarv fick jag till ett 8:21-varv vilket jag helt klart är nöjd med. Vädret slog tyvärr över till regn under eftermiddagen så det blev inga fina varv efter lunch. Hoppas på bättre väder under slutet av veckan. Kommer en "reserapport" lite senare när jag väl är hemma och har tillgång till vettigt wifi. _________________ Emil W |
||||||
360mil senare så var både jag och bilen äntligen hemma.
Större delen av milen har givetvis varit transport då jag pga tidsbrist valde att köra hela vägen ner till Adenau, hemresan blev däremot Rostock- Trelleborg. Bilen har funkat över förväntan. Med ett ordentligt chassi och en fräsch uppsättning däck så tror jag nog bilen hade kunnat blivit riktigt vass, även om det gick att hålla ett helt ok tempo även nu. Här är ett klipp från ett av varven där jag tycker jag fick till tempot ganska skapligt. Inte det snabbaste varvet då det var en del trafik, men det gjorde ju istället att det blev en drös omkörningar.. ![]() _________________ Emil W |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (2114 totalt) |